Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer komt niet in de toeren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1585 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46483 - Brommer komt niet in de toeren?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jasperscout 25-11-2007 14:12 Print topicpost
Posts: 91
Ik heb een yamaha dt50 mx, alleen deze komt dus absoluut niet in de toeren! Het is een 4-bak, ik kan alle 4 de versnellingen gebruiken, maar ik kom niet harder dan 16/17 km/uur. Ik heb er een tijdje aan zitten sleutelen, en hij begon het steeds beter te doen. Was steeds met de caberateur bezig. En toen die het goed deed, zet ik m uit, om ff wat anders te gaan doen, later wil ik m weer starte, en hij komt niet meer in de toeren.

Wat zou hiermee aan de hand kunnen zijn??! Valse lucht kan het niet zijn, want daarvoor deed hij het nog perfect, en toen had ik ook de caberateur open liggen dus?
 

Jelle rs50 25-11-2007 14:15 Print reply
Posts: 521
gaat je gasschuif wel open? en is de carb wel goed afgesteld? Kijk of je naald nog vast zit. verder, kijk naar het membraan.
 
jasperscout 25-11-2007 14:18 Print reply
Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
gaat je gasschuif wel open? en is de carb wel goed afgesteld? Kijk of je naald nog vast zit. verder, kijk naar het membraan.


Gasschuif gaat gewoon goed open. Eerst liep die ook niet al te best. Als ik het gas in 1x helemaal open gooide, kreeg die geen benzine, en dus viel die uit. Zodra ik het gas weer los liet, liep die gewoon weer. Als ik gas wou geven, moest ik het met stapjes doen. En met rijden, steeds met het gas spelen.

carb is goed afgesteld. Naald lijkt mij dat hij niet vast zit, anders gaat de gasschuif niet open, of blijft tie vast zitten? en membraan, ik zou een keertje daarna kijken
 
THE CRAZY DOCTOR 25-11-2007 14:22 Print reply

Posts: 1302
is je luchtfilter niet hartstikke vuil zodat ie gewoon vies wordt je carb
 
jasperscout 25-11-2007 14:30 Print reply
Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
is je luchtfilter niet hartstikke vuil zodat ie gewoon vies wordt je carb


ik zal xtje kijken. Me brommer staat op me werk, en daar kom ik a.s vrijdag pas weer:P Maar dan weet het wat het onmgeveer zou kunnen zijn.

Kan het ook iets te maken hebben met de zuigerveren? Dat tie geen compressie krijgt ofso? Of niet genoeg..

Dit bericht is gewijzigd door jasperscout op 25-11-2007 om 14:30 uur.
 
Viertakt 25-11-2007 17:23 Print reply

Posts: 3586
Druk eens op je kickstarter, gaat dat zwaar, dan heb je compressie
 
Viertakt uber alles.
jasperscout 25-11-2007 17:39 Print reply
Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Druk eens op je kickstarter, gaat dat zwaar, dan heb je compressie


het gaat normaal, zoals al tijd.. niet zwaar, maar ook niet licht. Maar ik geloof dat ik wel goeie compressie heb. Ik ga vrijdag nog wel is een keertje kijken.
 
zwarte-beuner 25-11-2007 18:46 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Druk eens op je kickstarter, gaat dat zwaar, dan heb je compressie


bij yamaha dt 50mx blokjes lijk het zowieso al op de kickstarter dat hij weinig compresie heeft maar. Je moet het zuigertje wel goed heen en weer horen gaan.
 
brommerloos
jasperscout 26-11-2007 11:41 Print reply
Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


bij yamaha dt 50mx blokjes lijk het zowieso al op de kickstarter dat hij weinig compresie heeft maar. Je moet het zuigertje wel goed heen en weer horen gaan.


Je hoort hem goed heen en weer gana dus.. Maar ik was bezig met de gasnaald afstellen, en ik denk dat ik die 1 stapje terug zet. Kijken wat tie dan doet.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-11-2007 14:43 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Druk eens op je kickstarter, gaat dat zwaar, dan heb je compressie


ja of hij is vastgesnokt.
gebeurt ook nog wel es met die gare hokken.
dat verklaardtdt ook waarom ie mss niet rijdtdt.


 
Too cool for school!
Stefan00 26-11-2007 18:20 Print reply
Posts: 130
waar baseer je op dat ie goed is afgesteld? Want zo te horen heb ie of teveel lucht, of te weinig benzine. doe je luchschroef es wat meer dicht, kijk es wat ie doet dan.
 
Owner of a Rieju RR Spike
gDo 30-11-2007 18:33 Print reply

Posts: 79
haal de sproeier s dr uit en probeer eens wat andere maten..
voorkeur gaat naar een kleinere.. dat is meestal het probleem als hij niet in toeren komt.. heb ik zelf ook al eens gehad..
greetz
 
ChielTZR 2-12-2007 20:45 Print reply

Posts: 6016
dat probleem komt mij ook bekend voor, het lag bij mij aan de ontsteking, die stond niet goed afgesteld. hij maakte een soort boem boem plof geluid als je het gas opendraaide
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
yamaha rd50 mx 3-12-2007 15:05 Print reply

Posts: 748
mischien zit er een kras op je zuiger dat had ik namelijk ook waardoor hij in zun 4 niet op touren kwam..
 
On the road again!
eastsideterror 4-12-2007 18:23 Print reply
Posts: 1
je kan kijken of je onsteking nog op tijd staat, ik heb zelf een mtx met een nsr blok en ik weet uit ervaring dat als je een standaart grondplaat heb en je zet hem op z'n vroegst dan staat de onsteking nog niet op tijd, maar als ik jou was zou ik hem eens nakijken, kijk ook ff naar je carburateur, je luchtschroefje moet er eerst helemaal ingedraaid worden en dan 3 halve slagen terug naar buiten, doe dit als eerste, dan ga je kijken naar je naarld en de kleur van je bougie, ik zal niet de eerste zijn die je gaat vertellen dat je bougie een koffie kleur moet hebben, stel eerst nog wat met je gasnaald voordat je gelijk een andere sproeier koopt, dit zal voordeliger zijn in je portomonee als je bougie zwart is dan is het verstandig om je naald in een hogere stand te hangen is je bougie wittig en vaal dan moet hij de andere kant op(naar beneden)
kijk ook of je een blauwe vonk hebt nu we het tog over de bougie hebben, als deze geel en zwak is dan is het een aanrader om een nieuwe cdi te kopen, wil je iets harder koop er dan 1 van malossie, deze is namelijk ontgrenst waardoor een hoger toerental mogelijk is
mocht dit allemaal niet werken dan moet je ff kijken of je voldoende compressie hebt, zoniet koppaking ff nakijken en de zuigerveren, gelijk ff nakijken of je cilinder ook niet beschadigt is
als dit allemaal niet helpt heb je waarschijnlijk een keering lek iets andersw kan ik er niet van maken maar suc6 met je brommer
 
jasperscout 7-12-2007 16:10 Print reply
Posts: 91
ik heb m naar een goedkope fietsenmaker gebracht, want ik had de spullen er niet voor, om al die dingen te maken enso, en ik werd vandaag terug gebeld. Die zei, dat hij de zuigerveren had vervangen, en nog een paar dingen vervangen had. Nu is tie met de sproeiermaten bezig. Hij kreeg dus geen goeie compressie.

Morgen krijg ik me brommer terug, kijken of tie dan veel beter loopt, maar dat zal wel.

bedankt iig!
 

Dit topic is 1475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved