mrgforce |
4-10-2008 16:59 |
|
jan-dx11 |
4-10-2008 17:00 |
 Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Kheb nu een TSX maar kwil nu iets om te crossen. Wat raden jullie aan? een 125cctje of toch maar eerst een 70/80cc?
(of denken jullie dat ik meer aan 500cc moet denken )
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 4-10-2008 om 16:57 uur.
125cc moet kunnen denkzz voor een 16/17/18 jarige is 80cc vrij klein denkzz
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
gerwin88 |
4-10-2008 17:01 |
|
Twizz |
4-10-2008 17:05 |
 Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
125cc moet kunnen denkzz voor een 16/17/18 jarige is 80cc vrij klein denkzz
njah d8 ik zelf ook, maar kd8 misschien zijn dr van die mense die zegge doe eerst maar ns 70cc..
maja kheb wel al ooit gereden op 125cc..
maar k kan nie zegge da ik er égt ervaring mee heb(sowieso is het nog steeds iedere keer dezelfde cr125 geweest met tune-uitlaat)
daar heb ik ongeveer n half uurtje op gereden denk ikk zo in zn totaliteit. maar dat bevalt me wel  (maar tis zo duur  )
|
|
houw ns op! |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
4-10-2008 17:06 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
125cc moet kunnen denkzz voor een 16/17/18 jarige is 80cc vrij klein denkzz
80cctje is veel te klein. ik heb nu een 125 als eerste crosser en das wel leuk hoor  ik denk dat je met een 250 als eerste crosser het volle vermogen toch nog niet durft te gebruiken.. ligt er natuurlijk aan hoe groot en zwaar je bent e.d. maar over het algemeen....
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Twizz |
4-10-2008 17:08 |
 Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
80cctje is veel te klein. ik heb nu een 125 als eerste crosser en das wel leuk hoor ik denk dat je met een 250 als eerste crosser het volle vermogen toch nog niet durft te gebruiken.. ligt er natuurlijk aan hoe groot en zwaar je bent e.d. maar over het algemeen....
Laat ik het er maar op houden dat ik schriel ben
Ik weeg 60 kilo ofzo
Maar ik denk indd dat 125cc de juiste keus is(sowieso omdat ik natuurlijk niet wil onderdoen voor ferdie met de cr125,, dies 20cm kleiner dan ik:P)
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 4-10-2008 om 17:09 uur.
|
|
houw ns op! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-10-2008 17:09 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
80cctje is veel te klein. ik heb nu een 125 als eerste crosser en das wel leuk hoor ik denk dat je met een 250 als eerste crosser het volle vermogen toch nog niet durft te gebruiken.. ligt er natuurlijk aan hoe groot en zwaar je bent e.d. maar over het algemeen....
met een 250 en een 125 die achter elkaar aanrijden kun je met een 250 met veel minder toeren af en zullen de zuigers stukkie langer meegaan.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Sypie_Honda |
4-10-2008 17:27 |
 Posts: 13830 |
met een 125 ga je ongeveer even hard als met een 250, maar idd zoals crossgek zegt, ze hebben wat meer kracht onderin, dus je hoeft niet continu te janken.
125 is echt leuk, toch een stukje lichter als een 250, en er zijn er wat meer van op de markt.
ik zou investeren in een CR 125, veel leuker crossen als een brommer. die dingen zijn er voor gemaakt, goeie vering, genoeg vermogen, fabrieks ori kanker snel.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
4-10-2008 17:40 |
|
mrgforce |
4-10-2008 17:46 |
|
-simon- |
4-10-2008 17:46 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
met een 125 ga je ongeveer even hard als met een 250, maar idd zoals crossgek zegt, ze hebben wat meer kracht onderin, dus je hoeft niet continu te janken.
125 is echt leuk, toch een stukje lichter als een 250, en er zijn er wat meer van op de markt.
ik zou investeren in een CR 125, veel leuker crossen als een brommer. die dingen zijn er voor gemaakt, goeie vering, genoeg vermogen, fabrieks ori kanker snel.
als je met crossen kijkt zijn de mx2 inter sneller als de mx1 inters. die vooraan rijden dan. kun je mooi zien als ze met 2e start bewijs rijden de mx2 rijden die gaan dan meestal bij de mx1 in de klasse en dan rijden ze ook vooraan mee of op kop.
maar dat zijn dan wel meestal 144 cc dus dat scheelt ook flink maar. langzamer is een 125 idd zeker niet met crossen.
die gp rijders zullen wss wel sneller zijn met een mx1 machine maar die kunnen ook alles benutten of het vermogen is zelf te weinig. want die rijden hem de heletijd tegen de begrenzer zowat.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Derbi-Olaf |
4-10-2008 18:22 |
 Posts: 14999 |
hoe gaat dit ongeveer lopen op een oud type gpr?
-50cc ori met fluiters, getuned
-21mm carb(dell'ortho)
-polini binnenrotor
-carbon membraanklepjes (eventueel het membraan zelf ook nog wat aanpassen)
-opmaat uitlaat (door luc foekema)
-opmaat kop (wederom door L.f.)
-twin air filtertje
volgens mij ben ik niks vergeten nu.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 4-10-2008 om 18:23 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
4-10-2008 18:24 |
 Posts: 60390 |
115 denk.
wel icm een boel toeren
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
4-10-2008 18:27 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
115 denk.
wel icm een boel toeren
das niet erg
hoop alleen dat mijn kruk dat geweld dan nog wel leuk vindt. 
en een PK of?... 12-13 ? of zit ik er dan ver naast?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
4-10-2008 18:33 |
 Posts: 60390 |
12 miss.
donder er gewoon een doppler endurance is.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|