Elco |
12-3-2008 21:34 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
[...]
Ik weet het al.. Ik had mn carb dur niet goed strak opgedraaid waardoor die dus valse lucht zoog..:P
beetje vloeibare pakking ertussen smeren
|
|
|
|
Bart-Derbi |
12-3-2008 21:34 |
|
Aron_N |
12-3-2008 21:35 |
|
Elco |
12-3-2008 21:36 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
[...]
Hij zit al goed nu.. heb um ff wat strakker aan gedraaid
oke,
nu je remkabel nog
|
|
|
|
Aron_N |
12-3-2008 21:36 |
 Posts: 432 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
oke,
nu je remkabel nog
Ja, bij ijsselmotoren hadden ze alleen binnenkabels  buitenkabel is ook verrot..
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
12-3-2008 21:58 |
 Posts: 2014 |
hallo,
een drukdop op een koelsysteem zit er tog alleen op om het kookpunt te verhogen en bij te hoge druk de druk weg te laten?
zou er dan ook in princiepe ook gewoon een dop op kunne die de druk wel weg laat maar niet vast houd?
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Pelle371 |
12-3-2008 22:40 |
Posts: 163 |
Is de volgorde van het aandraaien van de schroeven op de cilinderkop belangrijk? Moet ik eerst die 4 moeren aandraaien en dan die 2 bouten?
|
|
|
|
grasmaaier89 |
12-3-2008 22:41 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pelle371
Is de volgorde van het aandraaien van de schroeven op de cilinderkop belangrijk? Moet ik eerst die 4 moeren aandraaien en dan die 2 bouten?
ja.. is wel zo veilig, anders kan (kleine kans, maar tog) scheef erop staan.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
12-3-2008 22:42 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pelle371
Is de volgorde van het aandraaien van de schroeven op de cilinderkop belangrijk? Moet ik eerst die 4 moeren aandraaien en dan die 2 bouten?
kruislings aandraaien.
maar hoe bedoel je 4 moeren en 2 bouten? om je kop mee vast te zetten heb je normaal gesproken maar 4 moeren nodig.. welke bouten bedoel je?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
RXBaz |
12-3-2008 22:42 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pelle371
Is de volgorde van het aandraaien van de schroeven op de cilinderkop belangrijk? Moet ik eerst die 4 moeren aandraaien en dan die 2 bouten?
het maakt op zich niets uit, maar het is slimmer om ze kruislings vast te draaien ( iig voor zover dat lukt) dus telkens wisselend vast te draaien dan een cirkel rondje te maken (van schroef naar schroef gezien) ook is het verstandig om ze niet superstrak vast te draaien, vast is vast. door de verbranding zet de kop iets uit waardoor je tapeinden en schroefdraad kunt kapot maken met te strak aangedraaide moeren/schroeven.
ik hoop dat je er wat mee kunt.
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
RXBaz |
12-3-2008 22:44 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo,
een drukdop op een koelsysteem zit er tog alleen op om het kookpunt te verhogen en bij te hoge druk de druk weg te laten?
zou er dan ook in princiepe ook gewoon een dop op kunne die deover druk wel weg laat maar niet vast houd?
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Pelle371 |
12-3-2008 22:48 |
Posts: 163 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
kruislings aandraaien.
maar hoe bedoel je 4 moeren en 2 bouten? om je kop mee vast te zetten heb je normaal gesproken maar 4 moeren nodig.. welke bouten bedoel je?
Er zitten 4 moeren op de kop in een vierkant. Maar op 2 kanten in het midden zitten ook nog 2 boutjes in de kop. Moeten die eerst aangedraaid worden of als laatst? Ik heb namelijk net mijn cilinder erop gezet, en ik heb die 2 bouten eerst aangedraaid, en daarna die 4 dingen. Nu lekt mijn kop koelvloeistof.. Misschien moet ik het anders aandraaien ofzo>?
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
12-3-2008 22:53 |
 Posts: 7728 |
oke, ik heb ff een plaatje opgezocht van een derbi kop. die 2 boutjes draai je in de cilinder ofniet?
ik zou dan eerste de 4 moeren erop draaien kruislings. dus bijv. eerst linksvoor, dan rechtsachter, rechtsvoor en dan linksachter. en dan om en om die 2 boutjes een slag geven
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
ikkejw |
12-3-2008 23:05 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
oke, ik heb ff een plaatje opgezocht van een derbi kop. die 2 boutjes draai je in de cilinder ofniet?
ik zou dan eerste de 4 moeren erop draaien kruislings. dus bijv. eerst linksvoor, dan rechtsachter, rechtsvoor en dan linksachter. en dan om en om die 2 boutjes een slag geven
eerst handvast, dan allemaal kruislings 1 of 2 slagen na geven met de ratel.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mtx_owned |
13-3-2008 13:17 |
 Posts: 2183 |
he ik zag op 50cc.nl en motoimport dat er speciale membranen zijn voor eurocilindro. Zijn deze een beetje goed en doen ze het ook goed op 70cc?
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|