Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
|
Pagina 116 van 201
|
Dit topic is 81912 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
15-7-2008 21:03 |
 Posts: 7728 |
vlotter lek?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Honda MB70cc |
15-7-2008 21:22 |
 Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
kheb hier een tomosje staan waarvan de carb maar blijft overlopen, kheb al shcoongemaakt vanbinnen, en dr is geen lipje wat ik om kan buigen om t vlotterniveau bij te stellen, iemand ideetje wat ik er aan kan doen?
hier is maar één mogelijk voor(H) ik had zelfde probleem met mijn honda...
als je zegmaar het vlottertje hebt, en je doet dat pennetje in dat schuifje..zit er nog iets speling in..die speling moet je weghalen, dan dicht hij eerder af. dit kun je doen door er zo'n elec. aansluiting (een dun lipje en zo'n inschuif ding) erom te doen..(met het inschuif gedeelte dan he) dan heeft hij 1 mm minder speling ongeveer..zodat hij eerder afdicht..en die 1ne MM is wel 4 mm aan het eind van je vlotter dus het helpt wel.
waarschijnlijk is dat de oplodding..mij bij iig wel, maar dat was een andere brommer
het kan natuurlijk ook zijn dat je naaldje beschadigd is...kijk of het rubbertje wel goed is, en of de zijkant nog netjes is. Als er bij jou ook 3 van die soort bulten opzitten, kijk dan of deze nog goed zijn en niet afgeslepen..dan komt het naaldje namelijk scheef in het gaatje en dan lekt hij ook.
om te kijken of je naaldje goed is, kun je ook even je carb. monteren ZONDER het bakje eronder..dan doe jeje kraan open en druk je je vlotter omhoog met je hand. als hij dan nog lekt is je naaldje kapot
Zo wat een verhaal..PM me als je er niet uit komt
Amen
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
GhostRider_SM |
16-7-2008 11:09 |
 Posts: 2142 |
het olie aftap bout van derbi zit klein magneetje op.
kan daar ook wel een gewone bout in?
aangezien deze stuk is en lekt dus olie en niemand hier heeft zon bout met magneet of de winkel is dicht ivm vakantie
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
marjo |
16-7-2008 16:09 |
 Posts: 1211 |
Ik ga zo mijn carb. onder handen nemen (schoonmaken en alles controleren op scheurtjes enzo) maar welk middel kan ik het beste gebruiken om alles schoon te maken. Welke reinigingsspray.
bvd.
groets Marjolein
|
|
|
|
Razor |
16-7-2008 16:12 |
 Posts: 1554 |
am6
50cc hebo manston replica getuned
blok getuned erop
50cc hebo uitlaat (niet helemaal de perfecte dus, meer voor std setup)
24 Mikuni TM
Aangepast race membraan met carbon plaatjes
powerfilter
std. ontsteking
Ik heb Mikuni 6kant sproeiers geprobeerd van 135-170. Hij reageert er opzich wel op met bepaalde dingen.
Maar in alle gevallen loopt hij beter, sneller, meer vermogen... wanneer hij koud is!
Zodra hij warm is komt ie niet goed meer op toeren
Start hij slechter
minder vermogen
soms moeilijk aan te houden... bwwuuuppp.. --> uit
Waar kan dit aan liggen?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Aron_N |
16-7-2008 16:26 |
 Posts: 432 |
Kan het erg veel kwaad als je de sproeier niet iets groter neemt als je je orginele filter vervangt voor een powerfilter?
Ik bedoel dan in de vorm van een vast loper..
gr!
|
|
|
|
-wokkel- |
16-7-2008 16:53 |
 Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
Kan het erg veel kwaad als je de sproeier niet iets groter neemt als je je orginele filter vervangt voor een powerfilter?
Ik bedoel dan in de vorm van een vast loper..
gr!
ja
|
|
|
|
-wokkel- |
16-7-2008 16:55 |
 Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
Ik heb Mikuni 6kant sproeiers geprobeerd van 135-170. Hij reageert er opzich wel op met bepaalde dingen.
Maar in alle gevallen loopt hij beter, sneller, meer vermogen... wanneer hij koud is!
