Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 43 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

19ac087 25-6-2008 18:28 Print reply

Posts: 42
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 19ac087
Hey medehobbyisten,

Weet er toevallig iemand of de onsteking van een Kawasaki AR80 anders is dan van een Kawasaki AR50?
Hier bedoel ik de spoelen mee en het vliegwiel.

Nog een vraagie: Is de CDI begrenst?


 
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering!
Twizz 25-6-2008 18:35 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Twizz, je kunt ook nog de Parmakit nemen. Tekoop op bijv. bromfietsshop.nl.

Cilinder kost 120 euro, en dan heb je een echt net afgewerkte cilinder. Mooie zuiger erbij(1 zuigerveer ipv 2 bij eurokit, dus in theorie meer toeren)

Of 'ie kwa timingen echt daadwerkelijk sneller is weet ik niet, maar de afwerking is stukken beter.(levensduur)

Ook krijg je er een net pakkingsetje bij.

Cilinder is een nicasil wand trouwens, net als airsal en malossi



Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 25-6-2008 om 18:30 uur.

Ik dank je voor dit volledige antwoord


Maar een vraagje over dat '1 zuigerveer' gebeuren. Ik vraag me af ofdat dit wel goed is voor je blok? (Ik bdoel is het dan niet zo dat ze de helfto zo weinig mengsel doorlaten??) Maar aangezien ik je lange levensduur hoor zeggen zal dit dus wel goed zitten??
 
houw ns op!
PuchMaxiS72 25-6-2008 18:51 Print reply

Posts: 343
Haha, 1 zuigerveer heeft gewoon als simpele voordeel: minder wrijving, dùs kan hij meer toeren draaien.

Eurokit heeft scherpere randjes enzo, opzich wel een prima cillinder, maar ik heb hier op me bureau zo'n Parmakit liggen, komt er volgende week onder, en die ziet er toch zeker mooier uit

Dus als je de mogelijkheid hebt 20 euro meer uit te geven, en geen 160 euro over hebt voor een malossi, waarvan ik me afvraag of die zelfs nog beter is dan de parmakit, is de parmakit dus een mooie 'tussenoplossing'
 
TSX gereviseerd
ronaldt 25-6-2008 18:55 Print reply

Posts: 2735
zit er nog weer verschil in de 'normale' 21mm dellorto black racing en de stage 6 versie hiervan?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Ice Ap rs50 25-6-2008 18:58 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
zit er nog weer verschil in de 'normale' 21mm dellorto black racing en de stage 6 versie hiervan?


geen verschil nee

stage6 koopt ze en verkoopt ze gewoon onder licentie
 
GTI - GTD - BMW
riccardot 25-6-2008 19:50 Print reply

Posts: 1096
Ik zat te denken om een remschijf in mijn tsx naaf te maken, dus geen ander voorwiel / vork. Ik wil dus een trommel laten draaien, die lijkt op de trommel die er normaal in zit met remschoenen, maar daar worden dus gaten in geboord / draad in getapt voor een remschijf. Het vastzetten van die "trommel" wou ik of doen met: boutjes (tegen de naaf aan drukken, of door de naaf heen) of door de trommel zo groot te maken dat je hem er alleen in krijgt door de naaf te verhitten (ik weet niet of een draaibank zo precies is?).

Nou, lijkt dit jullie realiseerbaar? Of is het een stom idee en moet ik gewoon een voorwiel zoeken met schijfrem

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 25-6-2008 om 19:54 uur.
 
MBgek 25-6-2008 20:11 Print reply

Posts: 179


Ik heb een rs50 OM, en ik wil graag de achterwiel lagers vervangen, iemand hier die weet hoe dat moet?
 
jaapiooo
Royal Club 25-6-2008 20:12 Print reply

Posts: 60390
oude eruit meppen en nieuwe erin.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bart de scootergek 25-6-2008 20:29 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
oude eruit meppen en nieuwe erin.


Misschien kun je wat vollediger zijn, dit is namelijk erg nutteloos.

Even uitleggen wat hij precies moet doen, wat voor de een vanzelfsprekend is kan voor de ander erg lastig zijn.
 
Honda RC-33
thunderbird - Forum en Sales Moderator 25-6-2008 20:31 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik zat te denken om een remschijf in mijn tsx naaf te maken, dus geen ander voorwiel / vork. Ik wil dus een trommel laten draaien, die lijkt op de trommel die er normaal in zit met remschoenen, maar daar worden dus gaten in geboord / draad in getapt voor een remschijf. Het vastzetten van die "trommel" wou ik of doen met: boutjes (tegen de naaf aan drukken, of door de naaf heen) of door de trommel zo groot te maken dat je hem er alleen in krijgt door de naaf te verhitten (ik weet niet of een draaibank zo precies is?).

Nou, lijkt dit jullie realiseerbaar? Of is het een stom idee en moet ik gewoon een voorwiel zoeken met schijfrem

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 25-6-2008 om 19:54 uur.

op die manier werd het geloof ik wel eens bij puchjes gedaan. dan draaiden ze een adapter die precies in je remtrommel past, zodat die ruimte dicht is. daar boutte ze dan de schijf op vast. maar hoe ze dat ding vast zetten in de remtrommel weet ik niet..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 25-6-2008 20:33 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

op die manier werd het geloof ik wel eens bij puchjes gedaan. dan draaiden ze een adapter die precies in je remtrommel past, zodat die ruimte dicht is. daar boutte ze dan de schijf op vast. maar hoe ze dat ding vast zetten in de remtrommel weet ik niet..


perspassing en dan lijmen of lassen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
fox-power 25-6-2008 20:35 Print reply

Posts: 834
denk met een groeven dat die niet mee kan draaien, en dat die dan door busjes in de ruimte van de trommel word gehouden ?
 
riccardot 25-6-2008 20:36 Print reply

Posts: 1096
Oke het is dus realiseerbaar.. heeft iemand toevallig foto's van hoe dat bij een puchje is gedaan?
 
Royal Club 25-6-2008 20:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Misschien kun je wat vollediger zijn, dit is namelijk erg nutteloos.

Even uitleggen wat hij precies moet doen, wat voor de een vanzelfsprekend is kan voor de ander erg lastig zijn.



ohjah


as los, ketting eraf, remklauw eraf, as eruit trekken.

ff schoonmaken.

ouwe schroevendraaier door het wiel steken, op het lager zetten, en er op los meppen, wel steeds rond om,

mocht het niet willen kan je kruip olie toepassen, wel laten inwerken

mocht dat OOK niet werken kan je voorzichtig proberen te verhitten, kijk uit voor je coating!

mocht dat ook niet werken, dan kan je eerst proberen het lager aan gort te slaan, de binnenring eruit meppen dus, en dan de buitenkooi inslijpen. dan issie iets zwakker

en dan weer meppen.


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 25-6-2008 20:50 Print reply

Posts: 14947
nieuwe lager rondom rustig erin tikken met een houten voorwerp (achterkant hamer oid) sla op de buitenste kant van het lager

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 81714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 43 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved