mrgforce |
8-10-2008 19:16 |
 Posts: 572 |
ik ben me brommer opnieuw aan het afstellen omdat ik een grotere uitlaat dr op het zitten ( van een 70cc naar een mtx80r1 giannelli omdat ik zelf 110cc heb) moest eerst heel erg omhoog met de sproeiers richting 175 ( heb een 28mm MRD carburateur) maar mijn opmaat gemaakte lucht slang was wel iets lek aan een paar kanten. nu ben ik vanmiddag naar de autosloop geweest en heb daar een stuk luchtfilter rubber van een volvo gepakt! kwam mooi goed uit want deze had de zelfde dia meter! die heb ik op het orginele luchtfilterslang gemonteert. ( heb me orginele luchtfilter nog) dus daar heb ik geen valse lucht meer! en toen kon ik meteen naar sproeier 158 nog te groot daarna 140 en als ik nu rij dan trekt ie aardig op maar dan een paar stoters ( alsof ie uitwil vallen) en dan trekt ie hem weer door! heb ik nu een te grote sproeier of ligt het ergens anders aan????
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-10-2008 19:23 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gprnick
hey
ik zit al een tijdje te zoeken op verschillende brommer sites maar kan nergens een krukaslager set + keeringen vinden voor een derbi gpr:S
het moet geen c4 zijn aangezien hij niet uberhoogtoerig gaat draaien, hij gaat wel hoogtoerig lopen dus mag wel goede kwalitiet zijn. dacht zelf ewoon aan SKF lagersetje.
dus wie weet een website?
nick, C3 is normaal/hoogtoerig, C4 is achterlijk hoogtoerig (dus veel speling.
|
|
|
|
gprnick |
8-10-2008 19:24 |
 Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
nick, C3 is normaal/hoogtoerig, C4 is achterlijk hoogtoerig (dus veel speling.
ten eerste zei ik al in mijn post GEEN C4 LAGERS maar goed
en ik bedoelde niet deze vraag de andere
|
|
|
|
yamaha rd50 mx |
8-10-2008 19:25 |
 Posts: 748 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
ik ben me brommer opnieuw aan het afstellen omdat ik een grotere uitlaat dr op het zitten ( van een 70cc naar een mtx80r1 giannelli omdat ik zelf 110cc heb) moest eerst heel erg omhoog met de sproeiers richting 175 ( heb een 28mm MRD carburateur) maar mijn opmaat gemaakte lucht slang was wel iets lek aan een paar kanten. nu ben ik vanmiddag naar de autosloop geweest en heb daar een stuk luchtfilter rubber van een volvo gepakt! kwam mooi goed uit want deze had de zelfde dia meter! die heb ik op het orginele luchtfilterslang gemonteert. ( heb me orginele luchtfilter nog) dus daar heb ik geen valse lucht meer! en toen kon ik meteen naar sproeier 158 nog te groot daarna 140 en als ik nu rij dan trekt ie aardig op maar dan een paar stoters ( alsof ie uitwil vallen) en dan trekt ie hem weer door! heb ik nu een te grote sproeier of ligt het ergens anders aan????
ja is te grote sproeier ik had dat eerst ook anders moet je ff een stukje rijden en dan kijken welke kleur je bougie is als ie zwart is dan is ie te groot als ie koffiebruin is dan is ie goed
|
|
On the road again! |
|
riccardot |
8-10-2008 19:52 |
|
mrgforce |
8-10-2008 21:33 |
 Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamaha rd50 mx
[...]
ja is te grote sproeier ik had dat eerst ook anders moet je ff een stukje rijden en dan kijken welke kleur je bougie is als ie zwart is dan is ie te groot als ie koffiebruin is dan is ie goed
koffie bruin is toch zwart?? of heb je het over koffie met melk  ik moet zo een stukje rijden ik zal is ff kijken! maar ik vermoed dat het tog een te grote sproeier is. dan ga ik kleiner dan dat ik al had. beetje apart... want je zou zeggen dat ie bij die 80pijp meer doorlaat hebt dus meer vermogen! het licht niet aan me ontsteking? ( niks aan gedaan)
|
|
|
|
Henk-88 |
8-10-2008 21:48 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Er zit ook een veer bij de flens, waar is deze voor?
De verkoper zegt dat ie veel power onderin de toeren geeft.
Dat veertje dient er samen met het andere veertje (dat van de andere kant is) voor om de bocht aan de flens te binden.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Banaan |
8-10-2008 21:51 |
 Posts: 5725 |
voor am5:
als t puntje op t balansas tandwiel en t puntje van t tandwiel wat op de krukas zit gelijk staan, dan staat t toch goed?
|
|
|
|
Banaan |
8-10-2008 22:15 |
 Posts: 5725 |
kogeltje voor bij koppeling van am5, is dat dezelfde maat als van am6?
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
8-10-2008 22:17 |
 Posts: 1950 |
Welke sproeier moet in een ontgrenste derbi senda? dus zonder prop en luchtfilterbegrensing?
Welke sproeier moet er ongeveer in een ontgrenste derbi senda met 50cc en 17.5mm?
Heb totaal geen sproiers dus moet even weten waar ik op moet richten.
|
|
Make the most of now |
|
riccardot |
8-10-2008 22:45 |
 Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Dat veertje dient er samen met het andere veertje (dat van de andere kant is) voor om de bocht aan de flens te binden.
Oke bedankt. Maar is er aan de uitlaat gelast of niet? Lijkt wel zo op de foto's.
Gaat dit een beetje goed lopen op een 70cc eurokitje?
|
|
|
|
Henk-88 |
8-10-2008 22:49 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]
Oke bedankt. Maar is er aan de uitlaat gelast of niet? Lijkt wel zo op de foto's.
Gaat dit een beetje goed lopen op een 70cc eurokitje?
'k Heb geen verstand van 70cc
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
riccardot |
8-10-2008 22:56 |
 Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
'k Heb geen verstand van 70cc
ow jij bent van de 80cc+?
maar is die uitlaat wel nog in ori staat of is er aan gelast?
|
|
|
|
Henk-88 |
8-10-2008 22:59 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]
ow jij bent van de 80cc+?
maar is die uitlaat wel nog in ori staat of is er aan gelast?
Ik ben van de enkel en alleen 50cc
En ik kan niet beoordelen of er aan die uitlaat gelast is; het lijkt mij niet maar ik ken die uitlaat niet.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
riccardot |
8-10-2008 23:02 |
 Posts: 1096 |
Oke
Op 50cc staat hij namelijk met vaste flens. Maakt ook niet uit als die maar past.
|
|
|
|