Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #49167 - "kleine vragen" topic - deel 31
|
Pagina 102 van 200
|
Dit topic is 84927 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MarTijn tzr |
14-5-2008 14:38 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ricardo
vaak worden er ook gewoon aarde draden gebruikt + het frame ( dont ask me why...) heb je niet gewoon letterlijk de + op de - gezet ? en in je lamp sluiting word gemaakt?
wacht effe hoor zal ff foto`s maken.
kzal editten als ik ze heb
oké foto`s

bovenste komt uit ontsteking(+)
onderste is de aarde aan het blok(-)

hier zie je hoe het overloopt(volgens mij wel goed)
Dit bericht is gewijzigd door honda mt tuner op 14-5-2008 om 14:46 uur.
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Derbi-Olaf |
14-5-2008 14:41 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
jaboei |
14-5-2008 14:42 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Kan je een 12v gel accu met 10amp laden? of is dat teveel?
zou t niet doen, ik neem aan dat je accu gemaakt is voor 4 of 5 amp
dan lijkt me 10 ampere veel te sterk
|
|
ik hou 't oppervlakkig, als ik diepgang wil tast ik in m'n zakken |
|
Viertakt |
14-5-2008 14:45 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
http://www.kapaza.be...Honda_cb50_1975.html
doen of niet doen?
Ik had het niet gedaan, kijk eens op ebay.de en zoek daar naar een CB50. Kijk naar het chroom van mijn CB, ik heb voor de mijne maar 500euro betaald, dat is een redelijke prijs. Tuurlijk, hij had op dat moment een duits kenteken, maar voor 650 euro totaal had ik een gruwelijk mooie CB50 op Nederlands kenteken.
En vooral op ebay.de zijn ze in goede staat voor een klein prijsje. Dat is omdat kleine bromfietsen in duitsland niet echt geliefd meer zijn. Terwijl er in nederland erg veel vraag naar is.
PS: ik moest wel 150 kilometer de grens over om mijn CB op te halen
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 14-5-2008 om 14:46 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Derbi-Olaf |
14-5-2008 14:47 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Ik had het niet gedaan, kijk eens op ebay.de en zoek daar naar een CB50. Kijk naar het chroom van mijn CB, ik heb voor de mijne maar 500euro betaald, dat is een redelijke prijs. Tuurlijk, hij had op dat moment een duits kenteken, maar voor 650 euro totaal had ik een gruwelijk mooie CB50.
En vooral op ebay.de zijn ze in goede staat voor een klein prijsje. Dat is omdat kleine bromfietsen in duitsland niet echt geliefd meer zijn. Terwijl er in nederland erg veel vraag naar is.
PS: ik moest wel 150 kilometer de grens over om mijn CB op te halen
oké,
tja, kan je mij btw vertellen of ze in belgie ingevoerd zijn vroeger?
ik moet het ding op BE kenteken hebben, en dat gaat hier bij oldtimers redelijk simpel meen ik
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
MarTijn tzr |
14-5-2008 14:49 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
[...]
wacht effe hoor zal ff foto`s maken.
kzal editten als ik ze heb
oké foto`s
afbeelding
bovenste komt uit ontsteking(+)
onderste is de aarde aan het blok(-)
afbeelding
hier zie je hoe het overloopt(volgens mij wel goed)
oké foto`s
afbeelding
bovenste komt uit ontsteking(+)
onderste is de aarde aan het blok(-)
afbeelding
hier zie je hoe het overloopt(volgens mij wel goed)
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Viertakt |
14-5-2008 14:51 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
oké,
tja, kan je mij btw vertellen of ze in belgie ingevoerd zijn vroeger?
ik moet het ding op BE kenteken hebben, en dat gaat hier bij oldtimers redelijk simpel meen ik
Er zijn origineel belgische Honda CB50j's ja.  Ze zijn daar vroeger ingevoerd. Alleen zijn er daar erg weinig (in goede staat) bewaard voor gebleven.
Maar het van een duits kenteken omzetten naar belgisch kenteken zou niet al te moeilijk zijn. Aangezien sinds de EU alle bijna alle keurings wetgeving gelijk getrokken is qua eisen aan bromfietsen.
Kijk hier eens
Ik volg heel vaak veilingen op ebay, vooral CB50's, en dezen moeten ongeveer 500-700 euro opleveren. Dat is een normale prijs voor die dingen in duitsland.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 14-5-2008 om 14:53 uur.
Edit2: ook hier staan wel eens mooie Honda CB50j's op. Zijn meestal wel duitsen, maar vaak zijn ze nog niet gekeurd (dat kun je op aanvraag doen) maar wel met duitse papieren. Dat zou wel makkelijker zijn voor je. Stuur eens een mailtje naar ze.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 14-5-2008 om 14:56 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 14-5-2008 om 14:57 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
ronge48 |
14-5-2008 14:51 |
 Posts: 3003 |
ik moet een nieuwe spaak in mijn velg laten zetten, deze heb ik ook al hier liggen.
maar het probleem is dat er op het uiteinde een hoek van 90 graden in zit en deze moet gewoon recht zijn, hoe kan ik deze heb recht buigen?
of gaat dit niet omdat de spaak dan slap word en dan weer kapot gaat
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
MarTijn tzr |
14-5-2008 14:54 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
ik moet een nieuwe spaak in mijn velg laten zetten, deze heb ik ook al hier liggen.
maar het probleem is dat er op het uiteinde een hoek van 90 graden in zit en deze moet gewoon recht zijn, hoe kan ik deze heb recht buigen?
of gaat dit niet omdat de spaak dan slap word en dan weer kapot gaat
je moet het spaak in het steken in je wielnaaf.
dan kan je het andere uiteinde in je velg steken en die met moertje fozo aandraaien
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Djeep |
14-5-2008 14:56 |
 Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
ik moet een nieuwe spaak in mijn velg laten zetten, deze heb ik ook al hier liggen.
maar het probleem is dat er op het uiteinde een hoek van 90 graden in zit en deze moet gewoon recht zijn, hoe kan ik deze heb recht buigen?
of gaat dit niet omdat de spaak dan slap word en dan weer kapot gaat
denk dat jij het niet helemaal hebt begrepen, die 90 graden moet in je naaf, rechte stuk in je velg..
Buigen niet doen, word ie slap van
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
ronge48 |
14-5-2008 14:57 |
 Posts: 3003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda mt tuner
[...]
je moet het spaak in het steken in je wielnaaf.
dan kan je het andere uiteinde in je velg steken en die met moertje fozo aandraaien
dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe ik die hoek uit de spaak kan halen omdat die anders niet normaal past bij mijn naaf
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
Derbi-Olaf |
14-5-2008 14:57 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Er zijn origineel belgische Honda CB50j's ja. Ze zijn daar vroeger ingevoerd. Alleen zijn er daar erg weinig (in goede staat) bewaard voor gebleven.
Maar het van een duits kenteken omzetten naar belgisch kenteken zou niet al te moeilijk zijn. Aangezien sinds de EU alle bijna alle keurings wetgeving gelijk getrokken is qua eisen aan bromfietsen.
Kijk hier eens
Ik volg heel vaak veilingen op ebay, vooral CB50's, en dezen moeten ongeveer 500-700 euro opleveren. Dat is een normale prijs voor die dingen in duitsland.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 14-5-2008 om 14:53 uur.
ik had zelf al effe op ebay gekeken, en kwam precies dezelfde tegen.
Trouwes is het in belgië met oldtimerbrommers zo dat ze in bezit blijven van een persoon.
D.w.z. dat ze na de brommertijd (tot een jaar of 18-19 dus ) in de schuur worden gezet, en daar staan zonder eraan te komen.
Als je op site's zoekt vind je ze niet nee.
Ga je een advertentie in streekbladen plaatsen heb je volges mij een aardige kans om een mooie te vinden (mooi als projectbrommer)
dus ik denk dat ik daar mijn hoop maar even op steek
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi-Olaf |
14-5-2008 14:58 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
ik had zelf al effe op ebay gekeken, en kwam precies dezelfde tegen.
Trouwes is het in belgië met oldtimerbrommers zo dat ze vaak in bezit blijven van één persoon.
D.w.z. dat ze na de brommertijd (tot een jaar of 18-19 dus ) in de schuur worden gezet, en daar staan zonder eraan te komen.
Als je op site's zoekt vind je ze niet nee.
Ga je een advertentie in streekbladen plaatsen heb je volges mij een aardige kans om een mooie te vinden (mooi als projectbrommer)
dus ik denk dat ik daar mijn hoop maar even op steek
edit: verkeerde knop, ik wou editten
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 14-5-2008 om 14:59 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
MarTijn tzr |
14-5-2008 14:59 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
[...]
dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe ik die hoek uit de spaak kan halen omdat die anders niet normaal past bij mijn naaf
kun je anders geen foto maken van je velg+wielnaaf en die spaak?
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Viertakt |
14-5-2008 15:02 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
ik had zelf al effe op ebay gekeken, en kwam precies dezelfde tegen.
Trouwes is het in belgië met oldtimerbrommers zo dat ze in bezit blijven van een persoon.
D.w.z. dat ze na de brommertijd (tot een jaar of 18-19 dus ) in de schuur worden gezet, en daar staan zonder eraan te komen.
Als je op site's zoekt vind je ze niet nee.
Ga je een advertentie in streekbladen plaatsen heb je volges mij een aardige kans om een mooie te vinden (mooi als projectbrommer)
dus ik denk dat ik daar mijn hoop maar even op steek
Nog 1 tip voor je, als je dan een brommer zoekt, kijk of hij gewoon goed loopt, en let op de staat van het chroom. De lak is niet erg belangerijk, want daar kun je altijd wat aan doen. En kijk vooral ook of hij compleet is. Als je nog meer vragen hebt, mag je me wel toevoegen op msn of een mailtje sturen. [mn username]@live.nl.
Mvg,
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Dit topic is 84927 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 102 van 200
|
|