Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX ot 125cc valt dood met half-gas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46791 - MTX ot 125cc valt dood met half-gas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wouter-GasGas 14-12-2007 16:10 Print topicpost

Posts: 35
hallo

mijn mxt-ot valt in elke versnelling dood als ik meer als halfgas geef en dan doet hij ook echt helemaal niks meer.

De cdi is van een mtx-sh, zou het daardoor kunnen komen?
er zit een 125cc eurocilindro op met 28mm mikuni vlakschuif en ik heb sproeier 170 tot 220 geprobeert en verschillende bougies maar elke keer het zelfde verhaal.

de (orginele)ontsteking staat zover mogelijk met de klok mee.

weet iemand misschien het antwoord waarom hij steeds dood valt?
 

Citta92 14-12-2007 16:15 Print reply

Posts: 614
als je cdi begrenst is begrenst die tot 11.000 toeren en daarin moet je al veel uit kunnen halen de eurocilinder 125cc is niet zo erge toerenbeuker, die haald zijn kracht uit de cc's.
Het ligt puur aan je afstellen of aan je compressie hoeveel heb je ?

en hoe zag je wand eruit? goed en je zuiger?
 
Wouter-GasGas 14-12-2007 16:18 Print reply

Posts: 35
zuiger en cilinder zijn net ingereden en heeft dus nog hele goede compressie.

de koppelingsplaten zijn wel versleten zal dat iets uitmaken?
 
Citta92 14-12-2007 16:27 Print reply

Posts: 614
ja je moet geen versleten koppelingsplaten op 125cc zetten, want dat rijdt gewoon kut, maar dan alsnog moet die kracht hebben en erg veel zelfs.
Hoe zit je membraam eruit? trekt die geen valse lucht ?kan je checken met deobus bij de plekke te spuiten en kijken of die niet hoogtoerige gaat lopen of uitvalt.

 
Bas/MT5 14-12-2007 16:29 Print reply

Posts: 915
Valse lucht heeft ie niet, weet hoe dat klinkt en dat heeft ie niet
Maar met kapotte koppelingsplaten moet ie toch niet uitvalle, dan zit je alleen meteen tegen zijn toerengrens aan en kom je niet vooruit.

Wouter heb je elk dingetje in die carb schoongemaakt? bijsproeier niet smerig?? al die gaatjes open??
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
Wouter-GasGas 14-12-2007 16:30 Print reply

Posts: 35
hij zuigt geen valse lucht en de membraamklepjes zitten nog gewoon netjes dicht.
 
Ibuz 14-12-2007 16:30 Print reply

Posts: 55
Nee dat moet volgens mij niets uit maken.. het is immers de overbrenging wat geen invloed heeft op het motorische gedeelte.

 
brommercrazy 14-12-2007 17:08 Print reply

Posts: 2594
-ontsteking op de originele stand zetten(controleer ook meteen of er speling zit op het vliegwiel)
-hoort het vliegwiel bij de ontsteking (dus mb/mt vliegwiel bij mb/mt ontsteking) en niet een nsr ontsteking met een mt vliegwiel?
-daarom ook een CDI monteren van een mb/mt
-membraan controleren(klepjes moeten dicht zitten) en het stalen gedeelte wat verder naar buiten buigen als je een origineel membraam hebt
-electrode bougie afstellen (b9)
-filter eraf, en begin is met sproeier 200 van mikuni.(na het testen natuurlijk wel weer een goed filter monteren)
-luchtschroef 3 slagen uit

Dit bericht is gewijzigd door brommercrazy op 14-12-2007 om 17:08 uur.
 
Wouter-GasGas 14-12-2007 21:25 Print reply

Posts: 35
ik heb er net een 20mm mikuni carburateur opgezet en liep gewoon goed.
hij kwam met gemak op hoge toeren en er zat geen stotter in met sproeier 190

wat zou er dan mis kunnen zijn dat ie niet loopt met die 28mm??

 
- Kevin - 14-12-2007 22:07 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wouter-GasGas
ik heb er net een 20mm mikuni carburateur opgezet en liep gewoon goed.
hij kwam met gemak op hoge toeren en er zat geen stotter in met sproeier 190

wat zou er dan mis kunnen zijn dat ie niet loopt met die 28mm??



Er is iets mis met de afstelling van je 28 mm carb. Met deze carb moet die zeker wel goed lopen. Die 20 mm is veel te klein voor een 125 cc. Ik zou gewoon even verder kijken met de hoofdsproeiers. Misschien een andere gasnaald erin. Vervolgens stationair en luchtschroef afstellen.

Je kan je 28 mm nu ook even uit elkaar halen. Grondig reinigen en kijken of alles nog zit zoals het hoort te zitten.

Waarschijnlijk is afstellen het probleem.
 
Wouter-GasGas 14-12-2007 22:33 Print reply

Posts: 35
lager als sproeier 170 was ik niet gegaan.

maar dat is toch ook al veel te klein voor een 125cc??
 
PRO TUNING 15-12-2007 8:52 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
-ontsteking op de originele stand zetten(controleer ook meteen of er speling zit op het vliegwiel)
-hoort het vliegwiel bij de ontsteking (dus mb/mt vliegwiel bij mb/mt ontsteking) en niet een nsr ontsteking met een mt vliegwiel?
-daarom ook een CDI monteren van een mb/mt
-membraan controleren(klepjes moeten dicht zitten) en het stalen gedeelte wat verder naar buiten buigen als je een origineel membraam hebt
-electrode bougie afstellen (b9)
-filter eraf, en begin is met sproeier 200 van mikuni.(na het testen natuurlijk wel weer een goed filter monteren)
-luchtschroef 3 slagen uit

Dit bericht is gewijzigd door brommercrazy op 14-12-2007 om 17:08 uur.


Luchtdschroef heeft maar een bereik tussen 1/2 en 2 slagen



Probeer maar eens originele Mikuni sproeiers tussen 260 en 300
 

Dit topic is 3950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved