Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #46449 - "kleine vragen" topic - deel 28
|
Pagina 56 van 203
|
Dit topic is 88692 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
6-12-2007 21:22 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zeno
waarin verschilt gewoon remklauw (zoals op appie RS e.d.) van een radiaal klauw? hoe werkt zown ding?
zit op een andere manier op de vork:
dan heb je ook nog radiale rempomp, daarvan zit de cilinder een kwartslag gedraaid:
edit: je had het ook gewoon bij google in kunnen typen trouwens
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 6-12-2007 om 21:23 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Schuurman |
6-12-2007 21:32 |
 Posts: 659 |
het remlicht van mijn tzr blijft vaak branden. als je dan een beetje op het achterrempedaal drukt, gaat hij soms uit. maar soms wil hij helemaal niet meer uit. en als je dan weer een keer remt met de achterrem blijft hij vaak weer branden.
hoe kan ik dit oplossen?
Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 6-12-2007 om 21:32 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
6-12-2007 21:35 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
het remlicht van mijn tzr blijft vaak branden. als je dan een beetje op het achterrempedaal drukt, gaat hij soms uit. maar soms wil hij helemaal niet meer uit. en als je dan weer een keer remt met de achterrem blijft hij vaak weer branden.
hoe kan ik dit oplossen?
Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 6-12-2007 om 21:32 uur.
het werkt met een sensor/schakelaar , die bedient wordt als je pedaal naar beneden gaat. en weer moet uitschakelen als je pedaal omhoog gaat.
dus moet je kijken of hij uitgaat als je je pedaal met de hand omhoog trekt.
zoja:
stel de veer van je pedaal af of zorg iig dat hij weer goed omhoog gaat.
zonee. kijk of je sensor of pedaal verschoven zijn en verhelp dit als dit zo is.
anders is wss je sensor/schakelaar stuk
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kawa-cross |
6-12-2007 21:40 |
 Posts: 194 |
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: kawa-cross
Hallo, ik heb een senda origineel met metrakit mx uitlaat.
Er zit nu een 82 sproeier in.
Voor de powerband heeft die even moeite om er door te komen en stottert die een beetje. Moet ik nou een grotere/kleinere sproeier, en hoeveel groter/kleiner ongeveer..?
--------------------------------------------------------------------------------
waarschijnlijk kleiner probeer eens 80
--------------------------------------------------------------------------------
Ik vindt het wel raar dat nu ik ff die originele uitlaat eropgelegd heb, die wel goed loopt, zonder stotteren, het kan toch niet zo zijn dat die met de originele uitlaat meer benzine nodig heeft als met die metrakit?
Dit zou er toch op wijzen dat ik groter moet, maar de verschijnselen lijken weer op een te grote sproeier.
Wat moet ik nou??
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
6-12-2007 21:45 |
 Posts: 10835 |
stotteren voor de powerband is niet noodzakelijk een te grote sproeier.
hoe is je bougiekleur?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Royal Club |
6-12-2007 21:47 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
stotteren voor de powerband is niet noodzakelijk een te grote sproeier.
hoe is je bougiekleur?
gasnaald laten zakken !
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kawa-cross |
6-12-2007 22:21 |
 Posts: 194 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
stotteren voor de powerband is niet noodzakelijk een te grote sproeier.
hoe is je bougiekleur?
bougiekleur is beetje donkerbruin
|
|
|
|
rubbert |
6-12-2007 23:17 |
 Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
stotteren voor de powerband is niet noodzakelijk een te grote sproeier.
hoe is je bougiekleur?
kan je niet aan je bougie zien, als hij in de powerband wel een goeie verhouding krijgt, is denk ik ook met de gasnaald, die van mij had dat ook, dat was de luchtschroef, daar moet je ook naar kijken, maar hoogstwaarschijnlijk je naald
over die radiale rempomp, wat is dan precies het verschil? alleen dat het anders op elkaar staat? want zal geen betere prestatie's leveren ofzo denk?
