Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda cilinders (info)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52687 - Honda cilinders (info)
Pagina 15 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 129615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 10-11-2010 20:38 Print reply

Posts: 5713


waarom post ik hier een foto van een paar mt cilinders

omdat de koelribben verschillend zijn en daar kan je dus een cilinder ook aan herkennen

van links naar rechts en van boven naar onder,
hm167, hm167, 50cc airsal, 70cc fast arrow, 70cc autisa, 50cc imitatie (fast arrow), 50cc eurocilindro en 50cc eurocilindro
 
faster than a bullet!
JB1 10-11-2010 22:15 Print reply

Posts: 14881
Dat is niet eens zo'n heel erg verkeerde foto
Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht/bekeken.

Ik heb nog wel een paar cilinders los liggen

(Polini, Zeta 54mm en eurocilindro 57mm.

Ik zal even kijken of ik ook zo'n foto'tje kan brouwen voor je
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 10-11-2010 22:16 Print reply

Posts: 4006
Interessant om te zien inderdaad
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 10-11-2010 22:41 Print reply

Posts: 29286
handig.
 
Marcooow 11-11-2010 18:05 Print reply

Posts: 5713
ik doe dan misschien geen havo of mavo maar daar heb ik toch wel ff over nagedacht
 
faster than a bullet!
Marcooow 3-1-2011 22:16 Print reply

Posts: 5713










alleen uitlaatpoort en boostpoort van de inlaat zijn bewerkt. inlaat is door een kameraad op school gedaan, volgens mij op de freesbank.

de uitlaatpoort heb ik zelf gedaan met de dremel.

en dat jt staat volgens mij voor de naam van de leraar want die had mun kameraad ermee geholpen.
 
faster than a bullet!
kenny77 3-1-2011 22:24 Print reply

Posts: 29286
Al en leuk begin.
 
Marcooow 3-1-2011 22:28 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Al en leuk begin.


deze heeft er altijd onder gezeten, die heeft al een hoop km`ers gemaakt
 
faster than a bullet!
Marcooow 30-1-2011 19:27 Print reply

Posts: 5713
nog meer informatie over de cilinders,

70cc fast arrow 11 poorter(64,39cc)

Echte uitlaatpoort breedte, 27,42mm (61,61%)

Timingen
Uitlaatpoort= 176,80
Spoelpoort= 113,07
Boostpoort= 105,04

Blowdown= 31,86


50cc Fast arrow (imitatie hm167) (46,46cc)

Echte uitlaatpoort breedte, 23,35mm (59,87%)

Timingen
Uitlaatpoort= 171,18
Spoelpoort= 116,90
Boostpoort= 109,13

Blowdown= 27,14


50cc HM167 (50,09cc)

Echte uitlaatpoort breedte 26,46mm (67,42%)

Timingen
Uitlaatpoort= 171,18
Spoelpoort= -
Boostpoort= 105,04

Blowdown -


50cc eurocilindro (49,46cc)

Echte uitlaatpoort breedte 25,68mm (65,68%)

Timingen
Uitlaatpoort= 179,58
Spoelpoort= 116,90
Boostpoort= 81,83

Blowdown= 31,34


50cc eurocilindro (oudere type, 5 koelribben) (49,46cc)

Echte uitlaatpoort breedte 24,14mm (61,91%)

Timingen
Uitlaatpoort= 179,58
Spoelpoort= -
Boostpoort= 109,13

Blowdown= -

spoelpoorten van de fast arrow en de eurocilindro kan ik niet precies zeggen omdat de poorten niet allemaal dezelfde hoogte hebben

En ik heb bij elke cilinder gerekent met een deckheigt van 0, maar dat zou opzich niet zo heel veel moeten uitmaken

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-1-2011 om 19:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 30-1-2011 om 19:59 uur.
 
faster than a bullet!
Marcooow 24-2-2011 21:37 Print reply

Posts: 5713





 
faster than a bullet!
Tobias Verhoef 10-3-2011 14:00 Print reply

Posts: 1832
Miss moet meneer kenny toch maar weer eens alle gegevens gaan verwerken (het is maar een stille hint hoor )
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
mini89 10-3-2011 15:16 Print reply

Posts: 495
autisa was de cilinder midden 80er jaren
liep snel vast maar ging als de bekente brandweer
hoe meer die rammelde hoe harder die liep
nie hoog top vermogen maar veel bruikbaar vermogen
waren leuke kitjes
deze cil was de basis voor dezeta lc
en als je die meet zie je grote verschillen
 
Marcooow 14-3-2011 16:19 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
autisa was de cilinder midden 80er jaren
liep snel vast maar ging als de bekente brandweer
hoe meer die rammelde hoe harder die liep
nie hoog top vermogen maar veel bruikbaar vermogen
waren leuke kitjes
deze cil was de basis voor dezeta lc
en als je die meet zie je grote verschillen


jammer dat ik er geen 45.75mm zuigerveren bij kan krijgen cilinder is ook best wel ovaal en zou voor het mooie gehoond moeten worden + nieuwe zuiger

maar dan is die 46mm en dan is je cilinderhemd enorm dun
 
faster than a bullet!
Frysk 14-3-2011 16:21 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


jammer dat ik er geen 45.75mm zuigerveren bij kan krijgen cilinder is ook best wel ovaal en zou voor het mooie gehoond moeten worden + nieuwe zuiger

maar dan is die 46mm en dan is je cilinderhemd enorm dun


lekker boeiend dat je hemd dun is, eenmaal gemonteerd gebeurt er niks mee
 
giggitybyte
Marcooow 14-3-2011 16:23 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


lekker boeiend dat je hemd dun is, eenmaal gemonteerd gebeurt er niks mee




zoals je ziet moeten de spoelpoorten 2mm omhoog omdat nou de boostpoort eerder dan de spoelpoorten open gaat
 
faster than a bullet!

Dit topic is 129615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 25
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved