- Kevin - |
3-4-2008 12:19 |
 Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
weet iemand welke maat sleutel er op een krukasmoer van am6 moet, 15 kan net maar dan moet ze erop slaan met een hamer, 16 is wel ruim(speling)
Niet lullig bedoeld, maar heb je een wat "goedkopere" dopsleutelset gekocht?
Dan kan het zijn dat de maten iets wat afwijken.
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
3-4-2008 12:27 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Niet lullig bedoeld, maar heb je een wat "goedkopere" dopsleutelset gekocht?
Dan kan het zijn dat de maten iets wat afwijken.
nee de maten staan er gewoon op maar het probleem is eigelijk dat ik luchtsleutel gekocht heb met bijhorende doppenset en dat daar enkel een 14mm en 17mm inzit, geen enkele die past dus, nu een gewone dop past niet op zo'n ding maja
ik ga wel ff kijken of ik er geen kan lenen van iemand
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Bjorntjuh |
3-4-2008 14:51 |
 Posts: 1496 |
bij mijn honda nsr schiet telkens het schakelpookje los na een 5-10 min rijden.. ik heb al een ander schakelpookje (2 zelfs)geprobeerd maar die schieten ook los na een korte tijd.
iemand ideeen hoe ik het goed vast krijg?
lassen is geen optie
|
|
het lekkerste onder zon |
|
yamaha rd50 mx |
3-4-2008 15:23 |
 Posts: 748 |
ik heb als ik met mijn brommer rijd ben um nu btw aan ut inrijden als ik in zun 4 zit (hoogste versnelling) en ik zit in 6000 toeren en ga richting de 7 dan maakt hij ooit niet altijd un wat raargeluid en stottert hij heel licht wat is dit?
het gaat hier over een yamaha rd50 mx
|
|
On the road again! |
|
ikkejw |
3-4-2008 15:25 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
bij mijn honda nsr schiet telkens het schakelpookje los na een 5-10 min rijden.. ik heb al een ander schakelpookje (2 zelfs)geprobeerd maar die schieten ook los na een korte tijd.
iemand ideeen hoe ik het goed vast krijg?
lassen is geen optie
waarom is dat geen optie?
1 pikje erop en hij gaat nooit weer los
als je blok uit elkaar moet haal je de flex er ff overheen en hij is los.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
joske007 |
3-4-2008 15:31 |
Posts: 11 |
Joe
Klein probleempje, de toerenteller van m'n suzuki er werkt niet. Waar kan dit aan liggen? Toerenteller of kabel kapot? Of iets aan de motor?
Tis mijn eerste schakel dus ik weet er niet al te veel van ...
En nog even over het inslijten van de ketting in de achterbrug. Ik moet daar dus zo een plaatje steken. Maar hoe zit dat origineel dan?
Hangt daar origineel ook zo een plaatje of slijt dat daar origineel in
Dit bericht is gewijzigd door joske007 op 3-4-2008 om 15:42 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
3-4-2008 15:48 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
bij mijn honda nsr schiet telkens het schakelpookje los na een 5-10 min rijden.. ik heb al een ander schakelpookje (2 zelfs)geprobeerd maar die schieten ook los na een korte tijd.
iemand ideeen hoe ik het goed vast krijg?
lassen is geen optie
tanden van je as af dan?
beste optie is nieuwe as erin.
misschien gaat het als je er een zundapp pookje op zet omdat je dan stukken van je spiebanen gebruikt die je met honda pookje niet gebruikt.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
kenny77 |
3-4-2008 15:49 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joske007
Joe
Klein probleempje, de toerenteller van m'n suzuki er werkt niet. Waar kan dit aan liggen? Toerenteller of kabel kapot? Of iets aan de motor?
Tis mijn eerste schakel dus ik weet er niet al te veel van ...
En nog even over het inslijten van de ketting in de achterbrug. Ik moet daar dus zo een plaatje steken. Maar hoe zit dat origineel dan?
Hangt daar origineel ook zo een plaatje of slijt dat daar origineel in
Dit bericht is gewijzigd door joske007 op 3-4-2008 om 15:42 uur.
Ik denk dat je eerst het beste naar de kabel kunt kijken, de binnen kabel wil nog wel eens door breken (roesten)
Hier is een plaatje van de Suzuki ER volgens mij is nummer 13 zo'n slijt blokje
De link: http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/356
|
|
|
|
ikkejw |
3-4-2008 15:50 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joske007
Joe
Klein probleempje, de toerenteller van m'n suzuki er werkt niet. Waar kan dit aan liggen? Toerenteller of kabel kapot? Of iets aan de motor?
Tis mijn eerste schakel dus ik weet er niet al te veel van ...
En nog even over het inslijten van de ketting in de achterbrug. Ik moet daar dus zo een plaatje steken. Maar hoe zit dat origineel dan?
Hangt daar origineel ook zo een plaatje of slijt dat daar origineel in
Dit bericht is gewijzigd door joske007 op 3-4-2008 om 15:42 uur.
meestal hoeft er alleen een slijtblokje tussen als ie opgehoogd is, origineel raakt de ketting de achterbrug vaak niet eens
toerenteller kan komen doordat je tellerkabel stuk is, haal hem er eens af en kijk dan naar het pinnetje dat uit je blok komt. als die draait terwijl de brommer loopt is je kabel stuk (of je teller maar dat komt maar weinig voor), als die niet draait zit er iets in je blok niet goed.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
fox-power |
3-4-2008 16:59 |
 Posts: 834 |
dan kan je de kabel toch makkelijker bij de teller losmaken ? als die dan draait weet je zeker dat de teller kapot is
|
|
|
|
Geared |
3-4-2008 17:16 |
 Posts: 606 |
is het erg als je naaldlagers van dezelfde maat naaldlager over zet in een ander lager?

dat je deze zeg maar compleet maakt met hetzelfde waar er ook een paar missen.
Dit bericht is gewijzigd door Geared op 3-4-2008 om 17:24 uur.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
guido-honda |
3-4-2008 17:28 |
Posts: 621 |
Als ik ff vergeet de benzinekraan van een maat dicht te doen als ik een tijdje stil sta (nog een half uur) loopt de uitlaat vol. Is me al een paar x gebeurd, en dan wilie niet/nauwelijks starten :s
moet iets zijn met de vlotter neem ik aan, maar het komt er niet uit lopen... membraam hoort toch ook gewoon dicht te blijven?
Wat kan ik hier aan doen?
|
|
|
|
Geared |
3-4-2008 17:30 |
 Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Als ik ff vergeet de benzinekraan van een maat dicht te doen als ik een tijdje stil sta (nog een half uur) loopt de uitlaat vol. Is me al een paar x gebeurd, en dan wilie niet/nauwelijks starten :s
moet iets zijn met de vlotter neem ik aan, maar het komt er niet uit lopen... membraam hoort toch ook gewoon dicht te blijven?
Wat kan ik hier aan doen?
kraantje dicht
ik denk je vlotter, gewoon de carb ff goed schoonmaken, en vlotternaaldje kijken of die niet versleten is.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
Tommyofzo |
3-4-2008 17:30 |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
3-4-2008 17:33 |
 Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Geared
is het erg als je naaldlagers van dezelfde maat naaldlager over zet in een ander lager?
afbeelding
dat je deze zeg maar compleet maakt met hetzelfde waar er ook een paar missen.
Dit bericht is gewijzigd door Geared op 3-4-2008 om 17:24 uur.
Als de maten het zelfde zijn (dia en lengte) lijkt het me geen probleem.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|