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 6-12-2007 om 23:18 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Royal Club |
7-12-2007 13:45 |
 Posts: 60390 |
ik heb het idee dat mn zuigertje op begint te raken, maar nu kom ik er ff niet meer uit
de zuiger die er in zat. is een B zuiger. met Bisulf coating oid.
nu had ik een A zuiger gekocht in de zomer met Bisulf coating. gestoken. liep netjes etc, compressie zat. maar, zou ik gewoon de oude zuiger kunnen steken? daar is niet zo lang mee gereden. en sowieso nog niet met hpi/opmaatcarters/pr uitlaat (heel hoogtoerige pijp).
kan iemand aan de foto's zien of er nog mee te rijden is?
ja er zit een dikke streep op, maar die is NIET te voelen, en een groef waar je met je nagel in kan is het al helemaal niet, hier de foto's :
even klikken om te vergroten, anders duurt het laden zo uber lang
op verzoek wil ik ook wel foto's maken met een nog hogere resolutie 3072x2304
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-12-2007 om 13:50 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ikkejw |
7-12-2007 13:51 |
 Posts: 9886 |
hoe heet wordt een AC cilinderkop ongeveer? (aan de buitenkant, bij de bougie)
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-12-2007 14:26 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
kan je niet aan je bougie zien, als hij in de powerband wel een goeie verhouding krijgt, is denk ik ook met de gasnaald, die van mij had dat ook, dat was de luchtschroef, daar moet je ook naar kijken, maar hoogstwaarschijnlijk je naald
over die radiale rempomp, wat is dan precies het verschil? alleen dat het anders op elkaar staat? want zal geen betere prestatie's leveren ofzo denk?
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 6-12-2007 om 23:18 uur.
ik weet ook niet precies waarom het nu eigenlijk beter is. Feit is wel dat de racers dit meestal hebben, dat wil wel iets zeggen lijkt mij.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Derbi Joris |
7-12-2007 14:48 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik heb het idee dat mn zuigertje op begint te raken, maar nu kom ik er ff niet meer uit
de zuiger die er in zat. is een B zuiger. met Bisulf coating oid.
nu had ik een A zuiger gekocht in de zomer met Bisulf coating. gestoken. liep netjes etc, compressie zat. maar, zou ik gewoon de oude zuiger kunnen steken? daar is niet zo lang mee gereden. en sowieso nog niet met hpi/opmaatcarters/pr uitlaat (heel hoogtoerige pijp).
kan iemand aan de foto's zien of er nog mee te rijden is? 
ja er zit een dikke streep op, maar die is NIET te voelen, en een groef waar je met je nagel in kan is het al helemaal niet, hier de foto's :
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
even klikken om te vergroten, anders duurt het laden zo uber lang
op verzoek wil ik ook wel foto's maken met een nog hogere resolutie 3072x2304
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-12-2007 om 13:50 uur.
Persoonlijk zal ik niet meer met de zuiger gaan rijden aangezien deze al is ingelopen op de cilinder in een vroegere staat, beter koop je gewoon een nieuwe zit je altijd goed!
|
|
|
|
Royal Club |
7-12-2007 14:51 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Persoonlijk zal ik niet meer met de zuiger gaan rijden aangezien deze al is ingelopen op de cilinder in een vroegere staat, beter koop je gewoon een nieuwe zit je altijd goed!
deze zuiger is groter als die er nu inzit. nieuw zuigerveertje en opnieuw 50inrijden een idee?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
EIERBOER |
7-12-2007 15:09 |
 Posts: 1207 |
ik heb dus nu een auto toeter liggen voor op mn senda, ik sta alleen voor een raadsel..
waarom doet de toeter het wel als ik hem direct op de accu aansluit en niet als ik hem gewoon op de normale aansluiting aansluit
|
|
kalm an!! |
|
Tombrom |
7-12-2007 15:10 |
 Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: EIERBOER
ik heb dus nu een auto toeter liggen voor op mn senda, ik sta alleen voor een raadsel..
waarom doet de toeter het wel als ik hem direct op de accu aansluit en niet als ik hem gewoon op de normale aansluiting aansluit
motor moet lopen en je moet op een knopje drukken
|
|
|
|
Dit topic is 88692 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 56 van 203
|
|