Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 733 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4841 - setup vraagje
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB50TUNED 27-7-2002?12:14 Print reply
Posts: 1054
Wat voor toerental wordt de cilinder voor getuned (en T/A)? Aan de hand daarvan kan je een carb kiezen. Voor een niet al te brute cilinder zou ik voor een 16/18 mm gaan.

Eurokit koelt beter dan imi. Maar heeft een veel te brede uitlaatpoort. Die is niet smaller te maken.

Ik zou voor eurocilindro/zeta of std snel gaan.

uitlaat zou ik zeker geen std snel, proma oid nemen, maar 50 homoet of eentje op maat laten maken.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
CrossMaster 27-7-2002?13:15 Print reply
Posts: 729
is een te brede uiutlaat poort slechter dan?

en ik wil een eurokit omdat ie goedkoper is(heb nie zo groot budget) en vanwege de wouten met rollenbanken hierzo.

en die nieuwe eurokit, airsal ofzo? is die beter afgewerkt?
 
MB50TUNED 27-7-2002?13:24 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MT50?

is een te brede uiutlaat poort slechter dan?

en ik wil een eurokit omdat ie goedkoper is(heb nie zo groot budget) en vanwege de wouten met rollenbanken hierzo.

en die nieuwe eurokit, airsal ofzo? is die beter afgewerkt?



Het is vervelend dat de uitlaatpoort onderin al heeel erg breed is. Ik heb hem liever onder smal en boven breed.

Zo veel goedkoper is eurokit niet als eurocilindro dacht ik.

eurokit = airsal. Is precies hetzelfde.

Een airsal is niet een slechte cilinder om te tunen, maar ik wou aangeven dat er naar mijn mening betere zijn. Een airsal heeft smalle spoelpoortjes en een brede uitlaatpoort, maar ik zie het liever andersom zoals bv zeta, brede spoelpoorten, uitlaatpoort smal onderin en breder bovenin. Een goed tuner kan een airsal wel snel maken, maar het kost erg veel moeite om een airsal GOED snel te maken.(door wie wilde je hem laten tunen?)

Maar met een airsal heb je wel minder slijtage van je cilinder en betere koeling dan een imi. Een imi valt al snel af denk ik.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blukaap 27-7-2002?13:59 Print reply

Posts: 10008
Eurocilindro is maar 100 euro voor een MT, dus dat lijkt mij een veel betere keus dan de airsal/eurokit.
En als je d'r 1 kan vinden is een Zeta ook leuk spul (behalve bij lude en chris.....).
 
Bastila is lief
CrossMaster 27-7-2002?14:11 Print reply
Posts: 729
ik wil em late tune bij vhs.

en zeta kan ik nergens vinde. en is eurocilindro veel beter dan eurokitairsal?
en 50cc malossi kan ik ook nergens vinden, maar die zal wel duur zijn..

[This message is edited by MT50 on 27-7-2002 14:13]
 
NSR RULEZZ 27-7-2002?14:25 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: MT50?

ik wil em late tune bij vhs.

en zeta kan ik nergens vinde. en is eurocilindro veel beter dan eurokitairsal?
en 50cc malossi kan ik ook nergens vinden, maar die zal wel duur zijn..

[This message is edited by MT50 on 27-7-2002 14:13]


hehe 50 malleozie bestaat niet volgens mij
zeta gaat weer gemaakt worden dus zou ik nog ff w8en
eurocylindro is veel beter als eurokut en ook als airsal wtf dat ook mag zijn
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blukaap 27-7-2002?14:38 Print reply

Posts: 10008
airsal=eurokit

En eurocilindro is een stuk beter dan eurokit, nog steeds niet geweldig, maar wel een stuk beter (afgewerkt ook).
 
Bastila is lief
MB50TUNED 27-7-2002?14:35 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MT50?

ik wil em late tune bij vhs.

en zeta kan ik nergens vinde. en is eurocilindro veel beter dan eurokitairsal?
en 50cc malossi kan ik ook nergens vinden, maar die zal wel duur zijn..

[This message is edited by MT50 on 27-7-2002 14:13]


Euro is zeker beter te maken dan eurokit /airsal.

VHS heb ik weinig ervaring mee. Ik ben er laatst een keer geweest. Voor wat aanpassingen aan mijn krukas maar dat zou 175 euro kosten. Dat vond ik te duur. (waren ook wel leuke aanpassingen )

Ik denk als je hun je cilinder goed laat tunen (spoelpoorten enz). Dat je ook zoiets kwijt bent als ik hierboven noemde. Bij een eurocilindro kunnen ze al veel meer bereiken zonder spoelpoorten te verranderen. Ik denk je dat beter kunt doen. Die euro kunnen ze met veel minder moeite al flink laten presteren.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Blukaap 27-7-2002?14:53 Print reply

Posts: 10008
Mijn eurocilindro (op m'n SH) haalde met bokkiewokkie afstelwerk (sproeier d'r in, beetje draaien, klaar) en de minste compressie van iedereen op de meeting zo ongeveer nog 7PK.

Dus d'r is wel iets uit te halen, denk dat die eurocilindro van mij na wat licht tunewerk de 9PK of iets meer wel had gehaald.

Maar ja, die's nu kapot, dus nu ffkes iets anders zoeken.

Bart: Wat voor aanpassingen eigenlijk ?
En je weet dat je bij VHS ook wel kunt afdingen ?
 
Bastila is lief
MB50TUNED 27-7-2002?21:39 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Blukaap?


Bart: Wat voor aanpassingen eigenlijk ?
En je weet dat je bij VHS ook wel kunt afdingen ?


slag wijzigen van 41,4 naar 44 mm, 65 cc is me te weinig .

Bigend pen is std 16 mm, maar ik wou het gat groter hebben, 20 mm voor een kx60 drijftang. En de kosten van een kx 60 drijfstang bigend en smallend lager. Ik had wel verwacht dat ik redelijk wat geld kwijt zou zijn, maar voor nog geen 10 euro meer heb ik bij RJ een slag 44 mm krukas. Dus ik heb gezegt dat ik er nog ff over moest nadenken. Het probleem is ook dat ze het uitbesteden volgens mij. Hij zei nog dat hij er een bepaald bedrag voor moest hebben. Ik ga een kijken of een cr80 krukas een grotere slag heeft en past....

Maar ik wist niet dat je kon afdingen en ben daar ook niet goed in en heb het niet geprobeerd.

Is die eurocilindro trouwens erg beschadigd?

[This message is edited by MB50 TUNED on 27-7-2002 21:46]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 27-7-2002?21:52 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Blukaap?


Bart: Wat voor aanpassingen eigenlijk ?
En je weet dat je bij VHS ook wel kunt afdingen ?


slag wijzigen van 41,4 naar 44 mm, 65 cc is me te weinig .

Bigend pen is std 16 mm, maar ik wou het gat groter hebben, 20 mm voor een kx60 drijftang. En de kosten van een kx 60 drijfstang bigend en smallend lager. Ik had wel verwacht dat ik redelijk wat geld kwijt zou zijn, maar voor nog geen 10 euro meer heb ik bij RJ een slag 44 mm krukas. Dus ik heb gezegt dat ik er nog ff over moest nadenken. Het probleem is ook dat ze het uitbesteden volgens mij. Hij zei nog dat hij er een bepaald bedrag voor moest hebben. Ik ga een kijken of een cr80 krukas een grotere slag heeft en past....

Maar ik wist niet dat je kon afdingen en ben daar ook niet goed in en heb het niet geprobeerd.

Is die eurocilindro trouwens erg beschadigd?

[This message is edited by MB50 TUNED on 27-7-2002 21:46]


ik wil MBX kruk slag van 41,4 wijzigen na 50 of meer. voor J.E.S getuned LC CR-125cc cil op mbx blok.

want ik kan nu namelijk alu lassen!!:n:N:N , wil ik wel eens erg leuke geintjes mee uithalen, uiteraard doe ik de berekeningen samen met erik, dus dat moet erg extreem snel worden :n
 
MB50TUNED 27-7-2002?22:06 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
uiteraard doe ik de berekeningen samen met erik,


hoezo uiteraard........?
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 27-7-2002?22:08 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
uiteraard doe ik de berekeningen samen met erik,


hoezo uiteraard........?


doe ik altijd, en hij weet er echt veel van. maar die prijs (175e) is inc. kx stang? wat koste die stang los? ik ben wel benieuwd, ik kan zelf wel aan drijfstangen komen, maar weet ook nog niet wat voor 1 het best is, big-end van cr125 is te breed voor mbx krukas, en ff kijken met welke lengte we de beste timing kunnen verkrijgen.
 
Blukaap 28-7-2002?00:09 Print reply

Posts: 10008
Die cilinder is compleet aan gort, d'r zit een nogal stevige kras in boven 1 vd spoelpoorten en d'r is een stukkie uit de uitlaatpoort.
Maar als je wilt experimenteren mag je 'm wel hebben (als je het daarom toevallig vroeg) .


Naja, kras, hij heeft d'r een mooie boostpoort bijgekregen .


[This message is edited by Blukaap on 28-7-2002 00:11]
 
Bastila is lief
MB50TUNED 28-7-2002?07:30 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Die cilinder is compleet aan gort, d'r zit een nogal stevige kras in boven 1 vd spoelpoorten en d'r is een stukkie uit de uitlaatpoort.
Maar als je wilt experimenteren mag je 'm wel hebben (als je het daarom toevallig vroeg) .


Naja, kras, hij heeft d'r een mooie boostpoort bijgekregen .


[This message is edited by Blukaap on 28-7-2002 00:11]


Ik ben bang dat hij te erg beschadigt is om er nog wat leuks mee te doen. Of ik tune hem en dan loopt hij nog erger vast .
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 1296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved