Hallo,
Ik heb een aantal MTX'en maar de sh die ik nog in bezit heb die geeft de laatste tijd wat kuurtjes.
Ik wou net rijden, schiet hij opeens in de stationair gezien hoge toeren (4000 rpm). Toen ben ik even gaan rijden om te kijken of dit misschien iets zakt omdat ie een tijdje stil heeft gestaan. Nee dus, hij blijft nog steeds op 4000 rpm. (de stationairschroef is btw helemaal uitgedraaid)
Dus ben ik gaan kijken naar de luchtschroef, toen ik deze een beetje indraaide ging hij een stuk lager lopen. Ik draaide hem helemaal in (dat was voor mij 4 slagen 4x180graden). En toen liep hij gewoon op 1,5k toeren stationair. En nu kan ik zelfs een beetje de stationairschroef indraaien.
Kan dat opeens? Dat de brommer nu opeens meer lucht krijgt dan in de "winter"? Het luchtfilter dat ik een tijd geleden, ongeveer september, heb ingevet is weer richting originele kleur, dus kan het zijn dat het door mijn luchtfilter komt?
Hij trekt btw geen valse lucht. en na een tijdje rijden was de bougie zwart (maar niet vettig). Kan dit komen omdat ik vaak rond de 6 duizend toeren rij, en weinig in de hoge toeren? of ligt dit eerder aan de afstelling?
Ow, en als ik rustig warmgereden heb, en ik wil boven de 5 duizend komen. Dan stottert hij een beetje bij de 5000 rpm. Daarboven is het weer helemaal over met het stotteren en loopt hij soepel.
|