Zodra hij warm is komt ie niet goed meer op toeren
Start hij slechter
minder vermogen
soms moeilijk aan te houden... bwwuuuppp.. --> uit
Waar kan dit aan liggen?
toch te grote sproeier. hoe ziet de bougie er uit?
vriend vn mij heeft een 70 hebo met 21 mm del en die heeft sproeier 95.
|
|
|
|
Thijsje |
16-7-2008 16:56 |
 Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
het olie aftap bout van derbi zit klein magneetje op.
kan daar ook wel een gewone bout in?
aangezien deze stuk is en lekt dus olie en niemand hier heeft zon bout met magneet of de winkel is dicht ivm vakantie
ja hoor.. je zou ook een klein magneetje kunnen pakken, aan het eind van die bout doen. maar die magneet is niet noodzakelijk ofzo..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Ik ga zo mijn carb. onder handen nemen (schoonmaken en alles controleren op scheurtjes enzo) maar welk middel kan ik het beste gebruiken om alles schoon te maken. Welke reinigingsspray.
bvd.
groets Marjolein
remreiniger.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
am6
50cc hebo manston replica getuned
blok getuned erop
50cc hebo uitlaat (niet helemaal de perfecte dus, meer voor std setup)
24 Mikuni TM
Aangepast race membraan met carbon plaatjes
powerfilter
std. ontsteking
Ik heb Mikuni 6kant sproeiers geprobeerd van 135-170. Hij reageert er opzich wel op met bepaalde dingen.
Maar in alle gevallen loopt hij beter, sneller, meer vermogen... wanneer hij koud is!
Zodra hij warm is komt ie niet goed meer op toeren
Start hij slechter
minder vermogen
soms moeilijk aan te houden... bwwuuuppp.. --> uit
Waar kan dit aan liggen?
dan heb jij bij al die gevallen (sproeiers 135-170) een te grote sproeier...
dus ga eens van 100 tot 130 ofzo...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
Kan het erg veel kwaad als je de sproeier niet iets groter neemt als je je orginele filter vervangt voor een powerfilter?
Ik bedoel dan in de vorm van een vast loper..
gr!
Ja.
maar ik zou zoiezo geen powerfilter monteren... keien vanger..
het zand komt toch nog naar binnen. is echt een heel erg slecht filter. beter koop je dan schuimfilter, en smeer die in met schuimfilterolie... plakkerig spul. maar daardoor houd dat filter wél alles tegen, daarbij krijgt hij meer lucht binnen.
en já, dan MOET je een grotere sproeier monteren.. mits je het niet uitmaakt dat die cilinder kapot gaat.
woej, iedereen weer antwoord
Dit bericht is nog nooit gewijzigd door Thijsje op 16-7-2011 om 17:17 uur.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
kheb hier een tomosje staan waarvan de carb maar blijft overlopen, kheb al shcoongemaakt vanbinnen, en dr is geen lipje wat ik om kan buigen om t vlotterniveau bij te stellen, iemand ideetje wat ik er aan kan doen?
hier is maar één mogelijk voor(H) ik had zelfde probleem met mijn honda...
als je zegmaar het vlottertje hebt, en je doet dat pennetje in dat schuifje..zit er nog iets speling in..die speling moet je weghalen, dan dicht hij eerder af. dit kun je doen door er zo'n elec. aansluiting (een dun lipje en zo'n inschuif ding) erom te doen..(met het inschuif gedeelte dan he) dan heeft hij 1 mm minder speling ongeveer..zodat hij eerder afdicht..en die 1ne MM is wel 4 mm aan het eind van je vlotter dus het helpt wel.
waarschijnlijk is dat de oplodding..mij bij iig wel, maar dat was een andere brommer
het kan natuurlijk ook zijn dat je naaldje beschadigd is...kijk of het rubbertje wel goed is, en of de zijkant nog netjes is. Als er bij jou ook 3 van die soort bulten opzitten, kijk dan of deze nog goed zijn en niet afgeslepen..dan komt het naaldje namelijk scheef in het gaatje en dan lekt hij ook.
om te kijken of je naaldje goed is, kun je ook even je carb. monteren ZONDER het bakje eronder..dan doe jeje kraan open en druk je je vlotter omhoog met je hand. als hij dan nog lekt is je naaldje kapot
Zo wat een verhaal..PM me als je er niet uit komt
Amen
woej, mag ik iets op aanmerken?
kan best zijn dat je vlotter is gebogen.. oftewel dat hij wat meer omhoog staat dan hoort.
dan is de vlotter eerder op het hoogste punt, alleen de 'naald' kan dan niet goed afdichten. waar door de benzine blijft stromen...
dus ff je vlotter wat naar beneden buigen, zou moeten helpen.
dus, er zijn wel degeljik meer opties heur
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 16-7-2008 om 17:05 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Razor |
16-7-2008 17:09 |
 Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
[...]
toch te grote sproeier. hoe ziet de bougie er uit?
vriend vn mij heeft een 70 hebo met 21 mm del en die heeft sproeier 95.
ja maar mikuni moet sowieso stuk groter dan dellorto...
maar ik heb ook 125 en 130, getest maar dat ging al helemaal slecht. Ik weet zeker dat het niet aan te kleine sproeier ligt.
Waar zou het anders aan kunnen liggen?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Thijsje |
16-7-2008 17:15 |
 Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]
ja maar mikuni moet sowieso stuk groter dan dellorto...
maar ik heb ook 125 en 130, getest maar dat ging al helemaal slecht. Ik weet zeker dat het niet aan te kleine sproeier ligt.
Waar zou het anders aan kunnen liggen?
hoe kun je het zeker weten, als je het niet geprobeerd hebt.
probeer, zoals ik zei, sproeier 100 tot 135 ofzo...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
marjo |
16-7-2008 17:20 |
 Posts: 1211 |
Nog een vraagje voor carb schoon maken.
Als ik alles schoon heb en weer gemonteerd het is het aan te raden las ik op faq om de carburateur af te stellen. Wat kan het kwaad al doe ik dit niet?? ik heb namelijk geen werkplaatsboek.
Weet iemand wat ik dan het beste kan doen in mijn geval?
GRZ Marjo
|
|
|
|
Thijsje |
16-7-2008 17:24 |
 Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Nog een vraagje voor carb schoon maken.
Als ik alles schoon heb en weer gemonteerd het is het aan te raden las ik op faq om de carburateur af te stellen. Wat kan het kwaad al doe ik dit niet?? ik heb namelijk geen werkplaatsboek.
Weet iemand wat ik dan het beste kan doen in mijn geval?
GRZ Marjo
als hij nog goed is afgesteld, is het natuurlijk niet nodig..
maar het kan nooit kwaad, er even aandacht aan te schenken.
als de4 brommer het goed doet, geen dipje oid, ongeveer 10km gaan rijden, en daarna de bougie cheken.
moet koffie bruin zijn. of ietsie donkerder.
succdes
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Banaan |
16-7-2008 17:37 |
 Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
kheb hier een tomosje staan waarvan de carb maar blijft overlopen, kheb al shcoongemaakt vanbinnen, en dr is geen lipje wat ik om kan buigen om t vlotterniveau bij te stellen, iemand ideetje wat ik er aan kan doen?
khad net ff tijd, ff beetje gekeken waar t vandaan komt, en t komt vanonder carbdeksel, ff nieuw pakkingkje dr tussen en dan moet t wel opgelost zijn zeker?
Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 16-7-2008 om 12:12 uur.
|
|
|
|
-wokkel- |
16-7-2008 17:43 |
 Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]
ja maar mikuni moet sowieso stuk groter dan dellorto...
maar ik heb ook 125 en 130, getest maar dat ging al helemaal slecht. Ik weet zeker dat het niet aan te kleine sproeier ligt.
Waar zou het anders aan kunnen liggen?
eigenwijs
anders valse lucht, kapotte keerring. verstopt luchtfilter, kapotte ontsteking, rotte bougie... dat ammel al getcheckt?
|
|
|
|
Dit topic is 81912 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 116 van 201
|
|