Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schijfrem, lekkage en koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49742 - schijfrem, lekkage en koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

k--k 14-5-2008 17:25 Print topicpost

Posts: 292
hallo,

Mijn schijfrem doet het niet. Het gaat om een kreidler Rm met directe 4-bak uit 1974. Ontluchten lukt niet. Hij neemt de vloeistof niet op uit het potje waar de nieuwe remvloeistof in zit

mvg,

kees

Dit bericht is gewijzigd door k--k op 5-9-2008 om 18:38 uur.
 

Djeep 14-5-2008 17:27 Print reply

Posts: 8621
Schijfrem kan liggen aan versleten remblokken, versleten schijf, verkeerde peil remvloeistof, of gewoon geen druk.

Olie uit je bak, kan van een lekke keering komen.

In eerste versnelling kruipen, kan komen door een versleten arm, of veer.

Of koppeling trouwens.

Hoeft allemaal niet zoveel te kosten.

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 14-5-2008 om 17:28 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-5-2008 17:28 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k


1 De schijfrem voor doet het niet of nauwelijks.
2 ER is olielekkage uit de versnellingsbak (volgens mij van trapas)
3 En als laatste; motor kruipt in 1e versnelling bij ingeknepen koppeling.

4 Hoe kan ik dit verhelpen zonder dat het mij veel geld kost?

Kan ik dit zelf of moet ik naar een erkend bedrijf. Ik werk zelf bij een autogarage waar ik wel beschikking heb over het een en andere.

Ik hoop op een z.s.m. antwoord.

mvg,

kees


1 Heb je al geprobeerd de rem te ontluchten ?
2 Keering vervangen van de trapas
3 Koppeling op

Zou je toch kunnen weten als monteur

 
Derbi-Olaf 14-5-2008 17:29 Print reply

Posts: 14999
schijfrem=> ontluchten, zie faq
lekkage=> waarachijnlijk nieuwe keerring (2 euro ofzo)
Kruipen=> kan aan olie liggen, of aan de stelschroef van je koppeling alleszinds niks ernstigs, hij mag het een beetje doen
Maar btw, wat noem jij je trapas?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ricardo 14-5-2008 17:33 Print reply
Posts: 605
het wegkruipen,

in de eerste versnelling heb een brommer veel kracht, in hogere versnellingen minder, bij je koppelingshendel aan je stuur zit een afstelton draai die iets uit,

olie lekkage kan komen door lekke keering als het van de trapas af komt

voorrem is waarschijnlijk niet otlucht
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
k--k 14-5-2008 21:36 Print reply

Posts: 292
Het ontluchten en de keering van de trapas is mij duidelijk. Het verstellen bij de koppelingshendel bij het stuur heeft geen zin. Wat en hoe moet ik het vervangen of is het geen ramp voor de brommer zelf ( ondervind hij hier geen schade door of wat anders)
 
mtx-motard 14-5-2008 21:44 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
Het ontluchten en de keering van de trapas is mij duidelijk. Het verstellen bij de koppelingshendel bij het stuur heeft geen zin. Wat en hoe moet ik het vervangen of is het geen ramp voor de brommer zelf ( ondervind hij hier geen schade door of wat anders)


ff nieuw motorolie, (NIET AUTO MOTOROLIE) en nieuwe koppelingsplaten. eventueel versterkte veren. dan moet hij niet slippen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
k--k 5-9-2008 18:20 Print reply

Posts: 292
ik krijg geen druk. ik heb de rem geprobeerd te ontluchten maar dit lukt niet. Er komt iets olie uit de remhendel (bij de bout).

nieuwe remplunjer of iets anders.
 
Henk-88 5-9-2008 18:33 Print reply

Posts: 26703
Ik denk nieuwe rubbers om de zuiger in de remhendel? Heb je die al gecheckt?
De keerring om je trapas is wss een koperen bus die ovaal is geworden. Daar lekken ze meestal. Nja, check it out zou ik zeggen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2008 18:34 Print reply

Posts: 10835
als je bij een garage werkt lijkt het me een stuk makkelijker als 1 van de monteurs je even op weg helpt met het 1 en het ander.
Een beetje monteur doet dat graag voor je.

verder moet je de rem ontluchten bij de klauw, niet bij de remhandle op het stuur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
k--k 5-9-2008 18:40 Print reply

Posts: 292
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je bij een garage werkt lijkt het me een stuk makkelijker als 1 van de monteurs je even op weg helpt met het 1 en het ander.
Een beetje monteur doet dat graag voor je.

verder moet je de rem ontluchten bij de klauw, niet bij de remhandle op het stuur.


tuurlijk moet je je rem ontluchten bij de remklauw. Het probleem is alleen dat hij geen vloeistof opneemt en er heel iets olie uit de remhendel komt
 

Dit topic is 2037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved