Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 594 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 19 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 226249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 9-4-2012 1:43 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dan zou ik inderdaad gewoon deze proberen, eventueel gewoon met de originele zuiger.
(andere zuiger kost al snel 60~70 euro)

ik zal morgen wel een poortmap van die van mij maken

Oke! Alvast heel erg bedankt!

 
mbx-genieter 9-4-2012 8:07 Print reply
Posts: 758
Heb eventueel ook nog zo"n cilinder liggen die is nog niet ontuned alleen een beetje afgewerkt aan de poorten.
 
kenny77 9-4-2012 12:50 Print reply

Posts: 29286
Hier de poortmap en de foto's:





(deze cilinder is ook niet optimaal, timingen staan eigenlijk ook nog vrij tam, spoelpoorten zouden nog bewerkt kunnen worden)
 
BartHonda 9-4-2012 19:32 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hier de poortmap en de foto's:
........
(deze cilinder is ook niet optimaal, timingen staan eigenlijk ook nog vrij tam, spoelpoorten zouden nog bewerkt kunnen worden)


Bedankt kenny! Ik ga straks nog eens ff de timingen uitrekenen (wat ze nu zijn, en wat ze worden als ik de cilinder ophoog).

Zou het zin hebben om mijn inlaat te bewerken? Bijvoorbeeld vanaf de auxpoort gewoon recht naar beneden dat spijlte eruit halen, en dan de inlaat onderaan bijvoorbeeld 30mm (sugesties zijn welkom ) breed maken (ipv de 21 die deze nu is). Of valt hier niet veel winst te behalen?

wat me ook op valt aan je cilinder is dat bij de spoelkanalen er als het ware nog een hapje uit is richting de intlaat. Is dit open? En is het slim om dit eventueel ook aan te brengen op mijn cilinder?

(jaja, ik vraag veel...
)

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-4-2012 om 19:33 uur.
 
kenny77 9-4-2012 19:44 Print reply

Posts: 29286
Over de inlaat, ik neem aan dat je de boostpoort bedoeld?
(over als je de spijl tussen de 2 inlaat poorten weg haalt)

Maar de inlaat vergroten ligt eraan hoe groot je carburateur wordt, als je een kleine carburateur hebt, dan zal hij prima zijn ei kwijt kunnen en hoeft vergroten niet beter te worden. (kan zelfs slechter worden)

Bij mij kwam er een 26mm carburateur erop, dus heb ik hem nog iets vergroot.

Die zijn inderdaad open, zijn de zogenaamde aux-poorten.



Helpt voornamelijk onderin de toeren.
Bij mijn 80cc cilinder was het wel merkbaar.

Veel vragen zijn niet erg.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2012 om 19:45 uur.
 
BartHonda 9-4-2012 19:57 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Over de inlaat, ik neem aan dat je de boostpoort bedoeld?
(over als je de spijl tussen de 2 inlaat poorten weg haalt)

Maar de inlaat vergroten ligt eraan hoe groot je carburateur wordt, als je een kleine carburateur hebt, dan zal hij prima zijn ei kwijt kunnen en hoeft vergroten niet beter te worden. (kan zelfs slechter worden)

Bij mij kwam er een 26mm carburateur erop, dus heb ik hem nog iets vergroot.

Die zijn inderdaad open, zijn de zogenaamde aux-poorten.

afbeelding

Helpt voornamelijk onderin de toeren.
Bij mijn 80cc cilinder was het wel merkbaar.

Veel vragen zijn niet erg.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2012 om 19:45 uur.


Ik bedoelde inderdaad de boostpoort (was ff in de war met mijn volgenden vraag over de aux poorten ).

Er komt niet zo een hele grote carburateur op. Ik wil hem een beetje naar de SOBW regels gaan tunen. Ik heb nu een 16mm die erop kan. Omdat mijn blok 4bak is mag je in SOBW rijden met 14mm. Misschien zet ik er zelfs een bus in van 14mm. Die doet ik gewoon puur om te kijken hoeveel ik er persoonlijk uit kan halen. (Uiteraard snap ik , dat mocht ik het SOBW niveau willen evenaren ik het beste de 6bak uit mijn huidge blok kan halen en dit beter te doen is met een Athena zoals je al eerder vermelde in een vorige post.)

Verder zit ik nog wel serieus te denken over die aux poorten. Nog tips voor de grote?
 
kenny77 9-4-2012 19:59 Print reply

Posts: 29286
Aha op die manier.


aux poorten 8mm ofzo, lijkt me wel mooi.
 
BartHonda 9-4-2012 20:08 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Aha op die manier.


aux poorten 8mm ofzo, lijkt me wel mooi.


En dan gewoon eerst met een klein boortje boren, en uiteindelijk gewoon 8mm rond? Of zijn er nog bepaalde vormen die beter werken?


 
kenny77 9-4-2012 20:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


En dan gewoon eerst met een klein boortje boren, en uiteindelijk gewoon 8mm rond? Of zijn er nog bepaalde vormen die beter werken?



zo deed ik het wel.
je zou naar cross cilinder kunnen kijken voor de vormen.
 
BartHonda 9-4-2012 20:17 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

zo deed ik het wel.
je zou naar cross cilinder kunnen kijken voor de vormen.


Oke wederom bedankt. Ik ga ze morgen denk ik boren, en als ik men timingen berekent heb laat ik nog wel even weten wat het zou worden als ik de cilinder ophoog. Dan kan je mischien even laten weten hoe jij daar over denk.
 
BartHonda 9-4-2012 21:03 Print reply

Posts: 886
Momenteel:

Uitlaatpoort timing: 174
Spoelpoortiming: 124
Blowdown: 25

Indien ik hem 1mm ophoog:

Uitlaatpoort timing: 179
Spoelpoortiming: 131
Blowdown: 24 (is natuurlijk nogsteeds gewoon 25 maar ik heb verkeerd afgerond.)

Weet iemand mischien wat een beetje reel is voor de timingen en blowdown? Er komt waarschijnlijk ooit nog een opmaat uitlaat bij. (deze wil ik ook zelf gaan berekenen, en ik heb een kennis die thuis een tig apparaat heeft staan en mij graag wilt helpen voor niks )

Het is dus de bedoeling om hier zoveel mogenlijk uit te halen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-4-2012 om 21:05 uur.
 
kenny77 9-4-2012 21:08 Print reply

Posts: 29286
wat is je deck height?
 
BartHonda 9-4-2012 21:16 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
wat is je deck height?


Die had ik momenteel zegmaar een klein beetje verwaarloost. Mijn excuses. Nu klopt er natuurlijk weer geen zak van men berekening. Is dit echt zo belangrijk en komt dit echt zo nauw? Want dan zal ik hem morgen eens gaan opmeten. Maar moet die nou met pakking er tussen?
 
j0ren 9-4-2012 21:17 Print reply

Posts: 1298
Nee deckheight moet je meten door je cilinderkop eraf te halen, zuiger op het bdp te zetten en dan met de achterkant van je schuifmaat het verschil tussen bovenkant cilinder en de zuiger te meten.

Kan er belangrijk zijn als het om grote maten gaat, maar 0,1mm is uiteraard te verwaarlozen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 9-4-2012 21:17 Print reply

Posts: 29286
wel belangrijk ja

de cilinder monteren met (voet)pakking en aandraaien. (zonder cilinderkop natuurlijk. )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2012 om 21:19 uur.
 

Dit topic is 226249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved