Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 141 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81834 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerwin88 23-7-2008 21:22 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Iemand enig idee wat voor carburateurs dit zijn?

http://bromfietsshop...trefwoord=carb%ts50x

Zal dit een beetje goede kwaliteit zijn?

Ik ben van plan mn 16mm mikuni te vervangen door deze 20mm, tenzij het slechte kwaliteit is natuurlijk.




staat geen merkje bij??
heb wel de ervaring dat ik liever een goed merk carburateur heb.
die zijn over het algemeen ook beter af te stellen
 
VW rider for live
jimbob 23-7-2008 21:28 Print reply

Posts: 635
staat zo te zien geen merkje bij nee, ik mail ze wel even
 
riccardot 23-7-2008 22:02 Print reply

Posts: 1096
Uit de lichtspoelen van een tsx komt zo'n 60-70 volt wisselspanning. Gelijkgericht zal dit iets meer zijn (onbelast).

Mijn spanningsregelaar was blijkbaar kapot en dus heb ik deze opengemaakt. Bleek dat er niks van een print inzat, enkel een bruggelijkrichter.

De spanning die uit de spanningsregelaar komt is dus geen 12v lijkt me. Deze wordt pas 12v als die wordt belast met het licht en de accu.

De lichtspoel biedt dus ongeveer hetzelfde vermogen wat de accu en het licht bij elkaar vragen.

Weet iemand of dit ook echt zo is? Anders hoef ik alleen maar een gelijkrichter te kopen, want bij belasting wordt de spanning automatisch minder.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 23-7-2008 om 22:03 uur.
 
mtx-motard 23-7-2008 22:14 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]


staat geen merkje bij??
heb wel de ervaring dat ik liever een goed merk carburateur heb.
die zijn over het algemeen ook beter af te stellen


zijn dellorto's
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mtx-motard 23-7-2008 22:17 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Uit de lichtspoelen van een tsx komt zo'n 60-70 volt wisselspanning. Gelijkgericht zal dit iets meer zijn (onbelast).

Mijn spanningsregelaar was blijkbaar kapot en dus heb ik deze opengemaakt. Bleek dat er niks van een print inzat, enkel een bruggelijkrichter.

De spanning die uit de spanningsregelaar komt is dus geen 12v lijkt me. Deze wordt pas 12v als die wordt belast met het licht en de accu.

De lichtspoel biedt dus ongeveer hetzelfde vermogen wat de accu en het licht bij elkaar vragen.

Weet iemand of dit ook echt zo is? Anders hoef ik alleen maar een gelijkrichter te kopen, want bij belasting wordt de spanning automatisch minder.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 23-7-2008 om 22:03 uur.


de spanning uit een spanningsregelaar is altijd 12 volt.
je hebt wisselspanning uit je lichtspoel, je spanningsregelaar haalt daar een aantal volts vanaf tot ong 12/13volt en haalt 1 kant van de schematische parabool van de stroom af. zodat je halve wisselstroom hebt zegmaar. dat is niet ''echte'' gelijkstroom
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
riccardot 23-7-2008 22:21 Print reply

Posts: 1096
Het enige dat mijn spanningsregelaar bevatte was dit:
http://img147.images...0/20072008024kg6.jpg

Daar kun je dus absoluut geen spanning mee verminderen.
Wat een gelijkrichter doet weet ik ook wel, maar die vermindert de spanning dus niet

Iemand vertelde me dat de spanning automatisch zakt als je de spoelen belast. Dat is ook zo maar ik weet niet hoeveel natuurlijk.
 
-wokkel- 23-7-2008 23:03 Print reply

Posts: 1129
mijn mtx word naar mijn idee heel warm ( cilinder kan ik niet vast pakken) en mijn rad enzo word ook warm

komt dit door mijn setup? want zo heel extreem is die toch niet?

93 mal ( getuned )
125 uitlaat ( omgelast )
std luchtfilter
26 mm del ( sproeier 120)
max toeren zijn 13 k

hij loopt nog niet optimaal want ik durf nog geen kleinere sproeier maar daardoor zou die juist kouder moeten blijven
 
Jeffrey_053 23-7-2008 23:04 Print reply
Posts: 151
Hee mensen.

ik had een vraagje he. Een kameraad had bij de Shell verkeerde benzine getankt voor ze'n brommer. ( Jerrycan ) Hij had V-power getankt, Ongelood 95. dat kan toch wel? of is het slecht voor je brommer? of juist beter?
na mijn mening maakt het niks uit.
maar voor zekerheid d8 ik kan ik het beter eens naar vragen.

Bedankt!


 
bierbundelhonda 23-7-2008 23:45 Print reply

Posts: 3396
weet iemand waar ik verschillende soorten en kleuren en stijlen tankpads kan kopen ?
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
stephan777 23-7-2008 23:47 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeffrey_053
Hee mensen.

ik had een vraagje he. Een kameraad had bij de Shell verkeerde benzine getankt voor ze'n brommer. ( Jerrycan ) Hij had V-power getankt, Ongelood 95. dat kan toch wel? of is het slecht voor je brommer? of juist beter?
na mijn mening maakt het niks uit.
maar voor zekerheid d8 ik kan ik het beter eens naar vragen.

Bedankt!




nee dat kan geen kwaad.

zit amper verschil tussen die 2 alleen bij de ene is het octaan hoger.
 
Royal Club 23-7-2008 23:49 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


nee dat kan geen kwaad.

zit amper verschil tussen die 2 alleen bij de ene is het octaan hoger.


het kan wel kwaad.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jelmer MX 23-7-2008 23:52 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


nee dat kan geen kwaad.

zit amper verschil tussen die 2 alleen bij de ene is het octaan hoger.

Ja en diesel of euro95 maakt zeker ook niks uit

natuurlijk maakt het wel uit.
 
stephan777 23-7-2008 23:52 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


het kan wel kwaad.


v power is op een langere duur beter voor je motor.

maar schilt niet veel. of je moet een dikke setup hebbe tank dan wel euro 98(v power)

hier wat info over de benzine:

http://forum.loveno....dex.php/t-22888.html
 
Royal Club 23-7-2008 23:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


v power is op een langere duur beter voor je motor.

maar schilt niet veel. of je moet een dikke setup hebbe tank dan wel euro 98(v power)

hier wat info over de benzine:

http://forum.loveno....dex.php/t-22888.html


weet jij wat kloppen is? of detoneren?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
falco 23-7-2008 23:54 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


v power is op een langere duur beter voor je motor.

maar schilt niet veel. of je moet een dikke setup hebbe tank dan wel euro 98(v power)

hier wat info over de benzine:

http://forum.loveno....dex.php/t-22888.html



oh jij hebt ervaring met v-power? hoe ben jij zelf achter gekomen dat het beter is voor je motor?
 

Dit topic is 81834 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 141 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved