Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 33

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51456 - "kleine vragen" topic - deel 33
Pagina 160 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 87400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banaan 9-10-2008 19:28 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Ik bedoel met wat voor verzendmanier


DeHoerenLijn, oftwel DHL
 
Henk-88 9-10-2008 19:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



Heb ff me bougie opgeschuurt en nu blinkt ie weer mooi! ik had me demper er niet goed opzitten ( half dr op gepleurt en lekte aan alle kanten) nu heb ik er een mooi opmaat pijpje op gelast en de demperwol dr uitgehaald deze zat vol met smeer! ik heb me setup verandend van een mtx-sh 70cc bocht met een pijpje naar een 125cc crossdemper. ( dat lekte aardig aan veel kanten) naar een mtx80-r1 bocht met een opmaat gemaakt pijpje vast gelast aan de demper en het andere eind schuif ik over de uitlaat heen. met een proma demper. (leeg)heb eerst alles goed gemonteert voordat ik ver ga afstellen anders met ik over een jaar nog bezig!! maar nu wou ik hem starte en deed ie niks. dus ik kijke.... vonkt me bougie niet. wat bleek die dop lag er half af. probeerde hem er nog op te draaien maar heeft geen zin. is het verstanden om dan kabel en bougie dop allebei nieuw te halen?? en kan je dit zo op je bonbine zetten?



Sommige bobines hebben een vaste bougiekabel en bij sommige kun je de bougiekabel er gewoon linksom uitdraaien.

Draai je bougiedop eens van je bougiekabel, als het schroefje er in niet is afgebroken dan kan 'ie nog goed zijn. Mja bougiekabel en bougiedop is niet zo duur.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-10-2008 om 19:30 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
2t-crosser 9-10-2008 19:30 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Quoteorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
Hallo,
als ik mijn mtx-sh blok watergekoeld maak loopt hij nou mooier of maakt dit niks uit. En wat zijn de verdere voordelen ?



Vloeistofkoeling heeft ook nadelen idd.


wat zijn de voordelen verder ???


Dit bericht is gewijzigd door 2t-crosser op 9-10-2008 om 19:31 uur.
 
Derbi-Olaf 9-10-2008 19:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
[...]


wat zijn de voordelen verder ???


thermostaat die de temperatuur regelt, er word dus niet onnodig gekoeld waardoor je blokkie wat sneller op bedrijfs temperatuur is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 9-10-2008 19:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

thermostaat die de temperatuur regelt, er word dus niet onnodig gekoeld waardoor je blokkie wat sneller op bedrijfs temperatuur is


ja, en die ook wel eens blijft hangen, waardoor je cilinder geen koeling krijg, en warmloopt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Henk-88 9-10-2008 19:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
wat zijn de voordelen verder ???



Naast minder geluid schijnt de koeling van lc beter te kunnen zijn dan ac.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, en die ook wel eens blijft hangen, waardoor je cilinder geen koeling krijg, en warmloopt.



Dat is alvast 1 antwoord op je eigen vraag of er nadelen zijn aan lc Keiji

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-10-2008 om 19:35 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Elco 9-10-2008 19:34 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, en die ook wel eens blijft hangen, waardoor je cilinder geen koeling krijg, en warmloopt.




ja en?

dan zie je toch wel op je meter dat je moet stoppen

thermostaat is gewoon een voordeel,

kvs wel wat constanter van temperatuur dan een ac. + dat het als voordeel heeft wanneer je stilstaat de er vaak een vin aanslaat waardoor die toch gekoeld blijft
 
Erik 39 9-10-2008 19:37 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]




ja en?

dan zie je toch wel op je meter dat je moet stoppen

thermostaat is gewoon een voordeel,

kvs wel wat constanter van temperatuur dan een ac. + dat het als voordeel heeft wanneer je stilstaat de er vaak een vin aanslaat waardoor die toch gekoeld blijft

Nou, dat Senda lampje zie je écht niet hoor..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Royal Club 9-10-2008 19:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]




ja en?

dan zie je toch wel op je meter dat je moet stoppen

thermostaat is gewoon een voordeel,

kvs wel wat constanter van temperatuur dan een ac. + dat het als voordeel heeft wanneer je stilstaat de er vaak een vin aanslaat waardoor die toch gekoeld blijft


ja, die fan heeft ook elke brommer, sukkel.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 9-10-2008 19:38 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
[...]


wat zijn de voordelen verder ???


Dit bericht is gewijzigd door 2t-crosser op 9-10-2008 om 19:31 uur.



een voordeel van waterkoeling is dat de cilinder kouder blijft, en de temperatuur is veel constanter. hierdoor kun je dus een kleinere zuigerspeling toepassen.

nadelen zijn dat je thermostaat kan blijven hangen, je koelleidingen/radiateur/waterpomp kan lekken, en bovenal, het heeft gewoon totaal geen nut op een brommer.

pas bij echt snelle setups ga je verschil merken, maar dan geeft de waterpomp ook weer weerstand.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Royal Club 9-10-2008 19:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



een voordeel van waterkoeling is dat de cilinder kouder blijft, en de temperatuur is veel constanter. hierdoor kun je dus een kleinere zuigerspeling toepassen.

nadelen zijn dat je thermostaat kan blijven hangen, je koelleidingen/radiateur/waterpomp kan lekken, en bovenal, het heeft gewoon totaal geen nut op een brommer.

pas bij echt snelle setups ga je verschil merken, maar dan geeft de waterpomp ook weer weerstand.


elek pomp ftw.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 9-10-2008 19:40 Print reply

Posts: 22355
Waterpomp kan je ook electrisch laten lopen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ikkejw 9-10-2008 19:40 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


elek pomp ftw.



en waar ga je die stroom vandaan halen? juist, uit je lichtspoel. en een belaste lichtspoel geeft ook weer weerstand.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Yamahadtmx50 9-10-2008 19:40 Print reply
Posts: 238
Ik had een vraagje.

Over mijn Yamaha dt 50 mx.

Als gas geef in de 3e versnelling wilt ie nog wel eens gas inhouden.
Mijn vader had het rubbertje eruit gepeuterd van het luchtfilter.
Kan het daar aanliggen?

Met vriendelijke groet,

Julius Lensing
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
Henk-88 9-10-2008 19:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Waterpomp kan je ook electrisch laten lopen



Je kunt 'm ook gewoon laten lopen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 87400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 160 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved