Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 181 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 180, 181, 182 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dierre1233 8-8-2008 19:39 Print reply
Posts: 79
mijn suzuki er 50 rijd goed, maar als ik boven de powerband kom in 4de en 5de versnelling en ik ga tot 9000 toeren dan geeft hij soms zo een plof, het is niet de ontsteking, maar het lijkt eerlijk gezegd dat hij verzuipt, kan dit?
 
rubbert 8-8-2008 19:42 Print reply

Posts: 8825
heeft iemand mischien een goeie exploded view voor mij van een senda versnellingsbak? (dat je ook alle plaatjes enzo kunt zien?)

 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
JasperHonda 8-8-2008 22:27 Print reply

Posts: 658
Het pijltje op de zuiger moet toch richting de uitlaat en de gaatjes richting de inlaat?
weet het bijna zeker maar wil het toch ff helemaal zeker weten voordat ik hem straks verpruts
 
Honda Powah!
-Bassie- 8-8-2008 22:28 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
Het pijltje op de zuiger moet toch richting de uitlaat en de gaatjes richting de inlaat?
weet het bijna zeker maar wil het toch ff helemaal zeker weten voordat ik hem straks verpruts

jah dat klopt

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
rubbert 8-8-2008 23:22 Print reply

Posts: 8825
heeft iemand mischien een foto van een ducati ontsteking op een derbi blok? (dat je dus de ontsteking ziet zonder vliegwiel ervoor) bvd

edit: derbi senda blok

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 8-8-2008 om 23:33 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mtx-bart 8-8-2008 23:50 Print reply
Posts: 816
Waarvan kan een veer springerig worden, dus dat als je een drempel overgaat dat hij dan keihard terugveert en je een beetje afgevuurd wordt zeg maar.
Alleen als de veer lek is of ook als hij te strak staat?
Dit laatste zou wel eens het geval kunnen zijn bij mij want hij is niet lek ik heb alleen een langer U stuk van de veer er op gezet waardoor de brom is opgehoogd. De veer staat wel strakker is dit de reden dat hij nu keihard terugveert en niet netjes alles opvangt...

Gr, Bart
 
rubbert 8-8-2008 23:53 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
Waarvan kan een veer springerig worden, dus dat als je een drempel overgaat dat hij dan keihard terugveert en je een beetje afgevuurd wordt zeg maar.
Alleen als de veer lek is of ook als hij te strak staat?
Dit laatste zou wel eens het geval kunnen zijn bij mij want hij is niet lek ik heb alleen een langer U stuk van de veer er op gezet waardoor de brom is opgehoogd. De veer staat wel strakker is dit de reden dat hij nu keihard terugveert en niet netjes alles opvangt...

Gr, Bart



het kan zijn dat hij een te zware veer heeft, maar met een groot U stuk verander je de kracht van de veer niet, alleen de hoogte van je brommer, maar als ze hard terug veren is het toch meestal een teken dat hij lek is, vind je dat hij nu ook verder in veert?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mtx-bart 8-8-2008 23:58 Print reply
Posts: 816
Nee hij veert niet verder in ofzo. Het lijkt idd wel alsof hij lek is.
Ik heb er vandaag ook flink op zitten beunen eigenlijk. Dat normale U stuk is eraf en dat grotere U stuk zit er nu op. De veer is een paar keer op de grond geketst en heeft wat hamerklapjes gehad overleeft hij dit niet dan??
 
mtx-bart 8-8-2008 23:58 Print reply
Posts: 816
was namelijk nogal een kut karwei om die veer op spanning te houden anders kon je de moer er niet opdraaien
 
RowdyCross 9-8-2008 0:01 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
was namelijk nogal een kut karwei om die veer op spanning te houden anders kon je de moer er niet opdraaien


Kon je je brommer niet gewoon hoger zetten? dan kan je je achterbrug tegen je blok zetten bekant
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
mtx-bart 9-8-2008 0:04 Print reply
Posts: 816
Ik bedoel de moer van de veer. Als je die moer losdraaid gaat de spanning van de veer af en kun je de veer uit elkaar halen. Dit had ik dus gedaan om daarna dat grotere U stuk er op te zetten en dan die moer er weer op te draaien. Dit was alleen focking moeilijk omdat je daarvoor die cirkelveer in moest veren. Dit heb ik met spanbanden toch voor elkaar gekregen

Maar zou de veer nou lek kunnen zijn gegaan, nee toch, hij kan toch wel wat hebben....?
 
croughs 9-8-2008 2:09 Print reply

Posts: 304
ik weet egt niet meer of er nu een grote of juist een kleine sproeier in moet.

want hij is zwart met wit en bruin door elkaar.

dus moet er een grote of een kleine sproeier in?
 
Dennis_mt5 9-8-2008 11:11 Print reply

Posts: 413
Ik heb hier een puch maxi staan met een 70cc en 15mm bing
sproeier 72 en proma gp uitlaat.
Hij wil wel starten, maar komt niet op toeren.
als je volgas geeft blijft die het zelfde toeren tal en als je gas los laat gaat die uit.. wat is hier vande oorzaak?
 
Thijsje 9-8-2008 11:34 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis_mt5
Ik heb hier een puch maxi staan met een 70cc en 15mm bing
sproeier 72 en proma gp uitlaat.
Hij wil wel starten, maar komt niet op toeren.
als je volgas geeft blijft die het zelfde toeren tal en als je gas los laat gaat die uit.. wat is hier vande oorzaak?

hoe is compressie
je vonk
je contactpuntjes ff chekken, ingebrand? condensator en contactpuntjes vervangen. neem NOOIT imitatie!
bougie

alles ff bijlangs lopen.

kleur van bougie



ff de deotest voor valse lucht

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 9-8-2008 om 11:34 uur.


controleer dat almaal ff :P

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 9-8-2008 om 11:37 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
markhispania3 9-8-2008 11:35 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis_mt5
Ik heb hier een puch maxi staan met een 70cc en 15mm bing
sproeier 72 en proma gp uitlaat.
Hij wil wel starten, maar komt niet op toeren.
als je volgas geeft blijft die het zelfde toeren tal en als je gas los laat gaat die uit.. wat is hier vande oorzaak?


klinkt als valse lucht.
 

Dit topic is 81684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 181 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 180, 181, 182 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved