Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Miss Stomme vraag, maar hoe schakel je?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 617 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5048 - Miss Stomme vraag, maar hoe schakel...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zeta-boy 11-8-2002?23:43 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: Nick?

Ja en dat is dus niet lekker voor je brommer he!
Bij een 4takt kan je dat best doen, maar als je dat bij 2 takt doet flikker je je gasschuif dicht, dus je cilinder krijgt geen mengsel meer -> geen smering, maar je cilinder blijft wel 10.000 toeren maken door je snelheid.
Kortom: geen smering maar wel toeren -> vette slijtage en kans op vastloper.

en daarbij komt dat het volgens mij ook niet helemaal lekker is voor je ketting, omdat de krachten daar andersom op komen te staan. maar die slijtage zal wel minimaal zijn...

Ik zal me maar niet weer in deze discussie werpen. Jullie weten ondertussen wel dat ik het afremmen op de motor niet gevaarlijk vind aangezien ik er ook nooit, maar dan ook nooit problemen mee heb gehad.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Nick - Administrator 11-8-2002?23:46 Print reply

Posts: 4967
Dat jij er nooit problemen mee hebt gehad wil niet zeggen dat het goed is voor je brommer.
 
Sneks 11-8-2002?23:46 Print reply
Posts: 2499
Je kan gewoon afremmen op de motor. Doordat je gasschuif dicht is, komt er geen nieuw mengsel in de cilinder. Waardoor de olie die in de cilinder zit, niet wordt afgevoerd, maar blijft zitten (hij wordt niet weggeblazen).

Ik heb zo vaak hard afgeremd op de motor (dus bv. dat ik 8000 toeren draaide, en dan nog een ging terugschakelen en remmen tegelijk), nooit problemen mee gehad (geen vastlopers, of kapotte kettingen, of tandwielen die te snel versleten waren).

Jullie gaan hier zeker ook allemaal met de koppeling ingeknepen (ontkoppeld, "zwevend" ) de bochten door?

[This message is edited by Hans F. on 11-8-2002 23:51]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
rieju racer 11-8-2002?23:53 Print reply
Posts: 167
dat rijd zwaar klote
een beetje gas in de bocht rijd veel relaxter
dan hou je tenminste een beetje gevoel in je stuur
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
schakelbrommerfan 12-8-2002?00:31 Print reply
Posts: 55
Ik rem ook altijd af op de versnelling, ik knijp alleen de koppeling in als ik overschakel of als ik hem in de vrij zet. In de bocht moet je dat geintje van koppeling inhouden helemaal niet doen, want als je hem loslaat dan en dan veel gas geeft in de bocht, gaat hij ooit schieten . Trouwens bij een stoplicht gooi ik hem gelijk van de 2 naar de vrij, gaat bij mij heel gemakkelijk
 
Martijn 12-8-2002?00:29 Print reply
Posts: 10000
ha ik heb gewoon leren schakelen op...EEN FIETS...

seriues...

ik had een gare fiets...waarvan de linker handrem nix deed...dus ik altijd als ik ging fietsen alles tegelijk leren..koppeling in...schakelen..gas geven...dat soort shit...

en het mooie is..de eerste keer op een schakel lukte het meteen...zonder afslaan....IN ZN 2...ik wist namelijk niet dat zn 1 onder zn vrij zat...

het belangrijkste van het optrekken is de koppeling laten slippen...dat moet je goed oefenen....het is altijd zo bij nieuwelingen dat ze de koppeling laten schieten...

je moet gewoon eerst een aantal toeren maken en em zo laten...dus proberen 4/5000 toeren te draaien...en als ie in zn 1 staat...heeeeeeeeel voorzichtig de koppeling loslaten...zodra je voelt dat ie aangrijpt laat je em zo...dus dan slipt je koppeling zodat je brommer ietsjes in beweging komt...

waarschijnlijk valt de brommer terug in de toeren omdat je optrekt...dus tijdens het slippen van de koppeling geef je nog wat meer gas zodat ie niet afslaat...

ik rem ook op de motor icm remmen...dus hij remt dan heeel effies op de motor...ik schakel niet terug naar zn vrij vanuit zn 5 ofzo..maar versnelling per versnelling...

trouwens hij krijgt alleen geen smering meer als je op mengsmering rijdt...en als je gas dicht is krijgt ie altijd nog mengsel (stationair) aangezien de motor dan niet belast wordt door verbranding heeft ie volgens mij niet meer smering nodig...naja..das nie helemaal waar maar als je een oliepomp hebt dan krijgt ie smering, want hij zuigt nog steeds olie aan...alleen wel minder omdat je geen gas geeft...

je moet gewoon echt goed leren optrekken met de koppeling...dus ik zou het in zn 2 proberen om op te trekken...dan leer je het beste met je koppeling slippen...

en als je remt moet je gewoon je koppeling in knijpen....

hoe langer je rijdt hoe beter je de moeilijke dingen kunt...zoals terugschakelen tijdens het remmen...

gewoon oefenen zonder de kans op gevaar (verkeer)... ik heb respect voor mensen die moeten leren schakelen...heb al veel mensen leren schakelen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 12-8-2002?09:16 Print reply

Posts: 8499
hmm.. ik rijd altijd weg met 1500 toeren en koppeling slipt nauwelijks.. daarna gewoon gasgeven, slippen met koppeling vind ik nix voor brommertjes eigenlijk maar goed, ieder zijn eigen manier he.. met sporten doe ik wel altijd met flinke slippende koppeling omdat je dan sneller weg bent tegen over skoethurs enzo maar als ik normaal rijd rijd ik gewoon heel rustig.. neit harder dan 80 door de kom en de fietsers kunne me inhalen in de bochten ongeveer maar ik doe gewoon veilig, ook met de brabant meeting, ik geef er nix om wat jullie zullen gaan zeggen maar ik ga geen dingen doen die ik anders ook niet doe. (offroad ga ik wel hard door de bocht en rijd ik wel hard maar dat is nog steeds veilig omdat je daar niet zo snel op je bek gaat als op de straat)
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 12-8-2002?11:40 Print reply

Posts: 10008
Ik ben op de BM een paar keer met koppeling ingetrokken de bocht door gegaan (op die maffe, maar zwaar vette heuvelroute ), geeft echt een lekker zwevende gevoel .

En ik ga op de BM gewoon normaal rijden zoals ik altijd doe (en dan ga ik dus vrij hard door de bocht ).


Ik rijd trouwens wel achteraan, vind ik een stuk fijner.
 
Bastila is lief
Rtm 12-8-2002?13:08 Print reply

Posts: 784
Als je nou gaat leren schakelen, zorg dan dat je koppelingskabel enzo allemaal soepel loopt, ik leer mijn broertje nu op een tomos schakelen, alleen de kabel is wat stroef, dat gaat duidelijk lastiger voor hem.

 
Coza_Noztra 12-8-2002?17:15 Print reply
Posts: 257
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.

dude hoelang wil jij de tandwielen in je motorblok goed houden?.......




Op een viertakt kan het makkelijk, rijdt zelf op een viertakt had niet helemaal nagedacht over 2takt, mijn excuses.

Je hebt altijd mensen met schakelen die in 1x wegrijden zonder uitleg en je hebt mensen die na 20x nog schakelen zonder de koppeling in te trekken. Op me 12e wel es op de DKW van me pa gereden uit 58, ging wel goed (naar mijn idee dan).

Heb laatst trouwens me vriendin op me brommer laten rijden, ze deed het redelijk groed, was alleen bang dat ze om zou pleuren. Ze rijdt er nu trouwens zo mee weg

[This message is edited by Vinnie on 12-8-2002 19:11]
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
verwijderd 12-8-2002?18:01 Print reply
Posts: 4082
jezus man, zo moeilijk is dat schakelen nie, m'n broertje schakelde al goed op z'n 11e (mt 70cc zeta, 20mm enz) ik schakelde toen ik klein was ook al, maar dat was handschakel (was ik 10-)
 
Nick - Administrator 12-8-2002?18:53 Print reply

Posts: 4967
Nee maar als niemand je uitlegt hoe het moet is. Je moet het toch ff leren. Wil niet zeggen dat het moeilijk is...
 
thax 12-8-2002?18:58 Print reply
Posts: 218
ja inderdaad, ik wilde het gewoon ff weten:p, optellen is toch ook niet moeilijk, maar je moest toch ff gezegd worden hoe het gedaan moet worden
 
sub-atomic particals disappearing into the realm of nothing
Rudy 12-8-2002?19:03 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

jezus man, zo moeilijk is dat schakelen nie, m'n broertje schakelde al goed op z'n 11e (mt 70cc zeta, 20mm enz) ik schakelde toen ik klein was ook al, maar dat was handschakel (was ik 10-)


ik kon op mijn 9e al schakelen. was wel tank schakel(oldtimer van mijn vader 100cc sachs 2-takt) mijn broer moest wel 8er op omdat ik niet met mijn voeten aan de grond kwam
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
dick1 12-8-2002?19:23 Print reply
Posts: 971
ik reed op een kreidler van me oom toen ik 7 was alleen toen kon ik nog niet alleen afstappen want dan pleurde ik en 8 was leerde ik schakelen

[This message is edited by dick kalsbeek on 12-8-2002 19:31]
 

Dit topic is 10701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved