Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 90 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 6-7-2008 18:17 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hoeveel pk heeft een cr 125 elesenore ongeveer?



elsinore 1979 van een maat van me heeft 24pk @ 9500rpm fabrieksopgave, 19pk @ 10000rpm op het achterwiel, 10.7lbs/ft @ 8500rpm koppel


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
hij word er alleen maar zwaarder op? dus word het vershil tussen 5 en 6 groter? of het ik het verkeerd gebrepen

lol gebrepen.. moest begrepen zijn uiteraard

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 6-7-2008 om 4:47 uur.



oh wacht eens, volgens mij klopt dit voor geen meter, nu wordt de 6e versnelling dus lichter dan de 5

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-7-2008 om 18:17 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-7-2008 18:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



elsinore 1979 van een maat van me heeft 24pk @ 9500rpm fabrieksopgave, 19pk @ 10000rpm op het achterwiel, 10.7lbs/ft @ 8500rpm koppel


[...]



oh wacht eens, volgens mij klopt dit voor geen meter, nu wordt de 6e versnelling dus lichter dan de 5

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-7-2008 om 18:17 uur.



volgens de gegevens uit je vorige post is je 6 met nieuwe tandwielen idd lichter als je 5


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
TubeLess-90 6-7-2008 19:44 Print reply

Posts: 629
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, de ontsteking van mijn MB is weer aan het kapot gaan. Ik heb nog wel op mijn NSR een goede ontsteking + vliegwiel maar deze is gewoon 12V.
Kan ik de ontsteking zo everzetten naar mijn MB van 6V?

Het lijkt me dat het geen probleem kan zijn, maar toch voor de zekerheid

Mvg. Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
TubeLess-90 6-7-2008 20:15 Print reply

Posts: 629
Sorry jongens.. ik moet zo op vakantie met de brommert, en zou graag een reactie hebben. Iemand die het weet?


 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Joel_koningslust 6-7-2008 20:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, de ontsteking van mijn MB is weer aan het kapot gaan. Ik heb nog wel op mijn NSR een goede ontsteking + vliegwiel maar deze is gewoon 12V.
Kan ik de ontsteking zo everzetten naar mijn MB van 6V?

Het lijkt me dat het geen probleem kan zijn, maar toch voor de zekerheid

Mvg. Ruben


dat loopt voor geen meter, die curve is helemaal anders

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ikkejw 6-7-2008 20:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Sorry jongens.. ik moet zo op vakantie met de brommert, en zou graag een reactie hebben. Iemand die het weet?





honda ontstekingen zijn allemaal hetzelfde voor zover ik weet
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 6-7-2008 20:47 Print reply

Posts: 13830
hoe was het ook al weer, derbi voortandwielen pasten toch zo op een Honda blok?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
RowdyCross 6-7-2008 20:49 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hoe was het ook al weer, derbi voortandwielen pasten toch zo op een Honda blok?


Ik weet wel dat Honda mt5 voortandwiel gwn op Derbi kan.
Dus andersom ook.
Maar weet niet of die as bij elk honda blok hetzelfde is.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Sypie_Honda 6-7-2008 20:51 Print reply

Posts: 13830
jah assen van NSR/MBX zijn het zelfde als MT/MB

ik weet genoeg, bedankt
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 6-7-2008 21:24 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, de ontsteking van mijn MB is weer aan het kapot gaan. Ik heb nog wel op mijn NSR een goede ontsteking + vliegwiel maar deze is gewoon 12V.
Kan ik de ontsteking zo everzetten naar mijn MB van 6V?

Het lijkt me dat het geen probleem kan zijn, maar toch voor de zekerheid

Mvg. Ruben



NSR ontsteking op MB kan... maar je hebt dan 6 volt accu en 6 volt spanningswisselaar.

dus helaas..

maar je kunt er wel meer rijden, maar je verlichting fikt de hele tijd wel door
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-7-2008 22:22 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat loopt voor geen meter, die curve is helemaal anders



curve wordt bepaald door de cdi ?

weet wel dat je met een nsr ontsteking altijd nsr ontsteking EN nsr vliegwiel moet gebruiken omdat anders tijdstip niet klopt.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



NSR ontsteking op MB kan... maar je hebt dan 6 volt accu en 6 volt spanningswisselaar.

dus helaas..

maar je kunt er wel meer rijden, maar je verlichting fikt de hele tijd wel door


spanningregelaar zorgt wel dat je spanning niet te hoog wordt normaal. en niet afgeregelde honda lichtspoel levert 38 volt ofzo.

en om op safe te spelen kun je nog altijd je huidige lichtspoel om de nsr ontsteking monteren.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jeffreyyy 6-7-2008 22:40 Print reply

Posts: 1634
Aprilia RS OM,
70cc hebo
yasuni uitlaatje
orgineel filtertje
15mm carb met 13 mm spruit :P
jah ik weet het , geen ideale combinatie,
maar het moet rijden.
maar mijn vraag is . wat voorn sproeier zal ik er eens indrukke ?
heb niks liggen, maar voordat ik er straks 50 naast zit...
wie heeft een idee'tje ? 120 ?

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 6-7-2008 om 22:55 uur.
 
De Schout 6-7-2008 22:57 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


curve wordt bepaald door de cdi ?

weet wel dat je met een nsr ontsteking altijd nsr ontsteking EN nsr vliegwiel moet gebruiken omdat anders tijdstip niet klopt.



[...]


spanningregelaar zorgt wel dat je spanning niet te hoog wordt normaal. en niet afgeregelde honda lichtspoel levert 38 volt ofzo.

en om op safe te spelen kun je nog altijd je huidige lichtspoel om de nsr ontsteking monteren.


een hoop misverstanden hier. je kunt je ontsteking zo overzetten en gewoon je oude cdi, spanningsregelaar accu en weet ik wat gebruiken zonder problemen. je moet niet je nsr vliegwiel bij je nsr ontsteking houden, maar t nsr vliegwiel bij t nsr blok en t mb vliegwiel bij t mb vlok. spie hiervan zit namelijk anders omdat de cilinder onder een andere hoek staat.

 
tune tweak fiddle bang bummer
er-freak 7-7-2008 11:02 Print reply
Posts: 415
wat is de speling die een ketting moet hebben als de brommer belast wordt? in de faq staat 2 tot 3 cm, en onderaan 1 cm.
 
RR89 7-7-2008 13:50 Print reply

Posts: 327
ik houd altijd 3 cm aan, als ik er op zit. Heb je een langere ketting, dan kan het wel wat meer..

opletten dat je je wiel eerst recht zet (scheef vast schroeven zorgt voor een strakkere ketting) En kijk of als jeje moer vsat schroeft de ketting opeen af andere manier niet strakker gaat staan
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is

Dit topic is 81865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 90 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved