Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 33

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51456 - "kleine vragen" topic - deel 33
Pagina 81 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 87655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2t-crosser 12-9-2008 22:31 Print reply

Posts: 756
Hallo,
heb net een nieuwe zuiger in mijn mtx gezet maar kwam erachter dat de cilinderkop allemaal putjes heeft is dit erg( of te verhelpen) of moet ik op zoek naar een nieuwe cilinderkop. Hebben jullie nog een handige methode om je cilinder over je zuiger te doen omdat je die zuigerveertjes moet inknijpen.
Groetjes Pieter
 
Donn-e 13-9-2008 1:18 Print reply
Posts: 15
keihard met hamer erop slaan totdat je zuigerveren erin blijven

probz naar donn-e.nl
 
Saknet 13-9-2008 5:54 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dark-diablo
Hallo,
heb net een nieuwe zuiger in mijn mtx gezet maar kwam erachter dat de cilinderkop allemaal putjes heeft is dit erg( of te verhelpen) of moet ik op zoek naar een nieuwe cilinderkop. Hebben jullie nog een handige methode om je cilinder over je zuiger te doen omdat je die zuigerveertjes moet inknijpen.
Groetjes Pieter

hey pieter

er zijn 2 methodes waarbij het overigens erg belangrijk is dat je van te voren je cilinderwand even met schoon vet in-vet, alsmede dat je onthoud dat er 2 pennetjes in de veer-groeven zitten waar de zuigerveren dus in horen te vallen.

methode 1 :
Eerst de zuiger een klein beetje onderaan in de cilinder prutsen, doek in het carter, cilinder half erop, en laatste pistonclipje erin walsen met je bulldozer-punttangetje

m 2: Doek in carter, eerst de zuiger aan de krukas, en met je duim en wijsvinger Donn-e aanknijpen, ofnee ik bedoel de zuigerveren (1 voor 1 terwijl je de cilinder tussendoor dus een heel klein beetje laat zakken zoad de bovenste veer er precies inzit), terwijl je met je andere hand je cilinder derop duwt.

Nadien altijd dubbel controleren of pistonclipjes wel helemaal in hun groeven zitten, en of je geen naaldlager naast je brommer hebt liggen

Beide methodes zijn met enig inzicht, even snel uit te voeren, maar de 1e wint het qua eenvoud. Bij de 1e is de moeilijkheid dat je moet de zuiger en krukas precies zo houden dat de pistonpen erdoor wil.

Bij de 2e is de moeilijkheid die veren aan te knijpen terwijl je de cilinder laat zakken.

Verder zou ik je aanraden (2.2.2) van de forum regels te raadplegen


en over die putjes, nee dat verschil merk je doorgaans amper, mag je wel behoorlijke setup hebben. Maar of dat te bewerken valt weetikniet, ben ik ook wel benieuwd naar want ik heb een verzameling koppen waarbij ik miljonair kon worden aan de putjes als het echten waren.

Volgens mij is het hart van een kop gewoon van massief ijzer lees net gewalst alu, en valt dat gewoon op te lassen en dan de squish en squishband opnieuw uit draaien op een draaibank ofzo, hm of freesbank geenidee, k heb zelf alleen een draaibank en volgens mij moet dat iig wel kunnen. Overigens is het natuurljik wel extreem belangrijk dat dat met uiterste precisie gebeurt.

Misschien kan je het nog wel beter gewoon met een dremel nabewerken na het oplassen dan, wel veiligheidsvoorzorgmaatregelen nemen, fijnstof ijzeren deeltjes zijn heel erg slecht voor je gezondheid, zowel ingeademd als wanneer ze in je ogen branden.

Probleem met lassen is dus dat je moet weten wat voor materiaal je werkstuk is. en dan heb ik het niet alleen over alu/ijzer maar ook over structuureigenschappen. Als je verkeerd last maak je je kop namenlijk krom door hitte blabla etc. (ga er niet dieper op in)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-9-2008 om 6:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
2t-crosser 13-9-2008 7:47 Print reply

Posts: 756
Saknet bedankt voor je uitgebreide uitleg.
ik heb methode twee toegepast en dat is gelukt.
Je kan dus niet die putje lichtelijk met watervast schuurpapier opschuren zodat hij wat gladder is maar er zit ook een echte berekening achter. Maar het is dus wel mogelijk om hier mee te gaan rijden.

 
pitsko 13-9-2008 8:39 Print reply

Posts: 532
hallo,
ik heb sinds kort een honda mt5,
alleen ik wil de veren iets lager zetten zodat de brommer is lager bij de grond komt te staan.

Kan je dit dmv de veren doen of moeten er hele andere veren op?

mvg
 
Dus.
gerwin88 13-9-2008 9:12 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitsko
hallo,
ik heb sinds kort een honda mt5,
alleen ik wil de veren iets lager zetten zodat de brommer is lager bij de grond komt te staan.

Kan je dit dmv de veren doen of moeten er hele andere veren op?

mvg


ligt eraan welke veren je hebt.
sommige kun je wel verstellen door ze rond te draaien waardoor ze strakker/losser komen te zitten.

als je even kijkt zie je het snel genoeg.
 
VW rider for live
jimbob 13-9-2008 10:43 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

ontstekingsspoel kapot?? of hij lekt ergens op massa


Ontstekingsspoel dacht ik ook aan ja, ik vond het alleen zo raar dat ie eerst wel goed vonkte, de massa zal ik zo ook even checken.

 
markhispania3 13-9-2008 13:20 Print reply

Posts: 1971
ik heb bij een pro x zuiger (40.3mm) twee verschillende zuigerveren, een met een zwarte binnenring en een metaalkleurige buitenring en eentje die helemaal zwart is, welke moet boven?
 
2t-crosser 13-9-2008 17:55 Print reply

Posts: 756
Hallo,
wil mijn blok-olie in mijn honda mtx-sh vervangen en heb gevonden dat ik waarschijnlijk 10w40versnellingsbak olie nodig heb maar zag hier nog twee flessen van in de schuur staan. Dit moet toch ook kunnen ondanks er 4t op staat.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2008 17:59 Print reply

Posts: 10835
denk wel dat het kan.

kijk even of er achter op staat dat hij voor natte koppeling is, als dat zo is dan is het de goede olie
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
kevin075 13-9-2008 18:21 Print reply
Posts: 18
hoe hard loopt een derbi gpr met 70cc metrakit, 28mm carb
en gianelli uitlaat?


 
pitsko 13-9-2008 19:08 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin075
hoe hard loopt een derbi gpr met 70cc metrakit, 28mm carb
en gianelli uitlaat?

tegen de 100 aan:p of wel harder




 
Dus.
Sj_dt 13-9-2008 20:00 Print reply
Posts: 886
mijn rem loopt aan. (schijfrem) hoe verhelp ik dit? ik had mijn remklauw even van mijn schijf af gepakt en nou wilde ik die zuigers terug gaan duwen, maar ik krijg mijn remblokjes er niet uit. Hoe krijg ik deze eruit en hoe duw ik dan de zuigers terug? of moet ik het anders doen?
 
Thijsje 13-9-2008 20:08 Print reply

Posts: 1687
heej,, mn mb reed eerst super, alleen kwam erachter veel te kleine sproeier (77)
heb er nu 80 ingedaan, alleen nu rijd hij nog wel mooi (heel iets minder) op de choke!! en ietsie gas terug....

gaat om een 16mm mikunie (corp?)

moet ik een sproeier groter, of juist kleiner??

heb net carb eraf, dus graag snel antwooord!
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
rik hulkenberg 13-9-2008 20:13 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
heej,, mn mb reed eerst super, alleen kwam erachter veel te kleine sproeier (77)
heb er nu 80 ingedaan, alleen nu rijd hij nog wel mooi (heel iets minder) op de choke!! en ietsie gas terug....

gaat om een 16mm mikunie (corp?)

moet ik een sproeier groter, of juist kleiner??

heb net carb eraf, dus graag snel antwooord!

dacht dat je 80cc had

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 13-9-2008 om 20:17 uur.
 

Dit topic is 87655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 81 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved