mtlover |
10-4-2008 15:04 |
 Posts: 2372 |
Je zegt het zelf al..
|
|
|
|
DerbiFtW |
10-4-2008 15:06 |
Posts: 211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Je zegt het zelf al..
ok:p maaruh hoe kan ik dat beetje fixe? zodat die beter loopt? blok late reviseren?
|
|
|
|
Maximilliano |
10-4-2008 15:39 |
Posts: 666 |
wat zijn eigenlijk de symptonen voor rijden zonder olie in je mengsel? dus dat je puur op 95 rijdt?
Hoe kan je dat zien/horen/voelen?
|
|
|
|
Erik 39 |
10-4-2008 15:41 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
wat zijn eigenlijk de symptonen voor rijden zonder olie in je mengsel? dus dat je puur op 95 rijdt?
Hoe kan je dat zien/horen/voelen?
Dat merk je binnen een aantal km wel
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Geared |
10-4-2008 15:46 |
 Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
wat zijn eigenlijk de symptonen voor rijden zonder olie in je mengsel? dus dat je puur op 95 rijdt?
Hoe kan je dat zien/horen/voelen?
het is een 2 takt, dat moet gesmeerd worden, anders is de kans op een vastloper heel hoog, en dat zou zonde zijn.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
Maximilliano |
10-4-2008 15:48 |
Posts: 666 |
Ja, hij stond al een aantal weken stil, heb er vandaag mee gereden.
toen ik hem starte gelijk naar de 4500 toeren (eerst was het altijd normaal 1500). Gelijk de stationairschroef teruggedraait (kon hem helemaal eruit draaien en zelfs dat maakte geen effect. Toen de luchtschroef gelijk ingedraait. Toen ging het al een klein beetje minder. Nu maakt hij tijdens het rijden een dof geluid (kan ook van het stilstaan zijn).
En nu kan ik nie meer boven de 5000 toeren komen als ik aan het warmrijden ben. eerst kon ik volgas doen (niet dat ik dat vaak wou).
|
|
|
|
mtlover |
10-4-2008 16:00 |
 Posts: 2372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DerbiFtW
[...]
ok:p maaruh hoe kan ik dat beetje fixe? zodat die beter loopt? blok late reviseren?
Nee, je kan een grotere carburateur monteren. En (beter) afstellen.
|
|
|
|
Geared |
10-4-2008 16:05 |
 Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Ja, hij stond al een aantal weken stil, heb er vandaag mee gereden.
toen ik hem starte gelijk naar de 4500 toeren (eerst was het altijd normaal 1500). Gelijk de stationairschroef teruggedraait (kon hem helemaal eruit draaien en zelfs dat maakte geen effect. Toen de luchtschroef gelijk ingedraait. Toen ging het al een klein beetje minder. Nu maakt hij tijdens het rijden een dof geluid (kan ook van het stilstaan zijn).
En nu kan ik nie meer boven de 5000 toeren komen als ik aan het warmrijden ben. eerst kon ik volgas doen (niet dat ik dat vaak wou).
waarschijnlijk moet je je carburateur is even goed schoonmaken, als die al een langere tijd stilstaat
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
DerbiFtW |
10-4-2008 16:08 |
Posts: 211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Nee, je kan een grotere carburateur monteren. En (beter) afstellen.
Ok bedank:P maar het afstelle zou het denk ik niet liggen.. kheb laatst ff bekeken en ut was goed koffiebruin
|
|
|
|
jellerrr |
10-4-2008 16:32 |
 Posts: 572 |
De dikke zuigerveer (onderste) van m'n zuiger heeft zegmaar een dikke en een dunne rand, hoe weet ik nou hoe om die moet ?
Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 10-4-2008 om 16:33 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
10-4-2008 17:32 |
 Posts: 9886 |
1 van m'n voorpoten zat vast, die heb ik nu eindelijk los gekregen, maar zodra ik 'm er weer in doe zit ie weer vast. als ik diezelfde binnenpoot nu in de andere onderpoot doe, gaat hij wel soepel  net alsof de ene onderpoot groter is dan de andere ofzo
maareh hoe kan dit en hoe kan ik het fiksen? ik zie aan de binnenkant niks aparts ofzo
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Henk-88 |
10-4-2008 17:35 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
De dikke zuigerveer (onderste) van m'n zuiger heeft zegmaar een dikke en een dunne rand, hoe weet ik nou hoe om die moet ?
Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 10-4-2008 om 16:33 uur.
Wat voor brom heb je? Foto van de zuiger (-veer)?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
ikkejw |
10-4-2008 17:36 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
De dikke zuigerveer (onderste) van m'n zuiger heeft zegmaar een dikke en een dunne rand, hoe weet ik nou hoe om die moet ?
Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 10-4-2008 om 16:33 uur.
L-veer? die moet toch met de dunne kant naar boven?
zit er niet een groef in je zuiger ofzo?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
jellerrr |
10-4-2008 17:41 |
 Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
L-veer? die moet toch met de dunne kant naar boven?
zit er niet een groef in je zuiger ofzo?
Idd een L-veer die met de dunne kant naar boven moet dat vertelde de fietsenmaker mij ook  ! Dankjewel !
|
|
|
|
-wokkel- |
10-4-2008 17:49 |
 Posts: 1129 |
is er een tandwiel 16 voor honda mtx?
|
|
|
|