Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 736 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50344 - Brommer afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nipo_5 14-6-2008 14:48 Print topicpost
Posts: 193
Omdat ik voorlopig niet meer naar school hoef en dus ook geen rollerbank tegenkom dacht ik laat ik mijn 70cc eronder schroeven.

Het probleem is echter dat ik hem niet knap afgesteld krijg, heb er vroeger wel eens mee gereden met een 13mm carb, maar nu wil ik hem afstellen met mijn keihin 18mm.

Mijn cilinder is een athena volgens mij en me luchtfilter is standaard, ik heb een jamacrol standaard 50cc uitlaatje eronder.

Het probleem is dat niet dat ie niet goed loopt, bij sproeier 85 doet ie het goed, maar hij trekt niet verder door dan 7.000 toeren waarbij die iets meer trekkracht als mijn 50cc heeft.
Wanneer ik sproeier 100 erin doe stottert ie erg, maar boven de 7.500 toeren heeft ie enorme trekkracht tot 10.000, maar hij loopt verder klote en rookt enorm blauw.

kan iemand mij hiermee helpen??
 

RXBaz 14-6-2008 15:37 Print reply

Posts: 1879
wat voorn brommer gaat t? mt /mb zo te horen?

van 85 naar 100 is vrij grote stap. zijn wel ff 15 maten hea

kijk ff naar de bougie kleur bij sproeier 85. is ie nog wittig of nog zwartig bruin. (wittig bruin is nog ietsje groter (ong. 1 a 2 maten) en zwartig is iets kleiner proberen)

verder:
- gasnaald al eens verzet?
- luchtfilter nagekeken?

 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Nipo_5 14-6-2008 15:43 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
wat voorn brommer gaat t? mt /mb zo te horen?

van 85 naar 100 is vrij grote stap. zijn wel ff 15 maten hea

kijk ff naar de bougie kleur bij sproeier 85. is ie nog wittig of nog zwartig bruin. (wittig bruin is nog ietsje groter (ong. 1 a 2 maten) en zwartig is iets kleiner proberen)

verder:
- gasnaald al eens verzet?
- luchtfilter nagekeken?



Het gaat om een mtx-sh, ja ik heb de tussenliggende maten ook gehad, vanaf 90 gaat ie heel moeizaam door de 7000 naar die enorme powerband, maar alleen in de lage versnellingen.

Bij 85 heeft ie een beetje bruin-witte bougie (te arm dus) en luchtfilter is schoon, gasnaald heb ik op midden staan want in de lage stand trekt ie helemaal niet meer door en de hoge stand stottert ie echt als een malle.

ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, maar zelf denk ik dat het aan de uitlaat ligt, ik zal ff kijken of ik een 70cc uitlaat van een kennis kan lenen.

Dit bericht is gewijzigd door Nipo_5 op 14-6-2008 om 15:48 uur.
 
-simon- 14-6-2008 15:44 Print reply

Posts: 8211
doet hij het beter met 100 of met 90?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 14-6-2008 om 15:45 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Nipo_5 14-6-2008 15:49 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
doet hij het beter met 100 of met 90?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 14-6-2008 om 15:45 uur.


Met 100 trekt ie makkelijker door die 'dip' heen bij 7000 toeren als met 90, maar hij stottert in de lage toerentallen heel erg en de gasreactie is bagger.
 
-simon- 14-6-2008 15:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
[...]


Met 100 trekt ie makkelijker door die 'dip' heen bij 7000 toeren als met 90, maar hij stottert in de lage toerentallen heel erg en de gasreactie is bagger.


dat stotteren enzo erger als bij 90? probeer anders is 105 ofzo en kijken wat hij dan doet. en heb je ook al met luchtschroef of gasnaald wat gedaan?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
RXBaz 14-6-2008 16:07 Print reply

Posts: 1879
dat ie blauwe plumen trekt maakt idd niet zoveel uit. gasreactie moet goed zijn en ik zou idd richting 105 gaan zoals simon zegt

edit:

problemen in lage toeren is miss toch gasnaald. verzet m eens en kijk wat ie dan doet?

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 14-6-2008 om 16:08 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Nipo_5 14-6-2008 17:21 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
dat ie blauwe plumen trekt maakt idd niet zoveel uit. gasreactie moet goed zijn en ik zou idd richting 105 gaan zoals simon zegt

edit:

problemen in lage toeren is miss toch gasnaald. verzet m eens en kijk wat ie dan doet?

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 14-6-2008 om 16:08 uur.

heb ff geprobeerd en met sproeier 105 en gasnaald helemaal omhoog trekt ie nog harder in z'n powerband, maar onder de 6500 toeren heeft ie totaal geen trekkracht meer.
 
flip_nsr_80cc 14-6-2008 17:46 Print reply

Posts: 597
mijn 70cc had onder de 7k oowk alleen ma blub blub blub ma derboven was een feest :P schoot in 1seconde door na 14k (7k=7000rpm enzow)
 
i cant spel, dus zeur niet
leonmt5 14-6-2008 17:56 Print reply

Posts: 799
ff kijken of je luchtstroef 1.5 slag open staan.
zoja ? draai hem dan telkens een halve slag verder open. kijk dan maar als hij harder begint te trekken.
waarschijnlijk licht het daaraan
 
bert : bezopen en rijd toch.
Nipo_5 15-6-2008 14:54 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
mijn 70cc had onder de 7k oowk alleen ma blub blub blub ma derboven was een feest :P schoot in 1seconde door na 14k (7k=7000rpm enzow)


Ja dat heb ik nu dus ook, ik haal nu 85, maar als ik bijvoorbeeld 50 wil rijden ofzo dan moet ik al in ze 3 op 8000 toeren gaan rijden want ander s zakt ie terug in z'n toeren en valt ie op het laatst gewoon uit.

Ik denk dat ik een 70cc uitlaatje ga bestellen om te kijken of daar het probleem mee op te lossen is, want je zou toch zeggen dat een 70cc ook onderin de toeren wel wat meer trekkracht zou hebben.

Weet iemand trouwens welke uitlaat beter is bij motoimport? de gianelli 70cc of de proma??

Dit bericht is gewijzigd door Nipo_5 op 15-6-2008 om 14:55 uur.
 

Dit topic is 918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved