Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 2 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 129463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 15-10-2008 12:18 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]

Moet wel harder kunnen.

Denk rond de 105-110. Maar niet harder omdat die athena geloof ik een koppelcilinder is.



hmmm maar power wheelie's doet ie ook niet... of zal die nog neit helemaal goed afgesteld staan ? ( sproeier??)
 
b0nes 15-10-2008 13:22 Print reply

Posts: 2058
de jonge met daytona cilinder ken ik en is serieus een leuke mt
 
driver004 16-10-2008 19:24 Print reply

Posts: 3418
http://www.bromsprin.../viewtopic.php?t=953

hier mijn ouwe FAQ



helaas ik had nog foto over de gilardoni 80cc W poort maar ben ik helaas kwijt geraakt..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
grasmaaier89 16-10-2008 19:28 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
http://www.bromsprin.../viewtopic.php?t=953

hier mijn ouwe FAQ



helaas ik had nog foto over de gilardoni 80cc W poort maar ben ik helaas kwijt geraakt..



hej, mn cilinder


dat hoorde ik net te weten

toch best handig toch.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
driver004 16-10-2008 19:30 Print reply

Posts: 3418
als we alle info is bij elkaar gooien en hier een faq van maken en steeds update..?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
grasmaaier89 16-10-2008 19:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
als we alle info is bij elkaar gooien en hier een faq van maken en steeds update..?



vindt t wel goed plan

moet je ook ff de TS ff een inbox geven, dan kan hij er ook aan meedoen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 16-10-2008 23:39 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Yes, zo zie ik het graag!
eindelijk af van de herhalende topics

Ik zal een groot deel van het luchtgekoelde deel wel op me willen nemen
ik heb een hele plank met allerlei mt/mb/mtx-ot cilinders die ik nog moet uitzoeken
alhoewel ik geen ervaring heb met tunen, heb ik wel rijervaring ervaring met een aantal cilinders

ik kijk in het weekend wel even welke er nog ontbreken

ik wil trouwens voorstellen de foto's op deze manier te doen:

afbeelding
belgische 50cc (naar mijn mening de beste 50cc voor mt)

is wat overzichtelijker

kan je trouwens geen tabel maken die linkt naar een pagina voor cilinder
het leest nu niet erg prettig.

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 15-10-2008 om 12:19 uur.


Top.

Ik ben geen held met computers dus als je me zegd hoe dat moet kunnen we dat wel doen, maar dit topic is eigenlijk om info te verzamelen en later in een goed FAQ uit te werken (dat is ook wat makkelijker te vinden)

Tot nu toe van de AC cilinders hebben we de:
70cc immi
70cc fast arrow
70cc merk mij onbekend
125cc eurocilindro
80cc orginele
110cc immi

Dit alles voor de mt/mb.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: n0 name
de jonge met daytona cilinder ken ik en is serieus een leuke mt


dat was de vorige eigenaar van mijn NSR, daar heb ik die cilinder bij gekregen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
http://www.bromsprin.../viewtopic.php?t=953

hier mijn ouwe FAQ



helaas ik had nog foto over de gilardoni 80cc W poort maar ben ik helaas kwijt geraakt..


Aha mooi, dat is ook de info die ik bedoelde in het andere topic, ik dacht dat die info verloren was gegaan, doordat de site niet meer bestaat.
maar gelukkig is het er nog.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
als we alle info is bij elkaar gooien en hier een faq van maken en steeds update..?


Is mij prima.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



vindt t wel goed plan

moet je ook ff de TS ff een inbox geven, dan kan hij er ook aan meedoen


Ik doe mee.

---------------------------------------------------------------------

Gister ook naar mijn oma geweest, ik zal morgen wel de foto's erop plaatsen.

Het was nog een:
70cc fast arrow
70cc immi
70cc merk bij mij onbekend
80cc orgineel
125cc eurocilindro.

Voor mt/mb.

Ook nog een hele hoop mt/mb5 cilinderkoppen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-10-2008 om 23:40 uur.
 
Markjo 17-10-2008 0:11 Print reply

Posts: 1061
heb zelf nog een 70cc malossi liggen voor mt/b
ook maar een keertje doen.

setup:
18mm keihin (sproeier 102 of was het toch 110?)
carters opmaat
cilinder afgewerkt
homoet special
twv 16/38
110km/h op autoteller (100 echte?)

edit:
weet iemand trouwens hoe de cilinder makkelijk te tunen is?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 17-10-2008 om 0:14 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
RoelTrachsler 17-10-2008 0:14 Print reply
Posts: 141
Foto's doe je zo
installeer imageshack toolbar (gratis)
upload al je foto's in één keer
daarna kan je foto's selecteren op de site, en dan kan je de html code opvragen

Kan er ook een lijstje gemaakt worden welke info er vermeld moet worden?

 
ikkejw 17-10-2008 0:17 Print reply

Posts: 9886
70cc imitatie heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.

kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.

pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken


spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.

de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.

onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 17-10-2008 om 0:22 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 17-10-2008 0:18 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb zelf nog een 70cc malossi liggen voor mt/b
ook maar een keertje doen.

setup:
18mm keihin (sproeier 102 of was het toch 110?)
carters opmaat
cilinder afgewerkt
homoet special
twv 16/38
110km/h op autoteller (100 echte?)

edit:
weet iemand trouwens hoe de cilinder makkelijk te tunen is?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 17-10-2008 om 0:14 uur.



Het staat erbij.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Foto's doe je zo
installeer imageshack toolbar (gratis)
upload al je foto's in één keer
daarna kan je foto's selecteren op de site, en dan kan je de html code opvragen

Kan er ook een lijstje gemaakt worden welke info er vermeld moet worden?



Je mt cilinder staat erbij.
Bedankt voor de uitleg, dan ga ik de foto's morgen even in orde maken.

Er is niet echt een richtlijn wat erbij moet staan.

Alles is welkom, heb je alleen een foto (met of zonder merk) is prima, of heb je alleen info over de cilinder, is ook goed.

Edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
70cc imitatie heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.

kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.

pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken


spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.

de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.

onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb.


Bedankt ik zet het even erbij.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2008 om 0:19 uur.
 
ikkejw 17-10-2008 0:23 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Bedankt ik zet het even erbij.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2008 om 0:19 uur.



kheb het nog een beetje bewerkt
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kenny77 17-10-2008 0:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



kheb het nog een beetje bewerkt


Ik zal het even opnieuw erin zetten.
 
De Schout 21-10-2008 0:00 Print reply
Posts: 5326
ori boring voor de 70 malossi van nsr is 45,5 mm, eerste malossi overmaat, 45,9 en 2e en tevens laatste malossi overmaat 46,3.

standaard boring van de mbx cilinder is 49,5 mm.

standaard boring van de ns1 cilinder is geloof ik 47mm, maar ben k niet helemaal zeker van.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 21-10-2008 0:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ori boring voor de 70 malossi van nsr is 45,5 mm, eerste malossi overmaat, 45,9 en 2e en tevens laatste malossi overmaat 46,3.

standaard boring van de mbx cilinder is 49,5 mm.

standaard boring van de ns1 cilinder is geloof ik 47mm, maar ben k niet helemaal zeker van.


Bedankt, ik zet het even erbij.

Mijn foto's en poortmappen die moeten even wacht, omdat ik op het moment veel met school bezig ben, over 2 weken heb ik als het goed is een week vrij en dan zal ik alles even in orden gaan maken.
Ook in combinatie met de FAQ van hier en de FAQ van driver004.
 

Dit topic is 129463 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved