Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 33

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51456 - "kleine vragen" topic - deel 33
Pagina 98 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 87674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadtt 19-9-2008 18:10 Print reply
Posts: 225
Hoeveel mm is 50CC? Wil namelijk voor mijn dt een cilinder kopen, alleen er staat 40mm en 43mm. Welke moet ik hebben?

Dit bericht is gewijzigd door yamahadtt op 19-9-2008 om 18:10 uur.
 
- Han - 19-9-2008 18:19 Print reply

Posts: 9667
de 40mm
 
<10.000 posts
rik hulkenberg 19-9-2008 18:34 Print reply

Posts: 10029
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/162

zijn deze halogeen lampjes ook in 6 volt te krijgen ?
 
ikkejw 19-9-2008 20:34 Print reply

Posts: 9886
mijn honda blok begint steeds zwaarder te schakelen, en maakt nu KLABATS geluiden bij het overschakelen.

dat dit aan de olie/koppelingsplaten ligt weet ik, maar hoe lang kan ik hier mee door blijven rijden? aangezien de brommerboer op vakantie is
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Niek de Wildt 19-9-2008 20:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
mijn honda blok begint steeds zwaarder te schakelen, en maakt nu KLABATS geluiden bij het overschakelen.

dat dit aan de olie/koppelingsplaten ligt weet ik, maar hoe lang kan ik hier mee door blijven rijden? aangezien de brommerboer op vakantie is


koppelingsplaten zijn degene die er het meest onder leiden, en aangezien die al redelijk gaar zijn (uit je verhaal opmakend) zul je die binnekort toch wel vervangen.

dus gewoon lekker doorrijden
koppeling is eigenlijk alleen maar luxe:P

je kunt btw ook goed koppelingsplaten en olie bij leertouwer bestellen (die sturen nu ook op) misschien een ideetje.
ik had mijn zooi de volgende dag al binnen!

kun je het btw niet fixen met ducktape?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2008 20:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
mijn honda blok begint steeds zwaarder te schakelen, en maakt nu KLABATS geluiden bij het overschakelen.

dat dit aan de olie/koppelingsplaten ligt weet ik, maar hoe lang kan ik hier mee door blijven rijden? aangezien de brommerboer op vakantie is


mt blok kun je prima zonder koppeling schakelen zonder bijgeluiden.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
S1lv3r 19-9-2008 20:45 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


mt blok kun je prima zonder koppeling schakelen zonder bijgeluiden.



Ja maar kennelijk is dat bij hem niet het geval..


 
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2008 20:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Ja maar kennelijk is dat bij hem niet het geval..




dan is er iets anders mis als olie en koppelings platen.

kan wel een gevolg zijn van drooglopen , maar een droog mt blok schakeld zonder koppeling gewoon goed. zolang er niks kapot draait
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Niek de Wildt 19-9-2008 20:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


mt blok kun je prima zonder koppeling schakelen zonder bijgeluiden.



maar met minder/te weinig olie heb ik meegemaakt dat je erg snel geluid uit je blok hoort.
 
mtx-bart 19-9-2008 21:01 Print reply
Posts: 816
Wie weet de maat van een rechter krukas keerring voor een MTX80R blok. Dit blok is het zelfde als MBX, R2 is anders.

Is dit niet gewoon dezelfde keerring als voor een MTX-SH of NSR blok?
 
Niek de Wildt 19-9-2008 21:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
Wie weet de maat van een rechter krukas keerring voor een MTX80R blok. Dit blok is het zelfde als MBX, R2 is anders.

Is dit niet gewoon dezelfde keerring als voor een MTX-SH of NSR blok?


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/87
 
mtx-bart 19-9-2008 21:18 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/87


Die faq had ik al bekeken. Maar bij MTX80r staan toch echt geen keerringen. Is die rechterkrukaskeerring die ik zoek gewoon maat: 28x40x8 DGD
 
Mt5_grolsch 19-9-2008 21:18 Print reply

Posts: 2014
ik heb eeen andere krukas in mijn senda gezet.

van orgi naar hebo en nu loopt hij slecht moet er soms een andere sproeier in met die hebo een veel kleinere?


hij verzuipt nu telkens

ik zat zelf te denken aan een vlotter die onderin blijft hangen.


maar moet je je brom opnieuw afstellen met een andere kruk?

Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 19-9-2008 om 21:29 uur.
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Marcell 19-9-2008 21:54 Print reply

Posts: 37
ik heb nu mijn yamaha tzr sinds een weekje, heel blij mee trouwens maar me vraag

Ik wil hem binnenkort laten ontgrenzen bij de dealer aangezien ik dan me garantie hou. (kost dit je trouwens ook klauwen vol geld : o nee toch? )

En nu de echte vraag "Als ik dan met iets van 80-85 op de teller van me brommer, op de rollerbank kom. Wat is dan de snelheid en ben ik dan ook echt de lul?
 
Viertakt 19-9-2008 22:25 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ik heb eeen andere krukas in mijn senda gezet.

van orgi naar hebo en nu loopt hij slecht moet er soms een andere sproeier in met die hebo een veel kleinere?


hij verzuipt nu telkens

ik zat zelf te denken aan een vlotter die onderin blijft hangen.


maar moet je je brom opnieuw afstellen met een andere kruk?

Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 19-9-2008 om 21:29 uur.


Als het kartervolume is veranderd wel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcell
ik heb nu mijn yamaha tzr sinds een weekje, heel blij mee trouwens maar me vraag

Ik wil hem binnenkort laten ontgrenzen bij de dealer aangezien ik dan me garantie hou. (kost dit je trouwens ook klauwen vol geld : o nee toch? )

En nu de echte vraag "Als ik dan met iets van 80-85 op de teller van me brommer, op de rollerbank kom. Wat is dan de snelheid en ben ik dan ook echt de lul?


Imo is 60-65 een veilige snelheid, met rollerbank heb je meestal geen of een kleine boete, maar ze gaan verder niet zeiken met technische shit enzo.

EDIT: 85 op de teller is ongeveer 75-80 echte kilometers. De rollerbank is ook een beetje scheef, hoeveel dat is weet ik niet, en daarna komt nog een correctie van ik meen er overheen.
Uiteindelijk blijft er ongeveer een snelheid op de rollerbank over van rond de 65-70, wat best wel een flinke boete is.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 19-9-2008 om 22:28 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 87674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 98 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved