| Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
|
Begin Forum - Topic #47292 - "kleine vragen" topic - deel 29
|
Pagina 169 van 202
|
| Dit topic is 86084 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mtx-motard |
19-2-2008 22:50 |
 Posts: 14947 |
rvs kun je gewoon aan staal lassen dus imo geen probleem
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Joel_koningslust |
19-2-2008 22:50 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wie weet van welk materiaal de beugel gemaakt is die bij peugeot 103 het blok aan het frame verbindt?
die is bij mij namelijk gescheurd, en ik moet ff weten of ik draad+gas voor staal of voor rvs in m'n lasapparaat moet doen
als iemand me kan zeggen dat het geen rvs is, las ik het gewoon met staal draad + co2
gewoon verzonken staal, de mijne was helemaal verroest
gewoon ff schoon slijpen en lassen maar
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
-simon- |
19-2-2008 22:50 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
rvs kun je gewoon aan staal lassen dus imo geen probleem
idd zoveel kracht zal er denk ik ook niet opkomen dus dan kan het ook wel met gewone draad en aan staal.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ikkejw |
19-2-2008 22:52 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
bij gegalvaniseerd zie je meestal van die vakjes meer. bij verzinkt niet maar dat kun je wel aan de kleur zien meestal.
ja precies, ik zie geen vakjes en de kleur is iets donkerder dan normaal
bij verzinken wordt het toch lichter?
@mtx-motard, ja er komt wel veel kracht op he
het moet bijna een halve pk kunnen houden
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
-simon- |
19-2-2008 22:53 |
 Posts: 8211 |
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
mtx-motard |
19-2-2008 22:59 |
|
|
renoeius |
19-2-2008 23:18 |
 Posts: 6409 |
ik wil mijn frame laten coaten (MT), maar nu vraag ik me af: is het framenummer op het balhoofd dan nog wel te lezen? of is de coating niet zo dik?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
19-2-2008 23:19 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
ik wil mijn frame laten coaten (MT), maar nu vraag ik me af: is het framenummer op het balhoofd dan nog wel te lezen? of is de coating niet zo dik?
ff vermelden dat je dat moet blijven zien, dan plakken ze dat af
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
renoeius |
19-2-2008 23:29 |
 Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ff vermelden dat je dat moet blijven zien, dan plakken ze dat af
dat betekend dat ik het zelf moet afplakken voor het stralen, want dat kan ik zelf doen.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
19-2-2008 23:31 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]
dat betekend dat ik het zelf moet afplakken voor het stralen, want dat kan ik zelf doen.
met stralen niet, bij het coaten doen ze er speciale tape op die niet smelt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
ikkejw |
19-2-2008 23:34 |
 Posts: 9886 |
wat vraagt een professionele straler eigenlijk voor het stralen van brommer onderdelen?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Harm |
19-2-2008 23:35 |
 Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wat vraagt een professionele straler eigenlijk voor het stralen van brommer onderdelen?
Stralen en coaten van een brommerframe iets van 75 euro, dus denk 30 euro voor frame ofzo.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
rik hulkenberg |
20-2-2008 0:14 |
 Posts: 10029 |
ik wil de keerringen van voorpoten vervangen 1 is er stuk moet ik nog ergens opletten ja natuurlijk hoe je het eruit haald moet het er ook weer in
gaat om een mb
|
|
|
|
- Kevin - |
20-2-2008 0:17 |
 Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ik wil de keerringen van voorpoten vervangen 1 is er stuk moet ik nog ergens opletten ja natuurlijk hoe je het eruit haald moet het er ook weer in
gaat om een mb
Om ze eruit te halen ben je het langst bezig, met een dremel een inkeping maken zonder andere delen te beschadigen uiteraard.
Er zit een rubber laagje over de stalen keerring.
Eerst de keerringklem eruit natuurlijk.
Poten schoonmaken met bezine.
Nieuwe keerring insmeren met vet, krijg je er bij als het goed is (van Ariete tenminste wel). Netjes met een dop / mal die dezelfde grootte heeft er kloksgewijs intikken: 12 uur, half 6, kwart voor 9, kwart over 3.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-2-2008 8:11 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wie weet van welk materiaal de beugel gemaakt is die bij peugeot 103 het blok aan het frame verbindt?
die is bij mij namelijk gescheurd, en ik moet ff weten of ik draad+gas voor staal of voor rvs in m'n lasapparaat moet doen
als iemand me kan zeggen dat het geen rvs is, las ik het gewoon met staal draad + co2
hoe er een magneet bij, magneten blijven niet hangen op RVS 
lijkt me sterk dat het rvs is trouwens...
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
| Dit topic is 86084 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 169 van 202
|
|