Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 29

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47292 - "kleine vragen" topic - deel 29
Pagina 38 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 86090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 21-1-2008 22:55 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
Weet iemand een site of een Formule om het aantal CC te berekenen van een cilinder?
formule ne te ingewikkeld aub




3,14 x boring x slag
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Royal Club 21-1-2008 22:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
http://img88.imagesh...8/4700/186881kh4.jpg
Heeft iemand een foto van deze uitlaat onder een senda, en hoe hij presteerd?
het is een endy racing voor een senda..

Dit bericht is gewijzigd door Tonderbi op 21-1-2008 om 22:27 uur.


vervangings pijpje lijkt me. miss iets sneller
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Razor 21-1-2008 22:55 Print reply

Posts: 1554
.

Ik snap ff niet helemaal wat nou wat is. Kan iemand in Jip&Janneke taal uitleggen wat het is:

Z

2Z

RS

2RS





edit... laat maar.. heb het al gevonden:



Geen code = het lager is open.
RS = RS1 = RSH = aan een zijde spatwater dicht.(rubber)
2RS=2RS1 =2RSH = aan twee zijden spatwaterdicht.(2 zijden rubber)
RSL = aan een zijde spatwaterdicht met extra lage wrijving.
2RSL = aan twee zijden spatwaterdicht met extra lage wrijving.
Z = aan een zijde stofdicht.(metalen plaatje)
2Z = ZZ = aan twee zijden stofdicht.(2 metalen plaatjes)

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 21-1-2008 om 22:56 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
mtx-motard 21-1-2008 22:55 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: r0b_MT
orginele 80cc lichtjes bewerkt zodat ie even lekkerder loopt met 4kleps membraam en 24mm mikuni en technigas/proma pijp

hoe hard loopt dat ongeveer? moet toch wel 100 kunnen halen?


jawel
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Mt5_grolsch 21-1-2008 23:04 Print reply

Posts: 2014
zijn er goede noppen banden te krijgen voor een 17inch velg??

van een crossmotor of crossauto?

moet op de velg van een gsx-f 600 komen om mee te spaaien tijdens de zwarte cross!!!
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Joel_koningslust 21-1-2008 23:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
zijn er goede noppen banden te krijgen voor een 17inch velg??

van een crossmotor of crossauto?

moet op de velg van een gsx-f 600 komen om mee te spaaien tijdens de zwarte cross!!!



ja, er zijn gewoon noppenbanden te krijgen. veel motoren in de racer klasse rijden ermee
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Eat My Dust 21-1-2008 23:37 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]



3,14 x boring x slag

klopt niet

ik heb 3,14x55x59=10374,56
moet ik het nog door iets delen?
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Royal Club 21-1-2008 23:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]

klopt niet

ik heb 3,14x55x59=10374,56
moet ik het nog door iets delen?

http://www.vespafrea...a/cylinderinhoud.htm
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Eat My Dust 21-1-2008 23:39 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

http://www.vespafrea...a/cylinderinhoud.htm

thx
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Henk-88 22-1-2008 0:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

http://www.vespafrea...a/cylinderinhoud.htm


Volgens die site is de hart tot hart-afstand van de drijfstang hetzelfde als de slag


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]

klopt niet

ik heb 3,14x55x59=10374,56
moet ik het nog door iets delen?



Als ik 3,14 x 55 x 59 doe, levert mij dat 10189,3 op

dan praten we over kubieke millimeters hea.. heb je groep 8 nog bewust meegemaakt of is er iets fout gegaan in je hoofd waar je niet over wilt praten?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Eat My Dust 22-1-2008 0:16 Print reply

Posts: 2562
hm op de vespa site komt er 140.10287500000004 cm³ uit
dus 141cc afgerond
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-1-2008 8:48 Print reply

Posts: 10835

inhoud cilinder = oppervlakte grondvlak * hoogte
= straal * straal * 3,14 * slag krukas.

Als je nu begint met cm's te rekenen, dan komen er ook cc's uit

= 2.75 * 2.75 * 3.14 * 5.9 = 140,102875 cc

die formule van mtx-motard klopt niet, daarmee reken je de oppervlakte uit van de cilinderwand. (tenminste dat stuk waar de bovenkant van de zuiger zich bevind)


edit: en afgerond is dat dus 140cc, niet 141cc

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 22-1-2008 om 8:49 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Dtje 22-1-2008 11:31 Print reply
Posts: 1107
Is er maat 1 maat voor je achterwiel lagers bij een motothispania rx?
 
je mama
Streetmaniac 22-1-2008 13:38 Print reply

Posts: 351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Is er maat 1 maat voor je achterwiel lagers bij een motothispania rx?



ja het is een passing en het type lager hangt af van de buitendiameter en de binnen diameter en de breedte van het lager ff simpel gezecht en daar hoef je maar 1 maat voor te hebben .. tenzij je velg is uitgesleten dan ben je de sjaak.. dan moet je of een nieuwe velg of hopen dat een berg locktide nog kan borgen.
 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
stuart_mtxSHs 22-1-2008 13:43 Print reply

Posts: 329
hey,

Mijn mtx-sh startte eerst onregelmatig, moest hem regelmatig aanduwen.
Ik dacht toen dat het kwam omdat het een te koude bougi was, deed het de laatste dagen steeds beter (startte vaker met de kickstart).
Maar gister viel hij tijdens het rijden ineens uit, toen ik kickte ging hij heel even aan en daarna meteen weer uit. Tot op vandaag vonkt hij niet meer, heb de kabel tegen het frame gehouden maar geen vonk.

Het is dus niet de bougi? de bobine dan? cdi-kastje?
Heeft iemand een idee? het lijkt me dat hij bij een kapotte cdi wel aangaat maar gewoon bagger loopt (probleem met de toeren)


 

Dit topic is 86090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 38 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved