Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 31

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 670 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49167 - "kleine vragen" topic - deel 31
Pagina 44 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 26-4-2008 22:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Das toch van dat kutkarton
of was het sowieso niet serieus bedoelt

gaat gewoon
zelfs tekenpapier gaat
(wel altyd opletten met axiale speling die je nodig hebt)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Vuile Beunkoe 26-4-2008 23:07 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Das toch van dat kutkarton
of was het sowieso niet serieus bedoelt


Zo heb ik wel vaker voet/carterpakkingen gemaakt. Je moet de niet geplastificeerde hebben, dat gaat smelten enzo
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
riccardot 26-4-2008 23:24 Print reply

Posts: 1096
Heb wel pakkingpapier dat is het probleem niet..
Maar kan vloeibare niet dan? Of wordt dat weggespoeld
 
Royal Club 26-4-2008 23:27 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Heb wel pakkingpapier dat is het probleem niet..
Maar kan vloeibare niet dan? Of wordt dat weggespoeld

carters mogen niet strak op elkaar zitten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
riccardot 26-4-2008 23:29 Print reply

Posts: 1096
Oke weet iemand dan hoeveel speling er tussen die carters moet zitten? Of komt het niet zo nauwkeurig?
 
Derbi-Olaf 27-4-2008 9:33 Print reply

Posts: 14999
Wel, gister een discussie gehad met een goede vriend van mijn pa.

Het ging erover dat hij zei dat een zwaarder vliegwiel niet meer krukaslagerslijtage tot gevolg zou hebben.
met als argument: De massatraagheid van het vliegwiel.
De kracht die de zuigerstang op de krukas zou zetten zou verkleind worden (dus ook de kracht op het lager)omdat het vliegwiel constanter zou draaien.

wat ik daar tegenin dacht te brengen was hetzelfde maar dan omgekeerd door de massatraagheid komt een zwaar vliegwiel moeilijker op gang, als de drijfstang dus duwt zal het vliegwiel niet zo snel snelheid kunnen maken(als het zwaarder is) en dan komt er dus flinke kracht op de lagers in mijn ogen...

Zo , dus wat denken jullie ervan als jullie de tijd hebben genomen dit te lezen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Schuurman 27-4-2008 10:44 Print reply

Posts: 659
kun je met de brommer over de dijk lelystad-enkhuizen?

 
Elco 27-4-2008 11:02 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
kun je met de brommer over de dijk lelystad-enkhuizen?




ja, over het fietspad ernaast
 
Jelle rs50 27-4-2008 11:56 Print reply
Posts: 521
INLOG CODES BEGRENZER.NL
Gebruikersnaam:
bgrzr78

Wachtwoord:
147369


 
MarTijn tzr 27-4-2008 11:59 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
INLOG CODES BEGRENZER.NL
Gebruikersnaam:
bgrzr78

Wachtwoord:
147369




ja, wat is je vraag

 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Timmetje1990 27-4-2008 12:07 Print reply

Posts: 801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
Wel, gister een discussie gehad met een goede vriend van mijn pa.

Het ging erover dat hij zei dat een zwaarder vliegwiel niet meer krukaslagerslijtage tot gevolg zou hebben.
met als argument: De massatraagheid van het vliegwiel.
De kracht die de zuigerstang op de krukas zou zetten zou verkleind worden (dus ook de kracht op het lager)omdat het vliegwiel constanter zou draaien.

wat ik daar tegenin dacht te brengen was hetzelfde maar dan omgekeerd door de massatraagheid komt een zwaar vliegwiel moeilijker op gang, als de drijfstang dus duwt zal het vliegwiel niet zo snel snelheid kunnen maken(als het zwaarder is) en dan komt er dus flinke kracht op de lagers in mijn ogen...

Zo , dus wat denken jullie ervan als jullie de tijd hebben genomen dit te lezen?


De krachten die op de krukas/vliegwiel komen te staan groter worden met een groter vliegwiel, door midden van de centrifugaal krachten. Zolang het een goed belanceert vliegwiel is, zou het niet direct meer slijtage op moeten leveren. Wel moet er met een zwaarder vliegwiel meer kracht gezet worden om het sneller te laten draaien.

Zolang het een goed gebalanceert vliegwiel is, lijkt het mij dat het niet sneller gaat slijten.
 
Tim heeft gesproken :'D
Derbi-Olaf 27-4-2008 12:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmetje1990
[...]


De krachten die op de krukas/vliegwiel komen te staan groter worden met een groter vliegwiel, door midden van de centrifugaal krachten. Zolang het een goed belanceert vliegwiel is, zou het niet direct meer slijtage op moeten leveren. Wel moet er met een zwaarder vliegwiel meer kracht gezet worden om het sneller te laten draaien.

Zolang het een goed gebalanceert vliegwiel is, lijkt het mij dat het niet sneller gaat slijten.

maar de extra kracht die je dan nodig hebt om je zware vliegwiel sneller te laten draaien (dus bij een toerentoename)
Die word tog ook opgevangen door de krukaslagers?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jelle rs50 27-4-2008 12:28 Print reply
Posts: 521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
[...]


ja, wat is je vraag




--------------------------------------------------------------------

Nou ik zocht zelf naar de codes, en zag dat ze nog niet op BF stonden, dus dacht als mensen de search gebruiken, kunnen ze het WW vinden.

 
yamaha rd50 mx 27-4-2008 15:26 Print reply

Posts: 748
ff een vraagje over mun gashandvat hij schiet niet meer terug wat kan ik hier aan doen?
 
On the road again!
zwarte-beuner 27-4-2008 15:32 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha rd50 mx
ff een vraagje over mun gashandvat hij schiet niet meer terug wat kan ik hier aan doen?


je hebt dus zeg maar cruisecontrole nu?
gewoon even kabel nalopen vanaf de carb na het handvat. dan vind je het vanzelf wel. BTW kijk erst ff na je gasschuifveerin carb
 
brommerloos

Dit topic is 85084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 44 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved