Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - crossmotor vraag aan mensen met crossmotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5224 - crossmotor vraag aan mensen met cro...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 24-8-2002?21:59 Print reply
Posts: 2033
Ik weet het ook niet zeker, maar met een crosser zit je de hele tijd hoog in de toeren te rijden, en die poorten in die cillinder zijn echt groot, dus dan zal je zuiger ook wel slijten omdat ie de hele tijd over die poorten heen moet he.
 
http://www.2weird4u.com
Rudy 24-8-2002?21:59 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: - ViPER -?

Hoezo slijten die zuigers van crossers zo debiel hard dan?

Volgens mij is dat ook omdat er gewoon niet goed ingereden word, een zuiger moet toch wel langer mee kunnen.
Ik heb met een 50snel op me MT 20.000km gereden reed altijd 80km/u, zuiger was nog helemaal goed, en zuigerveren waren ook nog redelijk goed maar die heb ik vervangen voor de zekerheid.


denk eens na
uit crossmotor komt wel wat meer vermogen als jou mt en je rij de heletijd hoog in toeren

[This message is edited by Rudy on 24-8-2002 22:04]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 24-8-2002?22:09 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Ik weet het ook niet zeker, maar met een crosser zit je de hele tijd hoog in de toeren te rijden, en die poorten in die cillinder zijn echt groot, dus dan zal je zuiger ook wel slijten omdat ie de hele tijd over die poorten heen moet he.


daar voor hebben ze bevels uitgevonden (jaja ik weet vort wat het zijn) maar ze slijten hard omdat ze de hele tijd veel toeren draaien ja
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 24-8-2002?23:21 Print reply
Posts: 10000
crossen kost je gewoon je reinste knaken... :a
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 24-8-2002?23:27 Print reply

Posts: 8499
maar het is wel leuk
 
Members zijn vervelend :-|
Nick - Administrator 24-8-2002?23:30 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Rudy?

Quote:
Originally posted by: - ViPER -?

Hoezo slijten die zuigers van crossers zo debiel hard dan?

Volgens mij is dat ook omdat er gewoon niet goed ingereden word, een zuiger moet toch wel langer mee kunnen.
Ik heb met een 50snel op me MT 20.000km gereden reed altijd 80km/u, zuiger was nog helemaal goed, en zuigerveren waren ook nog redelijk goed maar die heb ik vervangen voor de zekerheid.


denk eens na
uit crossmotor komt wel wat meer vermogen als jou mt en je rij de heletijd hoog in toeren

[This message is edited by Rudy on 24-8-2002 22:04]

Denk jij eens na
Wat heeft het vermogen er nou mee te maken? Een auto heeft 'wel wat meer vermogen als jou' crossmotor, maar slijt VEEL minder.
Dat is echt niet waar het om gaat.
Het gaat om de manier waarOP het vermogen wordt bereikt.
En in het geval van een crossmotor brengt die manier een hoop slijtage met zich mee...
 
Rudy 24-8-2002?23:35 Print reply

Posts: 3471
ik had het ook niet echt over een auto maar meer het verschil tussen een snelle brommer en een wedstrijdmotor en die kun je niet met elkaar vergelijken
en wat heeft vermogen daar mee te maken dat uit een 125 41 pk komt
en uit een 50 cc waar je 80 mee haalt mischien iets van 5

[This message is edited by Rudy on 24-8-2002 23:37]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 24-8-2002?23:34 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

jaa das zielig, van die kleine gastjes op zo'n brommertje.. echt dan wordt het er ook nie tingestampt door de ouders...
das gewoon fout... zeer fout...

Ben ik met je eens, ouders die kinderen PUSHEN om op een sport te gaan of ze op top niveau te trainen ofzo zijn niet goed bezig.
Maar als je een kind een keer laat crossen enzo blabla en hij/zij vindt het leuk, dan is het wel cool als je als ouder je best doet om dat kind ook daarin goed te laten worden (mits dat kind dat zelf wil uiteraard ).
 
Nick - Administrator 24-8-2002?23:36 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Rudy?

ik had het ook niet echt over een auto maar meer het verschil tussen een snelle brommer en een wedstrijdmotor en die kun je niet met elkaar vergelijken

Nee maar ik had het toch ook niet over een foute vergelijking? Ik had het over je argument dat er uit een crossmotor veel meer vermogen komt en DUS meer slijt.
Dat slaat namelijk nergens op, en toonde ik aan met die vergelijking met auto.
 
Rudy 24-8-2002?23:38 Print reply

Posts: 3471
en wat heeft vermogen daar mee te maken? dat uit een 125 41 pk komt
en uit een 50 cc waar je 80 mee haalt mischien iets van 5
dat bedoelde ik
en dat je daarom het sluitgedrag niet kunt vergelijken ik had het idd niet echt uitgelegd ofzo

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 24-8-2002?23:41 Print reply

Posts: 4967
Ehm ja... nu zeg je inderdaad wel heel wat anders...
Maar wat je nu zegt klopt inderdaad.
 
verwijderd 24-8-2002?23:42 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Nick?

Quote:
Originally posted by: Rudy?

ik had het ook niet echt over een auto maar meer het verschil tussen een snelle brommer en een wedstrijdmotor en die kun je niet met elkaar vergelijken

Nee maar ik had het toch ook niet over een foute vergelijking? Ik had het over je argument dat er uit een crossmotor veel meer vermogen komt en DUS meer slijt.
.


ik denk dat het wel uitmaakt, je hebt grotere glijbaan krachten, en komt meer druk op zuigerveren te staan.

en die huge poorten, hoge zuigersnelheden zijn denk ik vooral oorzaak van het snel slijten.

je kunt beter niet de toeren vergelijken. mt'tje heeft slag 41,4 en imi50 draait maar weinig toeren. en cr125 heeft ongeveer slag 54 en draait dik over de 10k toeren.
als je drijfstang lengtes weet kun je de zuigersnelheid wel uitrekenen.

[This message is edited by symen kalsbeek on 24-8-2002 23:46]
 
Nick - Administrator 24-8-2002?23:50 Print reply

Posts: 4967
Pff symen....
dat weten we allemaal wel.

Maar waar het om ging is:
Rudy zei: een crossmotor slijt harder dan je MT omdat er veel vermogen uit komt.
En DAAR was ik het niet mee eens.
Tuurlijk slijt dat ding hard omdat er veel vermogen uit komt, maar dat komt doordat er maar 125cc onder zit.
Als je er 1000cc onder zet kan je er net zoveel vermogen uit laten komen terwijl hij bijna niet slijt...

En zoals je zelf al zegt:
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
en die huge poorten, hoge zuigersnelheden zijn denk ik vooral oorzaak van het snel slijten.


Ja dat kan vast een oorzaak zijn... maar daar ging het helemaal niet om...
 
Neonlampje 25-8-2002?00:56 Print reply

Posts: 14825
Hmm een crosmotor slijt zo snel omdat het niet gemaakt is om lang mee te gaan... brommers wel...
 
Steve_ZHC 25-8-2002?04:48 Print reply

Posts: 2716
Kijk, een brommer heeft geen last van HPI (dus direct op hoge toeren), schrikbarend goed getunede poorten en powervalves.
Die RM250 waar me maat op crosst is laatst gereviceerd door Mans Engel (of hoe het 'ie ook alweer, zo noem je hem iig) voor 600 euro;
cilinder gehoond, nieuw big-end, nieuw top-lager, nieuwe zuiger, nieuwe lagers blok etc.
En dit is, zeker omdat je het niet zelf doet, duur, mmar reken er maar op dat je er niet veel minder voor kwijt bent als je het ergens anders laat doen.

Die zuiger rijdt je in door gewoon 1 tankje (redelijk) rustig in te rijden, op de kinderbaan of zoals die kameraad, Michel heet 'ie trouwens, ff naar het grasveldje achter de bieb te gaan, ff knallen, dan verder over het gras doorrijden naar mijn huis (van centrum naar buitenwijkje zeg maar, en ondertussen in de verschillende parkjes ff te gassen.
Enne, er is niks leukers dan de variabele uitlaatpoort bij ??? hoeveel toeren open te horen gaan, dan gaat het ?cht allerraarst...

En het slijt harder door de manier waarop de geschatte 55pk wordt opgewekt (Suzuki RM250 1992 ofsow, met variable uitlaatpoort, 38mm carb (jazekers, 38mm) en huge, sick-ass Arrows uitlaat met originele demper.
Geen binnenrotor, gewoon fucking klein vliegwiel, alleen maar een ontstekingsspoel om aan te drijven ja...
 

Dit topic is 5554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved