thunderbird - Forum en Sales Moderator |
9-1-2008 17:41 |
 Posts: 7728 |
mcx kan ook nog
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
- Han - |
9-1-2008 17:42 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
mcx kan ook nog
ja, maar die zie je over het algemeen niet
dan kan crm ook
|
|
<10.000 posts |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
9-1-2008 17:44 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: veldchris
weet iemand wat de verschillen zijn tussen een gilera zulu en een gsm?
gsm is de sm versie, dus 17 inch voor en achter, en sm spatbordje.
zulu is de cross versie, dus voor 21 inch, achter 18 en met lang spatbordje.
2 zijn verder kwa techniek gelijk
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
GhostRider_SM |
9-1-2008 17:46 |
 Posts: 2142 |
hallo,
wat kunnen de gevolgen zijn van veel te veel blokolie?
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
Elco |
9-1-2008 17:46 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: veldchris
weet iemand wat de verschillen zijn tussen een gilera zulu en een gsm?
het blok, gsm voor 2002 of 3 weet ik niet zeker hebben morini blokken, daarna + zulu hebben derbi blokken,
voor derbi is alles in overvloed te krijgen, voor morini is alles veel beperkter
|
|
|
|
Timmetje1990 |
9-1-2008 17:51 |
 Posts: 801 |
Ok bedankt,
Als ik een cilinder op zou zetten (rond de 100cc) aan welk merk/type is dan het betrouwbaarst/snelst?
|
|
Tim heeft gesproken :'D |
|
Sypie_Honda |
9-1-2008 17:53 |
 Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
hallo,
wat kunnen de gevolgen zijn van veel te veel blokolie?
plakkende/slippende platen.
en je blok gaat wat er te veel in zit weggooien.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
GhostRider_SM |
9-1-2008 17:56 |
 Posts: 2142 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
plakkende/slippende platen.
en je blok gaat wat er te veel in zit weggooien.
ok maar kan hij ook schade krijge aan zuiger/cilinder of krukas?:S
want mn kameraad heeft ongeveer 250 km met 250 a 300 mm te veel blok olie gereden
en het klinkt nu totaal niet fris meer
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
Sypie_Honda |
9-1-2008 17:58 |
 Posts: 13830 |
nee cilinder en krukas hebben ook niks met de blok olie te maken
maare neem aan dat het een 2T is, want bij een 4T is het wel gevaarlijk om er te veel olie in te gooien!
bij een Derbi of honda oid is het niet heel erg als er wat minder of meer blok olie in je blok zit.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
GhostRider_SM |
9-1-2008 17:59 |
 Posts: 2142 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee cilinder en krukas hebben ook niks met de blok olie te maken
maare neem aan dat het een 2T is, want bij een 4T is het wel gevaarlijk om er te veel olie in te gooien!
bij een Derbi of honda oid is het niet heel erg als er wat minder of meer blok olie in je blok zit.
hmm ok bedankt 
is derbi senda
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
Streethonda |
9-1-2008 18:48 |
 Posts: 2114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
plakkende/slippende platen.
en je blok gaat wat er te veel in zit weggooien.
kan dit het probleem zijn van mijn nsr? als ik namelijk snel optrek en ik schakel naar zijn 2, wil hij af en toe in hele hoge toeren hangen terwijl hij pas half toeren moet maken, na een tijdje kun je wel horen en voelen dat hij op volle toeren is en dan schakel je, en ook is het als ik helemaal snel optrek en tijdje op top rijd dat mijn koppeling heel zwaar voelt  zou dit door teveel blokolie kunnen zijn?
|
|
|
|
NSR-Brian |
9-1-2008 19:25 |
 Posts: 364 |
wat is de beste zuiger voor een malossie 70 cc van een nsr en is er ook nog een speciale kop voor de malossie 70 cc van de nsr ?
want moet een nieuwe hebben wand mijn oude zitten putjes is van meteaal (mijn koppaking) want mijn koppaking had een boring van 45 en de cil een boring van 45,5 dus dat ging noet helemaal goed
mvg Brian
|
|
|
|
Makrolon |
9-1-2008 19:31 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
wat is de beste zuiger voor een malossie 70 cc van een nsr en is er ook nog een speciale kop voor de malossie 70 cc van de nsr ?
want moet een nieuwe hebben wand mijn oude zitten putjes is van meteaal (mijn koppaking) want mijn koppaking had een boring van 45 en de cil een boring van 45,5 dus dat ging noet helemaal goed
mvg Brian
gewoon ori malossi zuiger dus  en k kan me niet voorstellen dat een koppakking je cylinder om zeep helpt. maar koop gewoon een malossi topsetje voor 10 euro
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
mtx-motard |
9-1-2008 19:33 |
 Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]
kan dit het probleem zijn van mijn nsr? als ik namelijk snel optrek en ik schakel naar zijn 2, wil hij af en toe in hele hoge toeren hangen terwijl hij pas half toeren moet maken, na een tijdje kun je wel horen en voelen dat hij op volle toeren is en dan schakel je, en ook is het als ik helemaal snel optrek en tijdje op top rijd dat mijn koppeling heel zwaar voelt zou dit door teveel blokolie kunnen zijn?
dan slipt je koppeling.
ff nieuwe HONDA blok olie, nieuwe koppelingsplaten en versterkte koppelingsveren (4x dus) monteren. dan is het verholpen.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Streethonda |
9-1-2008 19:51 |
 Posts: 2114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
dan slipt je koppeling.
ff nieuwe HONDA blok olie, nieuwe koppelingsplaten en versterkte koppelingsveren (4x dus) monteren. dan is het verholpen.
het is niet altijd als ik optrek aleen als ik hem helemaal vol in toeren zet en dan over schakel, kan ik niet gewoon wat olie uit het blok laten lopen? zit wel gewoon honda blok olie in mischien net 2 weekjes nieuw
|
|
|
|