mrgforce |
1-6-2008 23:25 |
 Posts: 572 |
ff een vraagje...
Ik heb een honda mtx-sh met daaronder :
mtx 80 blok watergekoelt met daarop een 110cc athena met een uitgeboorde 80cc kop
28 mm carb. sproeier rond de 150
een bocht van tecnigas en volgens die gozer van motoimport geschikt voor 110 cc
een demper van een honda cr 125 met een opmaat gemaakt verloop tussen pijpje
tand wiel verhouding is 13-45
en hij rijd rond de 90...
Hij moet tog veel harder kunnen lopen? waar is nou de fout? te lichte twv? of iets anders ????
|
|
|
|
19ac087 |
1-6-2008 23:34 |
 Posts: 42 |
Heb je geen last van overtoeren dan? Die setup moet zeker veel harder lopen. 120 met het juiste tandwiel is niks overdreven
|
|
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-6-2008 23:35 |
 Posts: 10560 |
twv is wel debiel licht iig.
gooi er eerst maar eens een 17 tands voortandwiel op.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mrgforce |
1-6-2008 23:43 |
 Posts: 572 |
geen last van overtoeren... en kan best een andere twv doen maar wat is een juiste maat ? zowel hard trekken als hard rijden??? en kan het niet me kop zijn aangezien deze is uitgeboord ( wel netjes gedaan) alleen de compresie blijft anders... dan een orginele ( als die dingen er nog zijn ?)
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-6-2008 23:46 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
geen last van overtoeren... en kan best een andere twv doen maar wat is een juiste maat ? zowel hard trekken als hard rijden??? en kan het niet me kop zijn aangezien deze is uitgeboord ( wel netjes gedaan) alleen de compresie blijft anders... dan een orginele ( als die dingen er nog zijn ?)
naja. ik reed met 70 athena met 17/38 en met een 50import met 17/40 naar school.
hiermee kon de brommer net in de powerband komen in de 4.
dus 17/45 met jou setup is imo nog vrij licht... maar vervang eerst gewoon je voortandwiel voor een 17. dit kost een paar euro en is niks geen werk. vandaar kun je wel weer verder kijken wat hij doet en je moet aanpassen..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ikkejw |
1-6-2008 23:58 |
 Posts: 9886 |
als ik net een stuk gereden heb met men MT, en ik laat het gas los, dan blijft ie ongeveer 10 seconden heel hoog stationair lopen (ik gok zo'n 3 à 4K rpm). daarna zakt het toerental een beetje, en na een paar sec loopt ie ineens goed.
valse lucht/te arm zou je zeggen, maar hij is verder perfect afgesteld.
wie weet hoe dit komt?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
MarTijn tzr |
2-6-2008 0:01 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
als ik net een stuk gereden heb met men MT, en ik laat het gas los, dan blijft ie ongeveer 10 seconden heel hoog stationair lopen (ik gok zo'n 3 à 4K rpm). daarna zakt het toerental een beetje, en na een paar sec loopt ie ineens goed.
valse lucht/te arm zou je zeggen, maar hij is verder perfect afgesteld.
wie weet hoe dit komt?
jep, valse lucht
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Intenso |
2-6-2008 1:12 |
 Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
als ik net een stuk gereden heb met men MT, en ik laat het gas los, dan blijft ie ongeveer 10 seconden heel hoog stationair lopen (ik gok zo'n 3 à 4K rpm). daarna zakt het toerental een beetje, en na een paar sec loopt ie ineens goed.
valse lucht/te arm zou je zeggen, maar hij is verder perfect afgesteld.
wie weet hoe dit komt?
had ik ook met de MT exact hetzelfde.
eerst gaf ik hem een grotere sproeier hielp een beetje maar niet helemaal.
toen op valse lucht getjekt en dat was het
olie dingetje van spruitstuk was niet helemaal dicht
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
GhostRider_SM |
2-6-2008 11:14 |
 Posts: 2142 |
weet iemand een site waar dit model stuur op staat?
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2008 11:22 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
afbeelding
weet iemand een site waar dit model stuur op staat?
is volgens mij een fatbar stuur.
op crosswinkel.nl staan bij sturen wel fatbar sturen , met een andere afbeelding erbij .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
GhostRider_SM |
2-6-2008 11:27 |
 Posts: 2142 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
is volgens mij een fatbar stuur.
op crosswinkel.nl staan bij sturen wel fatbar sturen , met een andere afbeelding erbij .
ok dankje
whoot...
is er niet iets dat ze goedkoper zijn 100 euro voor een stuur is best veel...
Dit bericht is gewijzigd door GhostRider_RS op 2-6-2008 om 11:28 uur.
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
Leonesstsx |
2-6-2008 11:48 |
 Posts: 123 |
iemand ideetje? heb binnenband in mijn gsm..zou ik daar autoventiel kunnen plaatsen en zonder binnenband rijden? mijn buitenband is uiteraard tubeless..
alvast bedankt
|
|
|
|
mtx-motard |
2-6-2008 11:52 |
 Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leonesstsx
iemand ideetje? heb binnenband in mijn gsm..zou ik daar autoventiel kunnen plaatsen en zonder binnenband rijden? mijn buitenband is uiteraard tubeless..
alvast bedankt
nee dan lekt alle lucht langs je spaken.
gewoon met binnenband rijden, veel makkelijker. ik zou niet weten waarom je tubeless wilt.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Leonesstsx |
2-6-2008 12:01 |
 Posts: 123 |
omdat dat al op die banden staat..
|
|
|
|
Erik 39 |
2-6-2008 12:25 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leonesstsx
omdat dat al op die banden staat..
Maakt geen ruk uit
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|