Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 134 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 21-7-2008 22:24 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Weet je het trouwens wel 100% zeker, RowdyCross? Scheelt namelijk wel erg veel geld.


breng hem naar een fietsen zaak of bromfietsenzaak. die kunnen gemakkelijk de slag eruit halen. of zo goed als mogelijk.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
DevilDriver 21-7-2008 22:28 Print reply
Posts: 447
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


wat moet jij met die forkprotectors dan Jij hebt immers helemaal geen usd op je DRD

*kuch* vind het wel lauw staan *kuch*
 
Omelette du Fromage.
Mikf 21-7-2008 22:29 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


breng hem naar een fietsen zaak of bromfietsenzaak. die kunnen gemakkelijk de slag eruit halen. of zo goed als mogelijk.


Oké dan, proberen kan altijd Thnx

Dit bericht is gewijzigd door Mikf op 21-7-2008 om 22:30 uur.
 
mtx-motard 21-7-2008 22:30 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Oké dan, proberen kan altijd Thnx


ja die monteur daar kan je wel meer vertellen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ronaldt 21-7-2008 22:33 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DevilDriver
[...]

*kuch* vind het wel lauw staan *kuch*


HUH? die dingen kúnnen niet op je voorvork! die protectors die jij bedoelt zijn voor upside down voorvorken gemaakt. Dus simpel gezegt: Het dikke van de voorvork zit dan BOVENaan.. en niet onderaan zoals bij jou. Dit om steenslag etc. aan de dunne onderkant te voorkomen!

 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
RiejuJossie 21-7-2008 23:10 Print reply

Posts: 502
Ben mn am6 blok weer in elkaar aan het duwen, maar heb nu een probleem; Heb het blok gereviceerd; nieuwe krukas, lagers, keerringen enz.

Nu ik de tandwielen van de krukas erop heb, en de moer erop vast tol, kunnen de tandwielen axiaal bewegen (dus over de as).


Heeft er iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen en wat de oorzaak is? Zou bijv. de ring/bus om de krukas te ver door de keerring gedrukt kunnen zijn? Als ik mn nieuwe krukas (Rito) vergelijk met mn oude (ori AM6) valt me op dat het schroefdraad van de oude aan de koppelingskant verder doorloopt naar het bigend. Kan dit een oorzaak zijn? Dan zou namelijk de moer er verder op kunnen en dus de tandwielen klemzetten?
 
Razor 21-7-2008 23:26 Print reply

Posts: 1554
Hey,

Ik zou alles gewoon monteren zoals het orgineel hoort. Ik ken mensen die ook op gevoel zijn gaan spelen met shimringen e.d. maar dat is nooit ten goede van het am6 geweest.

De secundaire as hoort inderdaad zeker wel tot zo'n 2 a 3 mm speling te hebben. Ik kon dit eerst ook niet geloven maar heb bij een brommerzaak bij nieuwe brommers dit ook gevoeld en dat was daar hetzelfde.

Je hebt zo uit me hoofd bij am6 3 shim ringen bij de versnellingsbak.
Bij de exploded views van aprilia am6 blok hier in de knowledgebase op BF staan de plaatjes. Daar heb ik bij één van de onderstaande reply's ook neergezet wat er fout is aan één van de exploded views.

Als je het verder gewoon volgt zoals het hoort komt het helemaal goed.


Weet je zeker dat je met de krukasmoer daarachter die bus nog hebt zitten met juiste o-ring, die die dan in de keerring weer valt?
En die krukasmoer moet je echt met de tol aandraaien want hij is een beetje ovaal die moer, voor de borging. Dus goed aandraaien

succes
 
blowdown en een powerband te koop!
RiejuJossie 21-7-2008 23:47 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Hey,

Ik zou alles gewoon monteren zoals het orgineel hoort. Ik ken mensen die ook op gevoel zijn gaan spelen met shimringen e.d. maar dat is nooit ten goede van het am6 geweest.

De secundaire as hoort inderdaad zeker wel tot zo'n 2 a 3 mm speling te hebben. Ik kon dit eerst ook niet geloven maar heb bij een brommerzaak bij nieuwe brommers dit ook gevoeld en dat was daar hetzelfde.

Je hebt zo uit me hoofd bij am6 3 shim ringen bij de versnellingsbak.
Bij de exploded views van aprilia am6 blok hier in de knowledgebase op BF staan de plaatjes. Daar heb ik bij één van de onderstaande reply's ook neergezet wat er fout is aan één van de exploded views.

Als je het verder gewoon volgt zoals het hoort komt het helemaal goed.


Weet je zeker dat je met de krukasmoer daarachter die bus nog hebt zitten met juiste o-ring, die die dan in de keerring weer valt?
En die krukasmoer moet je echt met de tol aandraaien want hij is een beetje ovaal die moer, voor de borging. Dus goed aandraaien

succes
De bak zou goed moeten zitten, ik heb de tandwielen niet van de assen gehad. Ik heb het hier dus alleen over de krukas, de balans as enz. zit allemaal wel snor. De bus zit over de krukas, en het zou de juiste o-ring moeten zijn; meer o-ringen heb ik niet uit mn blok gehaald. De o-ring moet toch tussen het lager en de bus? Zo staat het iig wel op de exploded views.

Wel heb ik de keerring verder doorgedrukt dan de rand van het carter, dit zal ik nog even veranderen..

Oja; het kleinste tandwiel op de krukas is aan 1 kant vlak, en heeft aan de andere kant rond de as een stukje wat 'lager' is dan de rest van het tandwiel. Moet de vlakke kant tegen het andere tandwiel of tegen de moer?

Dit bericht is gewijzigd door RiejuJossie op 21-7-2008 om 23:48 uur.
 
gus 21-7-2008 23:55 Print reply

Posts: 445
bij mijn tomos blok zit op de kickstart as een soort haak achter de tandwielen
moet deze op een bepaalde stand weer gemonteerd worden?
 
Uncatchable 22-7-2008 10:15 Print reply

Posts: 538
moet je voor een imi cilinder bij 1 honda mb5 zelf het tijdstip zoeken van de onsteking ?? of is het orgineel al goed ???
 
croughs 22-7-2008 10:37 Print reply

Posts: 304
mijn derbi loopt nu goed stationair maar als ik dan weer gas geef valt hij uit moet er dan een grote of een kliene sproeier in ?
 
croughs 22-7-2008 11:08 Print reply

Posts: 304
????
 
yamaha dt 70ccpolini 22-7-2008 11:12 Print reply

Posts: 198
hoe moet de keering bij de krukas eruit er zit nog een ijzeren ring in?

 
yamaha dt the best
Uncatchable 22-7-2008 12:09 Print reply

Posts: 538
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: croughs
mijn derbi loopt nu goed stationair maar als ik dan weer gas geef valt hij uit moet er dan een grote of een kliene sproeier in ?


grotere
 
GJSchoonbeek 22-7-2008 12:33 Print reply
Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matthijsmb5
[...]


grotere


Dat kan ook aan valse lucht/ keering die eruit zijn liggen..
 

Dit topic is 81852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 134 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved