Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 30

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 678 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48244 - "kleine vragen" topic - deel 30
Pagina 22 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 84852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 3-3-2008 1:36 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ja ik heb zelf ook al wat uitgezocht.. maar kan nergens goede faq vinden over de precieze werking van die 2takt motor en plaatjes van onderdelen ervan. maar heb inmiddels al wel wat gevonden..

moet je op wikipedia kijken daar staat zeker weten wat
 
Banaan 3-3-2008 7:29 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zuigerveer
[...]



ja die maat moet ik juist weten lijkt mij A dan , de reden dat de zuiger verrot is geraakt is dat de ontsteking te vroeg stond daardoor is er een gat in de zuiger geslagen


en je kan dus niet meer zien welke letter er op je zuiger stond? want t hoeft neit perse A te zijn.

 
Streethonda 3-3-2008 9:54 Print reply

Posts: 2114
Hey gaat het veel schelen als ik mijn grondplaat iets van 3 mm uitvijl naar links? dus een stukje de ontsteking vervroegen?

setup:

honda nsr
70cc
20mm keihin
proma gp uitlaat
ori luchtbox

edit: en wat is de maximale grootte carb voor deze setup voordat ik er niks meer van merk?

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 3-3-2008 om 9:57 uur.
 
Banaan 3-3-2008 10:24 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
Hey gaat het veel schelen als ik mijn grondplaat iets van 3 mm uitvijl naar links? dus een stukje de ontsteking vervroegen?

setup:

honda nsr
70cc
20mm keihin
proma gp uitlaat
ori luchtbox

edit: en wat is de maximale grootte carb voor deze setup voordat ik er niks meer van merk?

Dit bericht is gewijzigd door Brommer-G op 3-3-2008 om 9:57 uur.


als je m helemaal rechtsom draait is ver zat hoor, zeker met een 70cc-tje.

 
mtx-motard 3-3-2008 10:45 Print reply

Posts: 14947
idd met uitvijlen verpruts je alleen maar je grondplaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Geverinkje 3-3-2008 16:23 Print reply

Posts: 314
Wat zijn de beste blokjes voor brommercross?

 
Streethonda 3-3-2008 16:25 Print reply

Posts: 2114
ok dan nog ff een vraagje, als hij koud is en ik start hem moet ik heel klein beetje gas geven anders bwoaapt hij. als de motor warm is kan ik wel gewoon normaal gas geven. en dan als ik op top rijd, rond de 90 dan gaat het goed, maar na een tijdje bwoaapt hij heel erg en valt hij terug, als ik dan gas los laat en dan weer gas geef doet ie het weer gewoon maar na een tijdje weer hetzelfde, kan dit aan mijn sproeier liggen?
 
ikkejw 3-3-2008 16:42 Print reply

Posts: 9886
hoe lang is een mtx-ot achterveer?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
THE CRAZY DOCTOR 3-3-2008 17:05 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: r0b_MT
[...]


doorspoelen met azijn

En dan is het weer goed
 
enny330 3-3-2008 17:40 Print reply
Posts: 51
Mijn koppel hevel van mn derbi heeft pas effect op het uiteinde van het knijpen, kan je er wat aan schroeven zodat die effectiever werkt?

Bv de eerste 5cm die ik induw hebben effect , die andere 5cm veranderen niks aan mn koppel..
 
LEGOMAN 3-3-2008 18:06 Print reply

Posts: 1428
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
[...]

En dan is het weer goed


kalk s basisch en azijn zuur dit reageert met elkaar en haalt kalkaanslag weg.. doet je moeke wss ook met waterkoker/koffiezetapparaat
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
RiejuJossie 3-3-2008 18:13 Print reply

Posts: 502
Heb 2 weken geleden de prop in mn uitlaat wat verder uitgeboord, en tegelijk een nieuwe uitlaatpakking gemonteerd. Natuurlijk ff opnieuw afgesteld, en liep prima.
Nu lekt hij alweer olie waar de uitlaat de cilinder in gaat (de eerste paar dagen niet of nauwelijks), waarschijnlijk is deze nieuwe pakking ook alweer hard/kapot oid. Ik heb ook het gevoel dat hij minder goed rijdt dan toen ik dit net had gedaan (uitlaat+pakking), hij heeft minder kracht. En nog steeds wil hij niet goed doortrekken met aardig wat tegenwind, hij heeft in de 4 al moeite, eenmaal in de powerband wil het dan wel, maar in de 5 en de 6 komt hij daar meestal niet, en zelfs in de powerband zakt hij soms terug.
Blok heeft bijna 21.000 gelopen, nog nooit zuigerveren oid vervangen, en nog niet gereviseerd. (Eet je hart uit, Honda-rijders die zeggen dat blokjes van nu al bij 10.000 gereviseerd moeten worden!)

1:Ik neem aan dat ik de oorzaak van het slecht rijden met tegenwind moet zoeken bij mijn zuigerveren, toch? Denk dat ik dan binnenkort mn cilinderkop er maar eens af haal, en kijken of ik alleen de veren moet vervangen, of ook de zuiger en evt. de cilinder. Reviseren kan in de zomer nog wel.
2: Heeft de olielekkage ook nog iets te maken met de zuigerveren? Dat het daardoor erger is?
3: Iemand een betere oplossing om te zorgen dat hij minder olie lekt? Ben de olie op mn schoenen en broeken nu wel eens zat.
4: Heeft de uitlaatpakking nog iets te maken met dat hij minder kracht heeft, of ik verbeeld ik me dit gewoon?

Danku alvast

Dit bericht is gewijzigd door RiejuJossie op 3-3-2008 om 18:14 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RiejuJossie op 3-3-2008 om 20:16 uur.
 
Rick_koningslust 3-3-2008 18:17 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
ok dan nog ff een vraagje, als hij koud is en ik start hem moet ik heel klein beetje gas geven anders bwoaapt hij. als de motor warm is kan ik wel gewoon normaal gas geven. en dan als ik op top rijd, rond de 90 dan gaat het goed, maar na een tijdje bwoaapt hij heel erg en valt hij terug, als ik dan gas los laat en dan weer gas geef doet ie het weer gewoon maar na een tijdje weer hetzelfde, kan dit aan mijn sproeier liggen?


grotere sproeier
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Erik 39 3-3-2008 18:21 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: enny330
Mijn koppel hevel van mn derbi heeft pas effect op het uiteinde van het knijpen, kan je er wat aan schroeven zodat die effectiever werkt?

Bv de eerste 5cm die ik induw hebben effect , die andere 5cm veranderen niks aan mn koppel..

Strakker stellen, dmv de stelschroef bij je koppelingshevel uit te draaien.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Dargor 3-3-2008 19:06 Print reply

Posts: 1771
welke uitlaat doet het het best op een GJOL cilinder nsr?

met 12mm carb en twinair..

heb het liefst een uitlaat die rond de 8000 toeren zn kracht geeft
laagtoerig dus

zit nu te twijfelen tussen mk en techno

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 3-3-2008 om 19:51 uur.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!

Dit topic is 84852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved