Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 31

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49167 - "kleine vragen" topic - deel 31
Pagina 100 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 84901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rick_koningslust 13-5-2008 20:48 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Gvd, ik net even een stuk rijden om te kijken of ik een grotere of kleinere sproeier moet hebben, had de luchtschroef maar helemaal dichtgedraaid, omdat ik bang was voor een vastloper, nou stukje gereden, ging allemaal goed, reed ik mn straat in, gas dicht, contact uit, koppeling in, gaar schrapend geluid .

Ik schrik me dus de tering, dacht dat ik een vastloper had, ik kon m echter nog wel gewoon bewegen, en het gekke is dat ie het geluid ook maakt als ik m gewoon duw in zn vrij, iemand enig idee wtf er nu weer aan de hand is met dit ding?


vliegwiel eraf gelopen?
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
MarTijn tzr 13-5-2008 20:48 Print reply

Posts: 6970
hallo,

ik wil miss een 19mm op mijn tzr.
maar zal dat veel uitmaken kwa trekkracht? en toeren maken?
vergeleken met mijn 16mm.

setup:
50cc standaard
leovinci v6
16mm(miss komt er 19mm op ligt aan jullie antwoorden)
hij maakt nu ong 11500toeren
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
jimbob 13-5-2008 20:49 Print reply

Posts: 635
Kan die er zomaar aflopen?

En die draait toch niet rond als ie in zn vrij staat?
(en de motor draait niet)

Dit bericht is gewijzigd door jimbob op 13-5-2008 om 20:50 uur.
 
Viertakt 13-5-2008 20:52 Print reply

Posts: 3586
Ketting te strak gespannen? Of juist niet gespannen dat hij over je achterbrug schuurt?
 
Viertakt uber alles.
jimbob 13-5-2008 20:53 Print reply

Posts: 635
De ketting zat inderdaad iets te slap, dus die had ik even gespannen, maar toen was het nog steeds.
 
Viertakt 13-5-2008 20:53 Print reply

Posts: 3586
Rem die iets aan loopt? Duw je brommer eens en luister waar het geluid vandaan komt.
 
Viertakt uber alles.
jimbob 13-5-2008 20:55 Print reply

Posts: 635
Nee komt duidelijk uit het blok, toen het even weg was had ik m even aangelopen, en toen kon de motor ook niet goed op toeren komen, alsof er iets aanliep.
 
jellerrr 13-5-2008 21:00 Print reply

Posts: 572
Kan ik deze FAQ ook gewoon gebruiken voor een Derbi Senda met Ducati onsteking, of werkt het dan anders met dat pijltje met die S die je op 4 uur moet zetten zegmaar??

http://www.apriliafo...viewtopic.php?t=4291
 
Joel_koningslust 13-5-2008 21:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
Nee komt duidelijk uit het blok, toen het even weg was had ik m even aangelopen, en toen kon de motor ook niet goed op toeren komen, alsof er iets aanliep.


zou kunnnen dat de vliegwielmoer eraf is gelopen

draai ff je vliegwielkapje eraf, dan zie je wel of het daar aan ligt


als daar niets te zien is zou ik ff je blokolie aflaten, en dan kijken of er geen ijzerdeeltjes ofzo in zitten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jimbob 13-5-2008 21:34 Print reply

Posts: 635
Even gekeken en mn vliegwiel zat er nog gewoon op, ga binnenkort dan inderdaad maar even naar de versnellingsbak kijken, hopelijk heb ik morgen ff tijd, anders wordt het volgende week, ga nl. naar berlijn met school.
 
Mikf 13-5-2008 22:01 Print reply

Posts: 1295
Ik zit al een tijdje te twijfelen om misschien een 70cc cilinder te kopen.. Alleen ik zit met de snelheid, ik woon in Rotterdam en in deze omgeving zijn vaak rollerbank controles. Ik ben ze zelf nog nooit tegen gekomen, maar er komt vast wel een dag...

Maar mijn vraag is, kan je met een 70cc ook +/- 80km/h rijden, maar dan wel de straatstenen uit de grond trekken? Ik rij nu op een Rieju RR met gewoon 50cc, metrakit uitlaat en 16mm dellorto carb.
 
jellerrr 13-5-2008 22:47 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Ik zit al een tijdje te twijfelen om misschien een 70cc cilinder te kopen.. Alleen ik zit met de snelheid, ik woon in Rotterdam en in deze omgeving zijn vaak rollerbank controles. Ik ben ze zelf nog nooit tegen gekomen, maar er komt vast wel een dag...

Maar mijn vraag is, kan je met een 70cc ook +/- 80km/h rijden, maar dan wel de straatstenen uit de grond trekken? Ik rij nu op een Rieju RR met gewoon 50cc, metrakit uitlaat en 16mm dellorto carb.

Dat hangt ervanaf wat jij verstaat onder "de straatstenen uit de grond trekken" maar het is wel mogelijk om maximaal 80 km/h te rijden en toch net zo snel op te trekken als wanneer je 130 km/h rijdt, maar dan zul je op top enorme overtoeren gaan maken en dit wil je niet want is slecht voor je cilinder en rijdt ook niet fijn..
 
Mikf 13-5-2008 22:50 Print reply

Posts: 1295
Ah oke Dus kan gewoon beter bij 50cc blijven als ik niet sneller dan 80 wil gaan?
 
Joel_koningslust 13-5-2008 22:50 Print reply

Posts: 14514
is een toerenbegrenzder van dmp ofzo ( gewoon met knopje ) ook te gebruiken voor een viertakt blok?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jellerrr 13-5-2008 22:51 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Ah oke Dus kan gewoon beter bij 50cc blijven als ik niet sneller dan 80 wil gaan?

Ja inderdaad. Supersnel optrekken zit er dan niet in, maar stel hem helemaal goed af met een leuk uitlaatje en dan kom je een heel eind !
 

Dit topic is 84901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 100 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved