Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 32

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 484 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50349 - "kleine vragen" topic - deel 32
Pagina 101 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 81901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stephan777 9-7-2008 23:46 Print reply

Posts: 7259
Paar vraagjes:

ik heb een derbi senda xrace 2008 nog helemaal standaard enzo(nog begrenst) gaat er dinsdag uit maar mijn vraag was ff voor de gein:

1. Kan er een andere demper op? Zo ja welk merk(en).
2. Moet je hem afstellen(net als je een andere uitlaat der op doet).
3. Gaat die er harder van?
4. Maakt die een beter geluid? of gewoon hetzelfde.



Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 11-7-2008 om 9:59 uur.
 
mb-rider 10-7-2008 9:36 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Paar vraagjes:

ik heb een derbi senda xrace 2008 nog helemaal standaard enzo(nog begrenst) gaat er dinsdag uit maar mijn vraag was ff voor de gein:

1. Kan er een andere demper op? Zo ja welk merk(en).
2. Moet je hem afstellen(net als je een andere uitlaat der op doet).
3. Gaat die er harder van?
4. Maakt die een beter geluid? of gewoon hetzelfde.


het geluid is anders met een andere demper (niet veel altijd)
nee, je hoeft niet opnieuw aftestellen... demper dempt alleen niks te maken met je prestaties.

het kan wel , maar weet niet zo 1 2 3 welke dempers.. wat voor aansluiting heb je nu?? 2 of 3 bouts?
 
ronaldt 10-7-2008 12:29 Print reply

Posts: 2735
jongens (en meisjes)

ik was poos geleden al van plan m'n inlaattraject wat te wijzigen/verbeteren, maar kan er maar niet uitkomen. Wat zijn jullie ideeën m.b.t. membraan/spruit(evt. powerbox)/ carb/ luchtfilter/kelk voor am6?

Graag ook met ervaringen en argumenten
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
stephan777 10-7-2008 12:50 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


het geluid is anders met een andere demper (niet veel altijd)
nee, je hoeft niet opnieuw aftestellen... demper dempt alleen niks te maken met je prestaties.

het kan wel , maar weet niet zo 1 2 3 welke dempers.. wat voor aansluiting heb je nu?? 2 of 3 bouts?


3 dacht ik
 
jeffreyyy 10-7-2008 12:56 Print reply

Posts: 1634
heb net andere carb op me brommer gezet, 20 mm
en na het schakelen naar z'n 4 begaf me koppeling het.
de kabel is nog oke,
maar wat aan de koppeling heeft het dan begeven ?
hij wil niet meer , als je de hendel indrukt heb je geen weerstand.
heb het gevoel dat de kop van de koppeling niet meer omhoog gedrukt word...
de platen ? of de veertjes ? drukstifje ? of heb ik kans dat heel dat middestuk waar de platen inzitten het begeven heeft ?
wie heeft dit ook wel eens gehad?
setup:
70 cc hebo
20 mm del
yasuni uitlaat
ori filter,

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 10-7-2008 om 13:00 uur.
 
GJSchoonbeek 10-7-2008 13:04 Print reply
Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
heb net andere carb op me brommer gezet, 20 mm
en na het schakelen naar z'n 4 begaf me koppeling het.
de kabel is nog oke,
maar wat aan de koppeling heeft het dan begeven ?
hij wil niet meer , als je de hendel indrukt heb je geen weerstand.
heb het gevoel dat de kop van de koppeling niet meer omhoog gedrukt word...
de platen ? of de veertjes ? drukstifje ? of heb ik kans dat heel dat middestuk waar de platen inzitten het begeven heeft ?
wie heeft dit ook wel eens gehad?
setup:
70 cc hebo
20 mm del
yasuni uitlaat
ori filter,

Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 10-7-2008 om 13:00 uur.


Ik zou zeggen trek de koppelings kant open en bekijk het..?

 
jeffreyyy 10-7-2008 13:07 Print reply

Posts: 1634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GJSchoonbeek
[...]


Ik zou zeggen trek de koppelings kant open en bekijk het..?



en het me weer liter olie en koelvloeistof gaat koste,
heb de afgelopen 3 dagen hem al 5 keer open moeten doen.
is makkelijker als iemand ervaring heeft zodat ik weet wat ik kan verwachte.

 
Erik 39 10-7-2008 13:39 Print reply

Posts: 15088
Ik ben ff aan het denken over een CR250 begrenzen tot 25kw he. Mocht ik dit doen, wil ik er ook de crossbaan mee opkunnen (25kw+ dus). Zou dit kunnen door een bus in de uitlaat te maken zodat ie 25kw heeft, bus eruit = vol vermogen (dus alleen uitlaat wisselen + sproeier)? Of is dit niet toegestaan. Natuurlijk kan ik die bus dan niet vanaf buitenkant verwisselen.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Derbi-Olaf 10-7-2008 14:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
[...]


en het me weer liter olie en koelvloeistof gaat koste,
heb de afgelopen 3 dagen hem al 5 keer open moeten doen.
is makkelijker als iemand ervaring heeft zodat ik weet wat ik kan verwachte.


kan vanalles zijn, kunnen wij zo niet zeggen
En ik snap je probleem niet, hij moet ZOWIESO open!
En de vloeistoffen kan je opvangen en makkelijk hergebruiken, zeker als ze nog niet oud zijn


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik ben ff aan het denken over een CR250 begrenzen tot 25kw he. Mocht ik dit doen, wil ik er ook de crossbaan mee opkunnen (25kw+ dus). Zou dit kunnen door een bus in de uitlaat te maken zodat ie 25kw heeft, bus eruit = vol vermogen (dus alleen uitlaat wisselen + sproeier)? Of is dit niet toegestaan. Natuurlijk kan ik die bus dan niet vanaf buitenkant verwisselen.

Als je hem op 25 kw-RBW wilt, moet 'ie dan niet begrensd zijn bij een erkende dealer? Ik heb zo wel eens wat opgevangen

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 10-7-2008 om 14:44 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
HondaHeus 10-7-2008 15:09 Print reply

Posts: 1489
Kan een MB membraam in een NSR?
 
Uncatchable 10-7-2008 15:11 Print reply

Posts: 538
geen goed idee
 
Makrolon 10-7-2008 15:15 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik ben ff aan het denken over een CR250 begrenzen tot 25kw he. Mocht ik dit doen, wil ik er ook de crossbaan mee opkunnen (25kw+ dus). Zou dit kunnen door een bus in de uitlaat te maken zodat ie 25kw heeft, bus eruit = vol vermogen (dus alleen uitlaat wisselen + sproeier)? Of is dit niet toegestaan. Natuurlijk kan ik die bus dan niet vanaf buitenkant verwisselen.

Ik zou je gasschuif begrenzen, hoef je niets anders af te stellen oid en het is er zo weer uit.
 
KTM 525 EXC Supermoto
HondaHeus 10-7-2008 15:55 Print reply

Posts: 1489
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matthijsmb5
geen goed idee


Argument..?
 
Erik 39 10-7-2008 16:45 Print reply

Posts: 15088
Gasschuif begrenzen is idd een goeie

Even een andere vraag:
Waarom moet je bij een CR250 supermotard elke (ongeveer)20uur de zuiger vervangen, en van een RS250 niet?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
NaNnInG 10-7-2008 16:53 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Gasschuif begrenzen is idd een goeie

Even een andere vraag:
Waarom moet je bij een CR250 supermotard elke (ongeveer)20uur de zuiger vervangen, en van een RS250 niet?


indd ook erg vreemd... mischien omdat ze er vanuit gaan dat de cr meer op izjn staart getrapt word???

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride

Dit topic is 81901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 101 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved