Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
|
Pagina 101 van 201
|
Dit topic is 81901 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
stephan777 |
9-7-2008 23:46 |
 Posts: 7259 |
Paar vraagjes:
ik heb een derbi senda xrace 2008 nog helemaal standaard enzo(nog begrenst) gaat er dinsdag uit maar mijn vraag was ff voor de gein:
1. Kan er een andere demper op? Zo ja welk merk(en).
2. Moet je hem afstellen(net als je een andere uitlaat der op doet).
3. Gaat die er harder van?
4. Maakt die een beter geluid? of gewoon hetzelfde.
Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 11-7-2008 om 9:59 uur.
|
|
|
|
mb-rider |
10-7-2008 9:36 |
 Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Paar vraagjes:
ik heb een derbi senda xrace 2008 nog helemaal standaard enzo(nog begrenst) gaat er dinsdag uit maar mijn vraag was ff voor de gein:
1. Kan er een andere demper op? Zo ja welk merk(en).
2. Moet je hem afstellen(net als je een andere uitlaat der op doet).
3. Gaat die er harder van?
4. Maakt die een beter geluid? of gewoon hetzelfde.
het geluid is anders met een andere demper (niet veel altijd)
nee, je hoeft niet opnieuw aftestellen... demper dempt alleen  niks te maken met je prestaties.
het kan wel , maar weet niet zo 1 2 3 welke dempers.. wat voor aansluiting heb je nu?? 2 of 3 bouts?
|
|
|
|
ronaldt |
10-7-2008 12:29 |
 Posts: 2735 |
jongens (en meisjes)
ik was poos geleden al van plan m'n inlaattraject wat te wijzigen/verbeteren, maar kan er maar niet uitkomen. Wat zijn jullie ideeën m.b.t. membraan/spruit(evt. powerbox)/ carb/ luchtfilter/kelk voor am6?
Graag ook met ervaringen en argumenten
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
stephan777 |
10-7-2008 12:50 |
 Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]
het geluid is anders met een andere demper (niet veel altijd)
nee, je hoeft niet opnieuw aftestellen... demper dempt alleen niks te maken met je prestaties.
het kan wel , maar weet niet zo 1 2 3 welke dempers.. wat voor aansluiting heb je nu?? 2 of 3 bouts?
3 dacht ik
|
|
|
|
jeffreyyy |
10-7-2008 12:56 |
 Posts: 1634 |
heb net andere carb op me brommer gezet, 20 mm
en na het schakelen naar z'n 4 begaf me koppeling het.
de kabel is nog oke,
maar wat aan de koppeling heeft het dan begeven ?
hij wil niet meer , als je de hendel indrukt heb je geen weerstand.
heb het gevoel dat de kop van de koppeling niet meer omhoog gedrukt word...
de platen ? of de veertjes ? drukstifje ? of heb ik kans dat heel dat middestuk waar de platen inzitten het begeven heeft ?
wie heeft dit ook wel eens gehad?
setup:
70 cc hebo
20 mm del
yasuni uitlaat
ori filter,
Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 10-7-2008 om 13:00 uur.
|
|
|
|
GJSchoonbeek |
10-7-2008 13:04 |
Posts: 356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
heb net andere carb op me brommer gezet, 20 mm
en na het schakelen naar z'n 4 begaf me koppeling het.
de kabel is nog oke,
maar wat aan de koppeling heeft het dan begeven ?
hij wil niet meer , als je de hendel indrukt heb je geen weerstand.
heb het gevoel dat de kop van de koppeling niet meer omhoog gedrukt word...
de platen ? of de veertjes ? drukstifje ? of heb ik kans dat heel dat middestuk waar de platen inzitten het begeven heeft ?
wie heeft dit ook wel eens gehad?
setup:
70 cc hebo
20 mm del
yasuni uitlaat
ori filter,
Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 10-7-2008 om 13:00 uur.
Ik zou zeggen trek de koppelings kant open en bekijk het..?
|
|
|
|
jeffreyyy |
10-7-2008 13:07 |
 Posts: 1634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GJSchoonbeek
[...]
Ik zou zeggen trek de koppelings kant open en bekijk het..?
en het me weer liter olie en koelvloeistof gaat koste,
heb de afgelopen 3 dagen hem al 5 keer open moeten doen.
is makkelijker als iemand ervaring heeft zodat ik weet wat ik kan verwachte.
|
|
|
|
Erik 39 |
10-7-2008 13:39 |
 Posts: 15088 |
Ik ben ff aan het denken over een CR250 begrenzen tot 25kw he. Mocht ik dit doen, wil ik er ook de crossbaan mee opkunnen (25kw+ dus). Zou dit kunnen door een bus in de uitlaat te maken zodat ie 25kw heeft, bus eruit = vol vermogen (dus alleen uitlaat wisselen + sproeier)? Of is dit niet toegestaan. Natuurlijk kan ik die bus dan niet vanaf buitenkant verwisselen.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Derbi-Olaf |
10-7-2008 14:43 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
[...]
en het me weer liter olie en koelvloeistof gaat koste,
heb de afgelopen 3 dagen hem al 5 keer open moeten doen.
is makkelijker als iemand ervaring heeft zodat ik weet wat ik kan verwachte.
kan vanalles zijn, kunnen wij zo niet zeggen 
En ik snap je probleem niet, hij moet ZOWIESO open!
En de vloeistoffen kan je opvangen en makkelijk hergebruiken, zeker als ze nog niet oud zijn
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik ben ff aan het denken over een CR250 begrenzen tot 25kw he. Mocht ik dit doen, wil ik er ook de crossbaan mee opkunnen (25kw+ dus). Zou dit kunnen door een bus in de uitlaat te maken zodat ie 25kw heeft, bus eruit = vol vermogen (dus alleen uitlaat wisselen + sproeier)? Of is dit niet toegestaan. Natuurlijk kan ik die bus dan niet vanaf buitenkant verwisselen.
Als je hem op 25 kw-RBW wilt, moet 'ie dan niet begrensd zijn bij een erkende dealer? Ik heb zo wel eens wat opgevangen
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 10-7-2008 om 14:44 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
HondaHeus |
10-7-2008 15:09 |
 Posts: 1489 |
Kan een MB membraam in een NSR?
|
|
|
|
Uncatchable |
10-7-2008 15:11 |
 Posts: 538 |
geen goed idee
|
|
|
|
Makrolon |
10-7-2008 15:15 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik ben ff aan het denken over een CR250 begrenzen tot 25kw he. Mocht ik dit doen, wil ik er ook de crossbaan mee opkunnen (25kw+ dus). Zou dit kunnen door een bus in de uitlaat te maken zodat ie 25kw heeft, bus eruit = vol vermogen (dus alleen uitlaat wisselen + sproeier)? Of is dit niet toegestaan. Natuurlijk kan ik die bus dan niet vanaf buitenkant verwisselen.
Ik zou je gasschuif begrenzen, hoef je niets anders af te stellen oid en het is er zo weer uit.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
HondaHeus |
10-7-2008 15:55 |
 Posts: 1489 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: matthijsmb5
geen goed idee
Argument..?
|
|
|
|
Erik 39 |
10-7-2008 16:45 |
 Posts: 15088 |
Gasschuif begrenzen is idd een goeie
Even een andere vraag:
Waarom moet je bij een CR250 supermotard elke (ongeveer)20uur de zuiger vervangen, en van een RS250 niet?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
NaNnInG |
10-7-2008 16:53 |
 Posts: 941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Gasschuif begrenzen is idd een goeie 
Even een andere vraag:
Waarom moet je bij een CR250 supermotard elke (ongeveer)20uur de zuiger vervangen, en van een RS250 niet?
indd ook erg vreemd... mischien omdat ze er vanuit gaan dat de cr meer op izjn staart getrapt word???
|
|
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride |
|
Dit topic is 81901 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 101 van 201
|
|