Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 33

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51456 - "kleine vragen" topic - deel 33
Pagina 35 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 87539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 26-8-2008 23:20 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacket
[...]



Bovenlangs? weet niet of dat verschilt. Kheb er nog 1tje liggen voor senda
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
mtx-motard 26-8-2008 23:21 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
op mijn band staat 39J

van michelin.

dat is het load/speed index getal. maar wat betekend dat in feite. want google zegt niks

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Razor 26-8-2008 23:29 Print reply

Posts: 1554
In AM6 blok moet 10W40 olie officieel.
Ik wil morgen even een blok testen en kan gratis olie op de zaak pakken.
Echter is dat 15W40 Kroon Oil (wat in grasmaaiers 4takt o.a. gaat).


Dit kan toch geen kwaad om even een paar dagen het motortje goed te testen?
 
blowdown en een powerband te koop!
Joel_koningslust 26-8-2008 23:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
In AM6 blok moet 10W40 olie officieel.
Ik wil morgen even een blok testen en kan gratis olie op de zaak pakken.
Echter is dat 15W40 Kroon Oil (wat in grasmaaiers 4takt o.a. gaat).


Dit kan toch geen kwaad om even een paar dagen het motortje goed te testen?



kan wel kwaad. omdat in grasmaaiers gewoon 15w40 bakolie zit. en jij moet olie voor natte platen koppeling hebben

anders zijn binnen die paar dagen testen je hele platen aan gort
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Razor 26-8-2008 23:36 Print reply

Posts: 1554
daar heb ik nog nooit van gehoord... bron?
 
blowdown en een powerband te koop!
Joel_koningslust 26-8-2008 23:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
daar heb ik nog nooit van gehoord... bron?


nog nooit van het verschil tussen gewone motorolie en natte platen motorolie gehoord?


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 26-8-2008 23:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
daar heb ik nog nooit van gehoord... bron?

het is wel waar, nu zullen je platen wss niet zo snel aan gort gaan als hij beschrijft, kans is wel groot dat de boel gaat slippen enzo.
In een brommer met natte-platenkoppeling moet je gewoon olie doen voor natte-platen, als het er niet op staat vermeld dat het ervoor bedoeld is, dan NIET gebruiken.
Wat valt er trouwens te testen aan olie?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 26-8-2008 23:41 Print reply

Posts: 14514
waarschijnlijk niet binnen die paar dagen helemaal naar de tering nee. maar slijten doen ze zeker wel hard. en daarbij kan je ook nog vrijwel niet fatsoenlijk rijden ivm slippende koppeling
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Erik 39 26-8-2008 23:42 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

het is wel waar, nu zullen je platen wss niet zo snel aan gort gaan als hij beschrijft, kans is wel groot dat de boel gaat slippen enzo.
In een brommer met natte-platenkoppeling moet je gewoon olie doen voor natte-platen, als het er niet op staat vermeld dat het ervoor bedoeld is, dan NIET gebruiken.
Wat valt er trouwens te testen aan olie?

Hij wil een blok testen, maar er is alleen dat soort olie :P
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Razor 26-8-2008 23:42 Print reply

Posts: 1554
de olie wordt niet getest, het blok wordt even getest.

Ik gebruik echt al jaren allerlei soorten olie (4takt, 2takt, versnellingsbakolie etc.) allemaal 10W40 en er heeft nog nooit één woord over koppelingsplaten ingestaan.

edit: ik denk dat je platen sneller zullen slijten door olie, alleen als het kwalitatief een slechtere olie is. Verder kan ik geen enkele reden bedenken en heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 26-8-2008 om 23:43 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Erik 39 26-8-2008 23:44 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
de olie wordt niet getest, het blok wordt even getest.

Ik gebruik echt al jaren allerlei soorten olie (4takt, 2takt, versnellingsbakolie etc.) allemaal 10W40 en er heeft nog nooit één woord over koppelingsplaten ingestaan.

edit: ik denk dat je platen sneller zullen slijten door olie, alleen als het kwalitatief een slechtere olie is. Verder kan ik geen enkele reden bedenken en heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 26-8-2008 om 23:43 uur.

Oké, dan doe je die andere olie er toch in?




 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
bart de scootergek 26-8-2008 23:45 Print reply

Posts: 8916
Die olie trekt in je platen en komt daar niet meer uit, zelfs als je erna weer goede olie erin gooit blijf je last houden van een slippende koppeling.
 
Honda RC-33
Razor 26-8-2008 23:54 Print reply

Posts: 1554
ok dat begrijp ik. Maar is 4takt versnellingsbakolie (voor bijv een Honda grasmaaier van Kroon Oil) zo veel anders dan olie voor in een brommer?

Even afgezien van de viscositeit...


Dus m.a.w. alle olie die bij brommerboeren e.d. te koop staan hebben speciale additieven speciaal voor de koppelingsplaten? En die 15W40 olie bij op de zaak van Kroon heeft dat niet?



 
blowdown en een powerband te koop!
Derbi-Olaf 26-8-2008 23:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ok dat begrijp ik. Maar is 4takt versnellingsbakolie (voor bijv een Honda grasmaaier van Kroon Oil) zo veel anders dan olie voor in een brommer?

Even afgezien van de viscositeit...


Dus m.a.w. alle olie die bij brommerboeren e.d. te koop staan hebben speciale additieven speciaal voor de koppelingsplaten? En die 15W40 olie bij op de zaak van Kroon heeft dat niet?




laatste klopt is metname om er voor te zorge dan het gruis wat van je koppeling afkomt opgelost word, en niet tussen de lagers enzo gaat zitten, (ooit tegen mij verteld door een monteur )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jacket 27-8-2008 9:16 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Bovenlangs? weet niet of dat verschilt. Kheb er nog 1tje liggen voor senda



volgens mij maakt het niet uit??
als je het op zou willen meten heel graag,
het gaat om het stuk zo dicht mogelijk bij je demper
 

Dit topic is 87539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 35 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved