Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Duitse papieren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 555 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47457 - Duitse papieren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximilliano 22-1-2008 0:34 Print topicpost
Posts: 666
Hey,

Hoe zit het nou eigenlijk? Stel je hebt een brommer met duitse papieren. Hoe is dit over te zetten naar nederlands kenteken? en hoe veel zou dit grapje moeten kosten?

Is het het uberhaupt waard?

Alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 22-1-2008 om 0:35 uur.
 

Timmetje1990 22-1-2008 0:37 Print reply

Posts: 801
Tim heeft gesproken :'D
Maximilliano 22-1-2008 0:41 Print reply
Posts: 666
woeps, sorry niet op gelet
 
Viertakt 22-1-2008 9:05 Print reply

Posts: 3586
Het keuren kost iets van 120 euro, de tenaamstelling ook iets van 9 euro, en dan moet je zelf nog een kentekenplaat aanschaffen.

Voor de rest is de keuring een eitje van een cent.
Zolang al je verlichting werkt, je brommer goed remt, en hij niet te hard loopt, is er niets om je druk om te maken.
 
Viertakt uber alles.
Dikke Dennes 22-1-2008 11:27 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Het keuren kost iets van 120 euro, de tenaamstelling ook iets van 9 euro, en dan moet je zelf nog een kentekenplaat aanschaffen.

Voor de rest is de keuring een eitje van een cent.
Zolang al je verlichting werkt, je brommer goed remt, en hij niet te hard loopt, is er niets om je druk om te maken.


Niet mee eens.

Denk aan een bel of toeter, groot en klein licht, geen speling op wielen en brug, goed profiel op de banden, enz.

op het Zundappforum staat een door mij zelf geschreven FAQ over het invoeren van buitenlandse bromfietsen, met papieren.

K'heb er meerdere ingevoerd...

Eénmaal een Zwitserse Zundapp.
Eénmaal een Duitse KTM.
Eénmaal een Honda Dream50.



Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 22-1-2008 om 11:29 uur.
 
Drive it like you stole it.
Dargor 22-1-2008 12:11 Print reply

Posts: 1771
hmm maken ze er een probleem van als je licht niet uitkan?
ik moet binnenkort me nsr laten keuren maar me licht kan aleen op groot en klein licht..

en zijn spiegels verplicht?
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
rik hulkenberg 22-1-2008 12:12 Print reply

Posts: 10029
als het licht niet uitkan is het geen probleem sommige derbi's kan het licht ook niet uit
 
Dikke Dennes 22-1-2008 12:33 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als het licht niet uitkan is het geen probleem sommige derbi's kan het licht ook niet uit


Let effe op voor je zoiets zomaar roept.

Een NSR heeft origineel licht dat uit kan, dit weet de RDW donders goed want je zal versteld staan hoeveel documentatie ze hebben.

Kom jij daar aan, en kan je licht niet uit, dan ben je gewoon de lul als ze het toevallig controleren.

Kijk, ze doen het niet altijd, maar het zou maar 1x gebeuren bij je...

Spiegels zou ik effe monteren als ik jouw was, dat oogt origineler, en ook een keurmeester is gevoelig voor zulke prikkelingen.
 
Drive it like you stole it.
mr200r 22-1-2008 12:51 Print reply
Posts: 5122
Dat van het licht is vanaf bouwjaar 2003 bij motoren teminste
maar ik neem aan dat jullie allemaal altyd met licht rijden.
De eisen liggen vooral aan het bouwjaar,bel even het rdw en vraag om een lijstje van eisen.
 
mr200r
rik hulkenberg 22-1-2008 14:54 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]


Let effe op voor je zoiets zomaar roept.

Een NSR heeft origineel licht dat uit kan, dit weet de RDW donders goed want je zal versteld staan hoeveel documentatie ze hebben.

Kom jij daar aan, en kan je licht niet uit, dan ben je gewoon de lul als ze het toevallig controleren.

Kijk, ze doen het niet altijd, maar het zou maar 1x gebeuren bij je...

Spiegels zou ik effe monteren als ik jouw was, dat oogt origineler, en ook een keurmeester is gevoelig voor zulke prikkelingen.

weet ik ook wel maar hij komt echt wel door de keuring als je verlichting niet uitkan anders zou de derbi ook niet in nederland mogen rijden
 
Geared 22-1-2008 15:27 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

weet ik ook wel maar hij komt echt wel door de keuring als je verlichting niet uitkan anders zou de derbi ook niet in nederland mogen rijden

daarom, en het is veiliger als je altijd licht voert.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
zwarte-beuner 22-1-2008 17:10 Print reply

Posts: 2651
Oowh dus als ik een mbx zou kopen en een krad cilinder er in zou zetten voor de keuring zohij gewoon op kenteken kunnen komen?
 
brommerloos
rik hulkenberg 22-1-2008 17:58 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
Oowh dus als ik een mbx zou kopen en een krad cilinder er in zou zetten voor de keuring zohij gewoon op kenteken kunnen komen?

mischien wel maar ik weet niet of het blok goed is net zoals een 18mm keihin de mag in theorie niet op de brommer
 
zwarte-beuner 22-1-2008 18:00 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

mischien wel maar ik weet niet of het blok goed is net zoals een 18mm keihin de mag in theorie niet op de brommer


zulle ze echt je carb gaan opmeten dan? en zo wat regel je tog fies een 12.
 
brommerloos
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-1-2008 18:23 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

weet ik ook wel maar hij komt echt wel door de keuring als je verlichting niet uitkan anders zou de derbi ook niet in nederland mogen rijden


bullshit man... nsr heeft een typegoedkeuring die verschilt van een derbi. wettelijk gezien zul je niets overtreden als je licht niet uitkan, maar als de typegoedkeuring het vereist zal het toch uit moeten kunnen.

weet alleen niet of de typegoedkeuring het vereist..maar jouw redenering is wel erg kort door de bocht.

 
Too cool for school!
rik hulkenberg 22-1-2008 18:31 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


bullshit man... nsr heeft een typegoedkeuring die verschilt van een derbi. wettelijk gezien zul je niets overtreden als je licht niet uitkan, maar als de typegoedkeuring het vereist zal het toch uit moeten kunnen.

weet alleen niet of de typegoedkeuring het vereist..maar jouw redenering is wel erg kort door de bocht.


heb op een site een keer gelezen dat die dingen niet goed gekeurt waren
 

Dit topic is 7200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved