Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80gietijzer mbx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 599 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52453 - 80gietijzer mbx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxrijder 2-10-2008 18:41 Print topicpost
Posts: 338
nou mijn aller laatste vragen:P
mijn cilinder is nou bij vhs tuning
zou hij nou sneller zijn als de malossi?

en heb er een 28mm dellorto rondschuif op,heb gelezen dat een 26mm mikuni sneller is..scheelt dit veel of niet?/

en de gaatjes bij de uitlaatpoort van de mbx80 cilinder
zijn wel erg klein mischien 1mm,2mm uitboren??(zijn ze bij malossi even groot of wat''??)

en binnenkop,zuiger polijsten zodat de kool niet zo snel hecht aan de zuiger,binnenkop (wil de inlaat en uitlaapoort ook done alleen dat is giet ijzer,en dacht dat je dat niet kon polijsten??)


 

driver004 2-10-2008 18:46 Print reply

Posts: 3418
vhs maakt er echt wel snel (als je dezelfde vhs bedoelt als mij (geldrop)

en of die nu sneller is als 110 mallosi weet ik zonet nog niet
scheelt een aantal cc's
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
kenny77 2-10-2008 18:51 Print reply

Posts: 29286
Wat bedoel je met de gaatjes bij de uitlaatpoort?

Als je hem naar 52.5mm hebt laten uitboren zijn de cc bijna het zelfde (malossi is 53mm).
Maar een mbx cilinder is ook snel te maken, dus ik denk dat die ook wel goed zal lopen.

 
mtx-bart 2-10-2008 19:08 Print reply
Posts: 816
Laat maar horen wat je bevindingen zijn als je het spul gaat testen.

Ik heb op marktplaats een keer een advertentie gelezen waarin stond dat de mbx80tuned een hogere top had dan de malossi maar dat de malossi meer koppel heeft. Mij lijkt dit juist omgedraaid maar goed.

 
-simon- 2-10-2008 20:10 Print reply

Posts: 8211
ik heb eergister mijn mallosie van vhs terug.
en hij is flink hoogtoeriger geworden.
en ze hebben flink wat weg gehaalt

maar blijft die van jou 80cc of wordt hij naar 53,5? geboord.
als hij naar 53,5 gaat krijg je wss ook een zuiger van een suzuki adress 100. mischien bij iets kleiner ook nog wel.
maar ze maken er iig wat moois van. kop wordt ook netjes alleen moet je de o-ring wss ook zelf gaan maken van een iets grotere en dan door knippen. maar dat legt hij wel uit en werkt goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtxrijder 2-10-2008 20:19 Print reply
Posts: 338
ik ken hem niet heb contact via mail
zijn zoon neemt mijn cilinder mee en geeft hem aan hem
(hij werkt bij kawazaki in schijndel)
en ja het is in geldrop
en hij word naar 52,5 gehoond(dacht ik)
met een prox zuigertje,weet niet of dat een suzuki zuiger dan is..

maar hoe zit dat met die o-ring??
en hoeveel koste het bij jouw
en het is om te crossen,dus hopelijk veel koppel..

maar waarom je malossi laten tunen~??dacht dat die ovaal poort had?
en mbx heeft standaard al vlinderpoort,is wel van gietijzer,maar is malossi toch ook??

en met die gaatjes bedoel ik de waterkoeling,foutje dat ik het niet heb bij geschreven heb..die langs je uitlaat pooort zitten..(waar dus het water doorheen gaat..:P)


maar ik ga hem testen met 20mm immi mikuni(vind zelf goeie carb. goed aftestellen enz.) 28mm carb. en een standaard 80 bocht(ga ik mee inrijden) en dan een opmaat uitlaat van luc foekema
 
driver004 2-10-2008 20:19 Print reply

Posts: 3418
praten we hier over de zelfde tuner (vhs geldrop) ???

die levert pracht werk igg
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
mtxrijder 2-10-2008 20:34 Print reply
Posts: 338
ja
maar wel een stuk duurder geworden,als ik kijk koste hij eerst maar 35euro en nou 80 euro om te tunen,hopelijk word er dan ook meer getuned
 
MaikelF12 2-10-2008 20:43 Print reply

Posts: 174
Wij gaan als volgt te werk:
- D.m.v. eerst de standaardmotor uitvoerig te testen op vermogen.
- Na wijzigen cylinder en cylinderkop en carburateur meten wij opnieuw het vermogen .
- Daarna wordt door de firma HGS een passende uitlaat er bij gemaakt.
- Verder proberen wij dan ook een speciale
V-Vorce membraam.
- Speciaal CDI- kastje testen.
- Opnieuw testen.

Voor 80eu?
 
mtxrijder 2-10-2008 20:48 Print reply
Posts: 338
nee jonge:P
die uitlaat is al zelf 5x zo duur denk ik:P
alleen cilinder tunen..


maar nou kijk ik bij simon he..
heeft hij jouw vlinderpoort weg gehaald??want ik zie jouw vlinderpoort niet..

de inlaat heeft hij ook helemaal weggehaald,dat schotje wat er zit..
en 2 spoelpoorten heeft hij verbreed...

of wat heeft hij allemaal gedaan??
want kan het niet zo geod zien..:P
en heb hier geeen cilinder liggen,waar ik het mee kan vergelijken

bedoel je met die 0-ring die rubberen pakking??

Dit bericht is gewijzigd door mtxrijder op 2-10-2008 om 20:49 uur.
 
kenny77 2-10-2008 20:49 Print reply

Posts: 29286
Die van simon dat is een malossi, die heeft standaard een ovale uitlaatpoor, en de inlaat in die vorm.
 
MaikelF12 2-10-2008 20:52 Print reply

Posts: 174
Heeft iemand al eens de vermogens winst gemeten van alleen dat tunen? want me tandere uitlaat etc. win je zowiezo vermogen, vraag me af wat dat tunen nog toevoegd?
 
mtxrijder 2-10-2008 20:59 Print reply
Posts: 338
ik ga het tog meten met opmaat,en orgi 80 uitlaat...
maja,je kan je cilinder zwaar hoogtoerig tunen,maar als je er een laagtoerige uitlaat opzet,verschilt het niet veel,wel met opmaat..
dus hoe wil je het eigenlijk meten..
 
MaikelF12 2-10-2008 21:11 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
ik ga het tog meten met opmaat,en orgi 80 uitlaat...
maja,je kan je cilinder zwaar hoogtoerig tunen,maar als je er een laagtoerige uitlaat opzet,verschilt het niet veel,wel met opmaat..
dus hoe wil je het eigenlijk meten..

Je kan toch wel gewoon het ding op ene testbank gooien en het verschil kijken met dezelfde uitlaat enzo alleen getunede cilinder, dat bedoel ik.
 
mtxrijder 2-10-2008 21:25 Print reply
Posts: 338
betaal jij 20 euro..

20euro voor op de rollerbank ,met uitdraai..

maar zal wel zeggen welk toerental hij nou haaldt met getunde cilinder..

en of het vermogen,koppel veel veranderd,denk het wel aan de reakties gezien

en heb er een 28mm dellorto rondschuif op,heb gelezen dat een 26mm mikuni sneller is..scheelt dit veel of niet?/

en de gaatjes bij de uitlaatpoort van de mbx80 cilinder
zijn wel erg klein mischien 1mm,2mm uitboren??(zijn ze bij malossi even groot of wat''??)

en binnenkop,zuiger polijsten zodat de kool niet zo snel hecht aan de zuiger,binnenkop (wil de inlaat en uitlaapoort ook done alleen dat is giet ijzer,en dacht dat je dat niet kon polijsten??)


Dit bericht is gewijzigd door mtxrijder op 2-10-2008 om 22:00 uur.
 
-simon- 2-10-2008 22:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
ja
maar wel een stuk duurder geworden,als ik kijk koste hij eerst maar 35euro en nou 80 euro om te tunen,hopelijk word er dan ook meer getuned


50cc cilindertje kost ook maar 40 euro.

maar ze maken er echt wat moois van.
uitlaat poort is een flink eindje omhoog gegaan en de res van de poorten ook. maar breder is de uitlaat poort niet geworden of mischien heel iets.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 1948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved