Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 117 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 16-7-2008 17:57 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]


eigenwijs

anders valse lucht, kapotte keerring. verstopt luchtfilter, kapotte ontsteking, rotte bougie... dat ammel al getcheckt?

valse lucht zoiezo niet..

hij moet gewoon kleinere sproeiers monteren.. of de luchtschroef verder opendraaien?

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
RiejuJossie 16-7-2008 18:10 Print reply

Posts: 502
Ik ben mn AM6 blok aan het reviceren, nu heb ik een probleem;

Mn oude krukaslagers zijn bijv. 6302 C3 TN9, maar mijn nieuwe lagers zijn 6302 C3, zonder TN9 dus. In mn nieuwe lagers zit dus geen kunststofkooi.

Is het verstandig kunststofkooi (TN9 dus) lagers te kopen, of houdt hij het zonder ook prima vol?
 
-wokkel- 16-7-2008 18:27 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

valse lucht zoiezo niet..

hij moet gewoon kleinere sproeiers monteren.. of de luchtschroef verder opendraaien?




weet ik zei ik ook en daarom zei ik dat ie eigenwijs was.

@ aron N : ohjah ik heb nou t zelfde met mun mtx maar ik weet dat het gewoon mun bougie is als je met een tegrote sproeier hebt gereden kan die sneller kapot gaan
 
Erik Jan 16-7-2008 18:31 Print reply
Posts: 30
heej Rieju Jossie

met een andere kooi dan kunstof houd hij het ook prima vol
 
Razor 16-7-2008 19:12 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]


eigenwijs

anders valse lucht, kapotte keerring. verstopt luchtfilter, kapotte ontsteking, rotte bougie... dat ammel al getcheckt?


ik ben niet eigenwijs.. ik weet gewoon dat dat het niet is. Hij ging slechter lopen (typische eigenschappen en symptonen van te kleine sproeier) hoeverder ik richting 125 ging.

Daarbij was mijn bougie te wittig bij die sproeiers. Dus duidelijke constatering van te kleine sproeier... niets met eigenwijs te maken.

Onsteking is prima, anders kan je hem ook niet vol doortrekken met vol vermogen als die koud is.

Andere bougies heb ik ook geprobeerd, ik heb zelfs zo'n Denso bougie van 20 euro ering gedaan (die moet er sowieso uiteindelijk toch in..)

Luchtfilter is niet verstopt, het is een powerfilter die ik regelmatig schoon maak. Ik heb hem even op m'n mond gezet en door het filter heen geblazen en geademd.. geen enkele weerstand.

Kapotte keerring.. tsjah van wat? lekt niets...



Het is gewoon vaag... je kunt zoveel dingen al uitsluiten omdat hij met koude motor het soms echt vollop goed doet. Vooral met sproeier 170, mega veel power, geen dipje...niet. Totdat die warm(er) wordt... dan minder vermogen door het stotteren voor powerband, en op hoge toeren stotteren. Slecht starten, af en toe uitvallen.. en in zo'n typische bwwuuuppp blijven hangen en niet meer aangaan. Nou met 170 lijkt het me niet meer dat het mengsel te arm is en daarom niet ontbrand.. dus dat bwuuup geluid kan ik niet verklaren.

 
blowdown en een powerband te koop!
RiejuJossie 16-7-2008 19:13 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik Jan
heej Rieju Jossie

met een andere kooi dan kunstof houd hij het ook prima vol
Oke, dan pleur ik er gewoon mijn 6303 C3 erin

 
Derbi-Olaf 16-7-2008 19:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]


ik ben niet eigenwijs.. ik weet gewoon dat dat het niet is. Hij ging slechter lopen (typische eigenschappen en symptonen van te kleine sproeier) hoeverder ik richting 125 ging.

Daarbij was mijn bougie te wittig bij die sproeiers. Dus duidelijke constatering van te kleine sproeier... niets met eigenwijs te maken.

Onsteking is prima, anders kan je hem ook niet vol doortrekken met vol vermogen als die koud is.

Andere bougies heb ik ook geprobeerd, ik heb zelfs zo'n Denso bougie van 20 euro ering gedaan (die moet er sowieso uiteindelijk toch in..)

Luchtfilter is niet verstopt, het is een powerfilter die ik regelmatig schoon maak. Ik heb hem even op m'n mond gezet en door het filter heen geblazen en geademd.. geen enkele weerstand.

Kapotte keerring.. tsjah van wat? lekt niets...



Het is gewoon vaag... je kunt zoveel dingen al uitsluiten omdat hij met koude motor het soms echt vollop goed doet. Vooral met sproeier 170, mega veel power, geen dipje...niet. Totdat die warm(er) wordt... dan minder vermogen door het stotteren voor powerband, en op hoge toeren stotteren. Slecht starten, af en toe uitvallen.. en in zo'n typische bwwuuuppp blijven hangen en niet meer aangaan. Nou met 170 lijkt het me niet meer dat het mengsel te arm is en daarom niet ontbrand.. dus dat bwuuup geluid kan ik niet verklaren.


bij warm worden uitvallen is meestal de bobine ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 16-7-2008 19:14 Print reply

Posts: 60390
linker keering dr uut? of lekt ie links miss..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Razor 16-7-2008 19:27 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

bij warm worden uitvallen is meestal de bobine ?


huh? daar hoor ik iets compleet nieuws... is dat mogelijk dan?

kan misschien best hoor maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord.
Kan je hier meer over vertellen?




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
linker keering dr uut? of lekt ie links miss..

Hmm nee er lekt niets daar... (volgensmij..) maar zou dat een verklaring kunnen zijn dan waarom hij dat alleen heeft wanneer hij warm wordt?


 
blowdown en een powerband te koop!
Derbi Joris 16-7-2008 19:45 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]


ik ben niet eigenwijs.. ik weet gewoon dat dat het niet is. Hij ging slechter lopen (typische eigenschappen en symptonen van te kleine sproeier) hoeverder ik richting 125 ging.

Daarbij was mijn bougie te wittig bij die sproeiers. Dus duidelijke constatering van te kleine sproeier... niets met eigenwijs te maken.

Onsteking is prima, anders kan je hem ook niet vol doortrekken met vol vermogen als die koud is.

Andere bougies heb ik ook geprobeerd, ik heb zelfs zo'n Denso bougie van 20 euro ering gedaan (die moet er sowieso uiteindelijk toch in..)

Luchtfilter is niet verstopt, het is een powerfilter die ik regelmatig schoon maak. Ik heb hem even op m'n mond gezet en door het filter heen geblazen en geademd.. geen enkele weerstand.

Kapotte keerring.. tsjah van wat? lekt niets...



Het is gewoon vaag... je kunt zoveel dingen al uitsluiten omdat hij met koude motor het soms echt vollop goed doet. Vooral met sproeier 170, mega veel power, geen dipje...niet. Totdat die warm(er) wordt... dan minder vermogen door het stotteren voor powerband, en op hoge toeren stotteren. Slecht starten, af en toe uitvallen.. en in zo'n typische bwwuuuppp blijven hangen en niet meer aangaan. Nou met 170 lijkt het me niet meer dat het mengsel te arm is en daarom niet ontbrand.. dus dat bwuuup geluid kan ik niet verklaren.


Over wat voor een bougie's praten we, B9?
 
Makrolon 16-7-2008 19:46 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]


huh? daar hoor ik iets compleet nieuws... is dat mogelijk dan?

kan misschien best hoor maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord.
Kan je hier meer over vertellen?




[...]

Hmm nee er lekt niets daar... (volgensmij..) maar zou dat een verklaring kunnen zijn dan waarom hij dat alleen heeft wanneer hij warm wordt?



Olie is dan dunner. maar ik denk je ontsteking.
 
KTM 525 EXC Supermoto
RiejuJossie 16-7-2008 19:50 Print reply

Posts: 502
Heb vandaag mn carters ontvet, echter zaten de naaldlagers van mn versnellingsbak er nog in. Eerst ontvet met de ontvetbak, daarna afgespoeld met water, daarna drooggeblazen met de compressor.

Kan ik morgen beter ff 2 nieuwe naaldlagers gaan scoren, of kan ik mn blok nu gewoon weer in elkaar flikkeren en rijden?
 
Razor 16-7-2008 19:56 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuJossie
Heb vandaag mn carters ontvet, echter zaten de naaldlagers van mn versnellingsbak er nog in. Eerst ontvet met de ontvetbak, daarna afgespoeld met water, daarna drooggeblazen met de compressor.

Kan ik morgen beter ff 2 nieuwe naaldlagers gaan scoren, of kan ik mn blok nu gewoon weer in elkaar flikkeren en rijden?

je kan gewoon er weer olie in flikkeren en rijden.
Echter zijn er mensen die zeggen dat hun am6 weer stukken beter is gaan rijden nadat ze versnellingsbak lagers hadden vervangen. (Zowel de naald- als kogellagers)

Echter heb ik ze ook niet vervangen bij mijn eerste revisie van mijn blok.
 
blowdown en een powerband te koop!
Razor 16-7-2008 19:58 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Over wat voor een bougie's praten we, B9?


Ik heb hittegraag 8 en 9 van NGK geprobeerd. En een Denso W34ES-ZU 4123



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Olie is dan dunner. maar ik denk je ontsteking.


Maar me olie heb daar toch niets mee te maken? Immers komt er bij mij geen olie in mijn krukaskamer.
Behalve uiteraard de gemenge olie in me benzine vanuit de tank.
 
blowdown en een powerband te koop!
Makrolon 16-7-2008 20:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]


Ik heb hittegraag 8 en 9 van NGK geprobeerd. En een Denso W34ES-ZU 4123



[...]


Maar me olie heb daar toch niets mee te maken? Immers komt er bij mij geen olie in mijn krukaskamer.
Behalve uiteraard de gemenge olie in me benzine vanuit de tank.
Als je rechter krukaskering lek is dus wel. misschien is het zon klein lek dat ie alleen lekt als de olie warm word en dunner is.

 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 81908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 117 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved