Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 30

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 698 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #48244 - "kleine vragen" topic - deel 30
Pagina 173 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 172, 173, 174 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 8-4-2008 22:33 Print reply
Posts: 521
en castrol super TT olie. is maar 6 e. is dat goede olie? waarschijnlijk wel half syn? maakt dat veel uit? vol of half? (setup) standaard ongrenst, max 10,8k)
 
Viertakt 8-4-2008 22:37 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



zuiger/olie(schraap) veren versleten

Dat lijkt me een beetje vreemd, aangezien (als de vorige eigenaar gelijk heeft) de CB50 nog geen 200 kilometer gelopen had toen hij hem kocht. En hij hem van een speciaal bedrijf heeft gekocht die hem helemaal gerestaureerd had. Dus nieuwe zuiger/zuigerveren. Kleppen opnieuw ingeslepen etc. En hij nog maar 5k kilometer heeft gelopen in de tussentijd. Altijd goed warm gereden enzo.

Maarja, ik zal hem van de week even los trekken en kijken wat er allemaal mee is. Kan ik ook direct kleppen stellen en distributieketting spannen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klepseals versleten denkz, of zuigerveren gaar


Ik meende dat een CB50j origineel geen klepsteelrubbers heeft, kan iemand dit bevestigen?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 8-4-2008 om 22:38 uur.
 
Viertakt uber alles.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-4-2008 22:38 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Moraal, bosmaaiers die misschien te rijk afgesteld zijn, misschien meer zuigerspeling hebben, minder toeren draaien en wat robuuster zijn kunnen met goedkope olie uit de voeten.

Brommers stellen gewoon wat hogere eisen aan de olie, zeker als het een hoogtoerig ding is, maar als je 2-takt olie van een fatsoenlijk merk neemt is dat wel voldoende.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 8-4-2008 om 22:13 uur.


die waar ik mee werk maken toch alleen boven de 10.000 toeren.

zelf ook altijd lidl olie bij de benzine gegooid, nooit iets van gemerkt.
Maar goed, olie van een merk kan je wel meer zekerheid en vertrouwen geven natuurlijk.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klepseals versleten denkz, of zuigerveren gaar


heeft zo'n cb wel klepseals?
klepgeleiders versleten en zuiger + veren versleten lijkt me aannemelijker. hoeveel olie verbruikt hij?

komt er een walm uit als je gas geeft? dan zijn het de veren.
komt er een walm uit bij gas lossen van hoger toerental dan waarschijnlijk seals/geleiders versleten.

edit: zo'n verhaal van 2 eigenaren geleden dat hij gerestaureerd is (wat dat dan ook wil zeggen) zou ik soieso nooit geloven

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 8-4-2008 om 22:40 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Viertakt 8-4-2008 22:40 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


die waar ik mee werk maken toch alleen boven de 10.000 toeren.

zelf ook altijd lidl olie bij de benzine gegooid, nooit iets van gemerkt.
Maar goed, olie van een merk kan je wel meer zekerheid en vertrouwen geven natuurlijk.

[...]


heeft zo'n cb wel klepseals?
klepgeleiders versleten en zuiger + veren versleten lijkt me aannemelijker. hoeveel olie verbruikt hij?

komt er een walm uit als je gas geeft? dan zijn het de veren.
komt er een walm uit bij gas lossen van hoger toerental dan waarschijnlijk seals/geleiders versleten.




Hij verbruikt ongeveer een liter/anderhalve liter op 1000 kilometer gok ik
Vooral als ik het gas los laat als hij uit toeren komt rookt hij, verder eigenlijk weinig.

Maarja, erg bedankt, nu weet ik in ieder geval waar ik moet kijken.
 
Viertakt uber alles.
Gijs_derbi 8-4-2008 22:40 Print reply

Posts: 594
hoi!

wat kost het ongeveer om bij een derbi blok een nieuwe krukas erin te laten zetten? krukas van ongveer 100¤ en dan lagers enzo alles erbij?
olie, kvs, pakkingen, keringen enzo..

wat kost dat ongeveer totaal? als ik het laat doen?
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-4-2008 22:41 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Hij verbruikt ongeveer een liter/anderhalve liter op 1000 kilometer gok ik
Vooral als ik het gas los laat als hij uit toeren komt rookt hij, verder eigenlijk weinig.

Maarja, erg bedankt, nu weet ik in ieder geval waar ik moet kijken.



tja, als ze de kop niet gereviseerd hebben bij het 'restaureren' dan zou het best kunnen dat er wel eens nieuwe geleiders en kleppen in mogen.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 8-4-2008 om 22:42 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
bart de scootergek 8-4-2008 22:52 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Hij verbruikt ongeveer een liter/anderhalve liter op 1000 kilometer gok ik
Vooral als ik het gas los laat als hij uit toeren komt rookt hij, verder eigenlijk weinig.

Maarja, erg bedankt, nu weet ik in ieder geval waar ik moet kijken.


Olie verbruiken bij gas los zijn normaal gesproken de klep seals, je motor zuigt dan de olie langs de inlaatkleppen door de hogere onderdruk die onstaat bij het remmen op de motor.

Ik zou het dan ook in die richting zoeken.
 
Honda RC-33
Joel_koningslust 8-4-2008 22:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Olie verbruiken bij gas los zijn normaal gesproken de klep seals, je motor zuigt dan de olie langs de inlaatkleppen door de hogere onderdruk die onstaat bij het remmen op de motor.

Ik zou het dan ook in die richting zoeken.


dat dacht ik ook ja, maar schijnbaar heeft een cb50 geen seals
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Viertakt 8-4-2008 22:56 Print reply

Posts: 3586
Maar stel nou dat ik zorg dat het oliepijl goed blijft, is het dan rendabel om de hele kop opnieuw te reviceren of is het niet schadelijk om hiermee rond te rijden? Mijn vader zegt dat het niet erg is mits ik zorg dat het oliepijl niet te laag word.
 
Viertakt uber alles.
bart de scootergek 8-4-2008 22:59 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Maar stel nou dat ik zorg dat het oliepijl goed blijft, is het dan rendabel om de hele kop opnieuw te reviceren of is het niet schadelijk om hiermee rond te rijden? Mijn vader zegt dat het niet erg is mits ik zorg dat het oliepijl niet te laag word.


Hij trekt het dus langs je inlaatklep, je begrijpt wel dat die olie dan overal aan gaat koeken.

Op lange duur gaat het je gewoon meer kosten, de kopjes zijn vrij eenvoudig en dus ook eenvoudig te fixen.

Ben wel benieuwd hoe het zit met die klep seal, heb er ze lange tijd terug in me handen gehad maar daar niet naar gekeken.
 
Honda RC-33
jacket 8-4-2008 23:01 Print reply

Posts: 502
ik heb allemaal corrossie op me velg zitten hoe krijg ik dit eraf:S
 
Viertakt 8-4-2008 23:03 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Hij trekt het dus langs je inlaatklep, je begrijpt wel dat die olie dan overal aan gaat koeken.

Op lange duur gaat het je gewoon meer kosten, de kopjes zijn vrij eenvoudig en dus ook eenvoudig te fixen.

Ben wel benieuwd hoe het zit met die klep seal, heb er ze lange tijd terug in me handen gehad maar daar niet naar gekeken.


Oké heel erg bedankt.
Nu weet ik in ieder geval in welke richting ik moet kijken.
 
Viertakt uber alles.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-4-2008 23:04 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat dacht ik ook ja, maar schijnbaar heeft een cb50 geen seals


ik weet niet zeker of ze die wel of niet hebben, maar er staat met iets van bij dat ze er geen hebben.

als dat zo is dan is dus gewoon je geleider/klep versleten.
niet zo gek duur om te (laten) maken trouwens.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mtx-motard 8-4-2008 23:04 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacket
ik heb allemaal corrossie op me velg zitten hoe krijg ik dit eraf:S


poetsen vriend.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
jaapestaartje 8-4-2008 23:18 Print reply
Posts: 22
Weet iemand of ik hiermee mijn rieju rs1 kan afvoeren???
KLIK!

 
Rieju

Dit topic is 85225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 173 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 172, 173, 174 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved