Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat scheelt een HPI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 431 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52042 - Wat scheelt een HPI
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 14-9-2008 22:17 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]

Met alleen slijpen kom je er echt niet hoor

Idd, Of afdraaien, of de bestaande gaten groter maken.
 
KTM 525 EXC Supermoto
hilly 14-9-2008 22:44 Print reply

Posts: 227
vergeet het maar je kan hem wel lichter maken maar da zal niet echt veel doen
 
grasmaaier89 14-9-2008 22:48 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
vergeet het maar je kan hem wel lichter maken maar da zal niet echt veel doen



ooit zelf geprobeerd dan?
ik sta alleen harde feiten toe.

beetje t Pro Forum idee naar boven proberen krikken
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 14-9-2008 22:56 Print reply

Posts: 34930
Brom aanzetten en flex op vliegwiel
 
giggitybyte
grasmaaier89 14-9-2008 22:58 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Brom aanzetten en flex op vliegwiel



of gwn geen vliegwiel moet ik wel dat ding flink goed aanduwen en lopend houden
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
falco 14-9-2008 23:09 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



of gwn geen vliegwiel moet ik wel dat ding flink goed aanduwen en lopend houden


nee jij krijgt hem niet aan
 
grasmaaier89 14-9-2008 23:12 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


nee jij krijgt hem niet aan



jammer

maar ff weer ontopic

ik heb nu gaten uitboren, wegslijpen, extra gaten maken
andere onsteking van crosser (te duur)

wat nog meer?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
falco 14-9-2008 23:13 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



jammer

maar ff weer ontopic

ik heb nu gaten uitboren, wegslijpen, extra gaten maken
andere onsteking van crosser (te duur)

wat nog meer?


2e hands rotor, zelf beunen aan je vliegwiel zal hem ook niet beter laten lopen
 
rik hulkenberg 14-9-2008 23:13 Print reply

Posts: 10029
geen vliegwiel = geen vonk weet je zelf denk ik ook wel
of een dieseltje van maken
soms heb je geen vonk nodig maar veel compressie
 
Joel_koningslust 14-9-2008 23:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
geen vliegwiel = geen vonk weet je zelf denk ik ook wel
of een dieseltje van maken
soms heb je geen vonk nodig maar veel compressie


hele buitenstuk eraf halen. allen het nokje laten staan. dat werkte bij mn puch maxi iid. of dat met electronische ontstekingen ook werkt weet ik niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 14-9-2008 23:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Idd, Of afdraaien, of de bestaande gaten groter maken.


zoals ik al zei:
Quote:
NIEK:
normaal zou ik je aanraden om dan ipv van gaten boren hem af te draaien, maar dat doe ik nu niet, aangzien honda-vliegwielen dan in onbalans raken (3 verschillende gewichten geprobeerd) bij puch etc gaf het geen problemen.

@TS
verder kun je gewichten van rotoren etc gewoon vinden op www.hpi.be


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



ooit zelf geprobeerd dan?
ik sta alleen harde feiten toe.

beetje t Pro Forum idee naar boven proberen krikken


zie mijn tekst hierboven, heb 3 verschillende gewichten geprobeerd (kortom 3x verschillende hoeveelheden eraf gedraaid, maar bleef in onbalans, heb alleen niet geprobeerd gaten te boren dus dat kan je proberen.

foto's:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/4108
ziet het niet echt goed op de foto.
1ste pagina (midden)

bij puch etc kan het wel goed, hier foto:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/4111
1ste pagina (midden)

 
grasmaaier89 14-9-2008 23:26 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
geen vliegwiel = geen vonk weet je zelf denk ik ook wel
of een dieseltje van maken
soms heb je geen vonk nodig maar veel compressie


ja, door de magnetische kracht van de spoelen en vliegwiel blijft tie draaien. Krukas maakt slagen, verbranding, motor blijft lopen, onsteking bijft dus draaien.
Etc etc.. teveel om uit te leggen.


maar is ff weer terug te komen op ontsteking.
volgens meerdere mensen gaat stukken eruit halen niet echt werken. Olaf is dan weer eigenwijs om te zeggen van wel
Een HPI is helaas te duur, en ontstekingen kan ik zo snel niet vinden.

Dus wat wordt de optie??

Topic sluiten en t idee laten waaien, of nog een leukere creatieve oplossing?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rik hulkenberg 14-9-2008 23:29 Print reply

Posts: 10029
maar wat wil je berijken met een andere onsteking ?
veel zal je niet merken alleen met echt goed opgevoerde brommers
alleen een snellere gas reactie
 
falco 14-9-2008 23:32 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
maar wat wil je berijken met een andere onsteking ?
veel zal je niet merken alleen met echt goed opgevoerde brommers
alleen een snellere gas reactie


inderdaad, vijl gewoon je uitlaatpoort wat wijder kijke wat ie dan doet
 
rik hulkenberg 14-9-2008 23:34 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


inderdaad, vijl gewoon je uitlaatpoort wat wijder kijke wat ie dan doet

voor een snellere gasreactie zijn ook nog wat andere dingen die je kan doen 4 kleps membraam
carbonnen membraam kleppen
binnenkant spruitstuk poleisten
 

Dit topic is 4338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved