Gisteren avond wou ik vertrekken en kreeg'k wel toeren maar ging ik bijna niet vooruit, later zag ik dat de vario schijf vanvoor was losgekomen (vorige keer dus niet genoeg vastgezet ?)
speciale methode om die vast te zetten ?
of gwn blokkeren en met kracht vast zetten ?
& wat ik wel zie is dat die schijf een beetje scheef staat ..
Als je hem pas los gehaald hebt wil hij nog wel eens te los zitten, kijk eerst maar eens of je spiebanen nog helemaal goed zijn. Dat is meestal het eerste wat kapot gaat als je vario los loopt.
Volgende keer goed vastzetten, met een vario blokkeersleutel bijvoorbeeld.
ik doe altijd pen door drijfstang luchtboor op moer en hij zit ckr goed vast of met hand kan ook natuurlijk. Hopelijk moet je geen nieuwe krukas zou wel balen zijn voor je.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Als je hem pas los gehaald hebt wil hij nog wel eens te los zitten, kijk eerst maar eens of je spiebanen nog helemaal goed zijn. Dat is meestal het eerste wat kapot gaat als je vario los loopt.
Volgende keer goed vastzetten, met een vario blokkeersleutel bijvoorbeeld.
Als je die moer met een luchtsleutel vastzet, kan het bijna niet dat die losloopt. Heb je geen luchtsleutel, dan kun je een zuigerstop in je cilinder draaien en gewoon een ratel gebruiken.
hmm k bedankt,
het komt er dus opneer dat ik hem goed moet vastzetten of als het dan nog niet opgelost is dan zouden de spierbanden kapot zijn.
& dat wil zeggen nieuw krukas ?
Dit bericht is gewijzigd door owenN op 11-12-2007 om 18:17 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: owenN
hmm k bedankt,
het komt er dus opneer dat ik hem goed moet vastzetten of als het dan nog niet opgelost is dan zouden de spierbanden kapot zijn.
& dat wil zeggen nieuw krukas ?
Dit bericht is gewijzigd door owenN op 11-12-2007 om 18:17 uur.
Andersom, als je het niet goed vastzet en het loopt los heb je grote kans dat je spiebanen kapot gaan, dan is je krukas idd waardeloos en kun je een nieuwe kopen.