Erik 39 |
26-8-2008 23:20 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jacket
[...]
Bovenlangs? weet niet of dat verschilt. Kheb er nog 1tje liggen voor senda
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
mtx-motard |
26-8-2008 23:21 |
 Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
op mijn band staat 39J
van michelin.
dat is het load/speed index getal. maar wat betekend dat in feite. want google zegt niks
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Razor |
26-8-2008 23:29 |
 Posts: 1554 |
In AM6 blok moet 10W40 olie officieel.
Ik wil morgen even een blok testen en kan gratis olie op de zaak pakken.
Echter is dat 15W40 Kroon Oil (wat in grasmaaiers 4takt o.a. gaat).
Dit kan toch geen kwaad om even een paar dagen het motortje goed te testen?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Joel_koningslust |
26-8-2008 23:30 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
In AM6 blok moet 10W40 olie officieel.
Ik wil morgen even een blok testen en kan gratis olie op de zaak pakken.
Echter is dat 15W40 Kroon Oil (wat in grasmaaiers 4takt o.a. gaat).
Dit kan toch geen kwaad om even een paar dagen het motortje goed te testen?
kan wel kwaad. omdat in grasmaaiers gewoon 15w40 bakolie zit. en jij moet olie voor natte platen koppeling hebben
anders zijn binnen die paar dagen testen je hele platen aan gort
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Razor |
26-8-2008 23:36 |
 Posts: 1554 |
daar heb ik nog nooit van gehoord... bron?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Joel_koningslust |
26-8-2008 23:37 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
daar heb ik nog nooit van gehoord... bron?
nog nooit van het verschil tussen gewone motorolie en natte platen motorolie gehoord?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
26-8-2008 23:37 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
daar heb ik nog nooit van gehoord... bron?
het is wel waar, nu zullen je platen wss niet zo snel aan gort gaan als hij beschrijft, kans is wel groot dat de boel gaat slippen enzo.
In een brommer met natte-platenkoppeling moet je gewoon olie doen voor natte-platen, als het er niet op staat vermeld dat het ervoor bedoeld is, dan NIET gebruiken.
Wat valt er trouwens te testen aan olie?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
26-8-2008 23:41 |
 Posts: 14514 |
waarschijnlijk niet binnen die paar dagen helemaal naar de tering nee. maar slijten doen ze zeker wel hard. en daarbij kan je ook nog vrijwel niet fatsoenlijk rijden ivm slippende koppeling
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Erik 39 |
26-8-2008 23:42 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
het is wel waar, nu zullen je platen wss niet zo snel aan gort gaan als hij beschrijft, kans is wel groot dat de boel gaat slippen enzo.
In een brommer met natte-platenkoppeling moet je gewoon olie doen voor natte-platen, als het er niet op staat vermeld dat het ervoor bedoeld is, dan NIET gebruiken.
Wat valt er trouwens te testen aan olie?
Hij wil een blok testen, maar er is alleen dat soort olie :P
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Razor |
26-8-2008 23:42 |
 Posts: 1554 |
de olie wordt niet getest, het blok wordt even getest.
Ik gebruik echt al jaren allerlei soorten olie (4takt, 2takt, versnellingsbakolie etc.) allemaal 10W40 en er heeft nog nooit één woord over koppelingsplaten ingestaan.
edit: ik denk dat je platen sneller zullen slijten door olie, alleen als het kwalitatief een slechtere olie is. Verder kan ik geen enkele reden bedenken en heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 26-8-2008 om 23:43 uur.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Erik 39 |
26-8-2008 23:44 |
|
bart de scootergek |
26-8-2008 23:45 |
 Posts: 8916 |
Die olie trekt in je platen en komt daar niet meer uit, zelfs als je erna weer goede olie erin gooit blijf je last houden van een slippende koppeling.
|
|
Honda RC-33 |
|
Razor |
26-8-2008 23:54 |
 Posts: 1554 |
ok dat begrijp ik. Maar is 4takt versnellingsbakolie (voor bijv een Honda grasmaaier van Kroon Oil) zo veel anders dan olie voor in een brommer?
Even afgezien van de viscositeit...
Dus m.a.w. alle olie die bij brommerboeren e.d. te koop staan hebben speciale additieven speciaal voor de koppelingsplaten? En die 15W40 olie bij op de zaak van Kroon heeft dat niet?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Derbi-Olaf |
26-8-2008 23:56 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
ok dat begrijp ik. Maar is 4takt versnellingsbakolie (voor bijv een Honda grasmaaier van Kroon Oil) zo veel anders dan olie voor in een brommer?
Even afgezien van de viscositeit...
Dus m.a.w. alle olie die bij brommerboeren e.d. te koop staan hebben speciale additieven speciaal voor de koppelingsplaten? En die 15W40 olie bij op de zaak van Kroon heeft dat niet?
laatste klopt  is metname om er voor te zorge dan het gruis wat van je koppeling afkomt opgelost word, en niet tussen de lagers enzo gaat zitten, (ooit tegen mij verteld door een monteur  )
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
jacket |
27-8-2008 9:16 |
 Posts: 502 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Bovenlangs? weet niet of dat verschilt. Kheb er nog 1tje liggen voor senda
volgens mij maakt het niet uit??
als je het op zou willen meten heel graag,
het gaat om het stuk zo dicht mogelijk bij je demper
|
|
|
|