Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wanneeer gaan Ze vliegen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1206 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5094 - Wanneeer gaan Ze vliegen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T_M_C 14-8-2002?23:50 Print topicpost
Posts: 105
Wanneeer gaan imitatie contactpunten vliegen?
En wat gebeurd er dan als dat gebeurd?

 

Martijn 14-8-2002?23:55 Print reply
Posts: 10000
ze gaan vliegen bij heeeeeeeeeeeel veel toeren....maar ze gaan zweven bij denk IK 11000 ofzo....is pure gok...

wat voor brommer eignelijk?? DT zeker???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
T_M_C 15-8-2002?00:07 Print reply
Posts: 105
puch maxi
 
DaveTSX 15-8-2002?00:16 Print reply
Posts: 2033
Contactpunten halen de 11000 denk ik toch niet hoor.

10000 hooguit denk ik. Die zundapp van hans bijvoorbeeld, 10000 in de vrij, 8000 in de versnelling.

De puchmaxi van iemand anders haalt ook echt niet meer dan 10000 toeren ALS ie dat al haalt.
 
http://www.2weird4u.com
T_M_C 15-8-2002?00:20 Print reply
Posts: 105
Mijn maxi draaid iets meer als 10.000 tpm
Maar als ik volgas geef tot 82km/h geen probleem langzaam kruipt ie door tot 86km/h
eenmaal bereikt valt ie weg. Direct is hij erook weer.

Als de contactpunten gaan zweven gaan ze dus nooit meer dicht.Dus geen vonk.

heb ik dit goed
 
Saknet 15-8-2002?11:58 Print reply

Posts: 10355
*pas op wont dit giejt allegjer oer kreidler*
das us boerenfrysk voor pas op want dit gaat allemaal over kreider

ik heb wel op een kreidler gereden die 13000 rpm maakte met een 70cc beetjegetunede cil
hing gewoon zon stofzuigerlookalike uitlaat onder (38mm doorsnee vooraan bij de bocht) met een 16mm carb
maar zn kracht begon bij de 9k rpm en eindigde bij de 13k rpm. en bij die 13k rpm reed hij ongeveer 125 op autoteller.

3 weken later was de versnellingsbak stuk; kon niet meer naar zn 1 of 4 en later had ie alleen maar een 3 en 4 (vraag me niet hoe dat kan maar soms klikte hij gewoon niet)
en er zat ook zon cool bruggetje in zn 4 zodat je hem goed door moest laten janken in zn 3 anders zakte ie weg, want op lage toeren was dat ding echt compleet schijt en viel ie ook altijd gewoon uit

dat pokkeding jankte echt erg

ik dacht al, waar ging dit ook weer over, maaruh die kreidler had dus ook een contactpuntjes- ontsteking

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2009 om 3:13 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rudy 15-8-2002?12:35 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

Contactpunten halen de 11000 denk ik toch niet hoor.

10000 hooguit denk ik. Die zundapp van hans bijvoorbeeld, 10000 in de vrij, 8000 in de versnelling.

De puchmaxi van iemand anders haalt ook echt niet meer dan 10000 toeren ALS ie dat al haalt.


mijn miniracer draait er 13500 bellast(gemeten op bougie kabel met zon aparaat)
ik rij trouwens wel met orginele contactpunten(kosten d8 ik f17,50) maar op toptoerental zweven ze wel(in het begin niet maar na 5-10sec op top)
oude licht getunde eurokit 70 draaide er 11250 en daar had ik nergens last van.


edit:typ fout(typen met links=klote)

[This message is edited by Rudy on 15-8-2002 12:42]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 15-8-2002?22:10 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

Mijn maxi draaid iets meer als 10.000 tpm
Maar als ik volgas geef tot 82km/h geen probleem langzaam kruipt ie door tot 86km/h
eenmaal bereikt valt ie weg. Direct is hij erook weer.

Als de contactpunten gaan zweven gaan ze dus nooit meer dicht.Dus geen vonk.

heb ik dit goed

hij slaat er dan inderdaad 1 of meerdere slagen over je kunt ook knallen in de uitlaat krijgen, maar door het overslaan zakt het toerental ook weer snel.
maar bij 10k moet je er echt geen last van hebben en ik zou zowizo niet gaan rijden met die imitatie dingen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 15-8-2002?23:12 Print reply
Posts: 105
Als ik top rij houd ie het 5 a 10 sec vol valt ie weg. En pakt ie hem weer op en valt weer weg

maar dan zit hij al over zijn top vermogen heen.
vanaf 82 gaat ie heel langzaam en bij 86 kapt ie ermee houd ie ong, 5 sec vol en dat zakt val ie weg. Puntjes branden ook in ze vonken bij die snelheid
 
ties 16-8-2002?09:30 Print reply
Posts: 1333
nog nooit problemen gehad met zwevende contactpuntjes. draait iets van 11000 tot 12000
toeren.
setup: 60 cc import met 50 cc hogedrukkop.

 

Dit topic is 612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved