Joel_koningslust |
6-1-2008 14:41 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
Ik wil een houder lassen op me werk waar ik heel makkelijk een am6 blok in kan hangen.
Vervolgens moet ik hem volgas kunnen testen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe sterk moet dat zijn? En moet je nog rekening houden met evt. breken van je ophangpunten van je blok?
zoek gewoon ergens een oud am6 frame
daar slijp je de helft vanaf en maakt er een steun onder zodat hij goed kan staan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Harold |
6-1-2008 14:50 |
 Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
Ik wil een houder lassen op me werk waar ik heel makkelijk een am6 blok in kan hangen.
Vervolgens moet ik hem volgas kunnen testen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe sterk moet dat zijn? En moet je nog rekening houden met evt. breken van je ophangpunten van je blok?
Hoeft niet sterk te zijn, als je hem maar op 2 punten vast kunt zetten en stabiel neer kunt zetten is het goed. Beugeltje waar je de cdi, boubine, uitlaat, tankje enz op kun zetten eraan en je bent klaar.
Je kunt je blok ook gewoon op de werkbank zetten en laten lopen zonder frame, gaat hoogstens een beetje trillen.
|
|
|
|
Razor |
6-1-2008 14:54 |
 Posts: 1554 |
hmm nou volgensmij wil je geen 14 pk geklemd in een werkbank volgas hebben draaien..
Heb wel eens een 2takt heggenschaar motortje geklemd in een werkbank.. nou daar scheurde al toen gelijk een ophanging van af...
Heeft iemand zelf al eens een steun gemaakt? (zo ja, foto's aub  )
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
gilera mark |
6-1-2008 15:04 |
 Posts: 151 |
moi
ik wou dus een nieuwe zuiger bestellen bij easyparts voor mijn gilera gsm (morini motor) en nou staan er drie verschillende zuigers. 1e cat e en dan 2e cat en dan 3e cat. wat is het verschil tussen die zuigers want de prijs is het zelfde.
mzzl
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-1-2008 15:05 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gilera mark
moi
ik wou dus een nieuwe zuiger bestellen bij easyparts voor mijn gilera gsm (morini motor) en nou staan er drie verschillende zuigers. 1e cat e en dan 2e cat en dan 3e cat. wat is het verschil tussen die zuigers want de prijs is het zelfde.
mzzl
heeft met overmaten te maken
dus laat je cilinder even opmeten
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
gilera mark |
6-1-2008 15:27 |
 Posts: 151 |
ik heb ook een nieuwe cilinder bestelt 50cc snel. dus kan ik het nog niet opmeten maar is het dan gewoon niet bij een nieuwe cilinder dat het 1e cat e is? want een nieuwe cilinder is niet uitgehoond.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-1-2008 15:28 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gilera mark
ik heb ook een nieuwe cilinder bestelt 50cc snel. dus kan ik het nog niet opmeten maar is het dan gewoon niet bij een nieuwe cilinder dat het 1e cat e is? want een nieuwe cilinder is niet uitgehoond.
nieuwe cilinder zit toch wel een zuiger bij ofniet?
anders moet je ff naar de diameter van de zuiger en cilinder vragen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
christianos |
6-1-2008 15:30 |
 Posts: 20445 |
bij een 50snel zit gewoon een zuiger hoor.
|
|
|
|
maxi rider |
6-1-2008 15:42 |
 Posts: 429 |
hey
ff een vraagje zou een spruitstuk van een honda mb8 op een mt passen en is een 20mm carb overkill op een 50cc snel honda mt verder alles ori en onbegrenst
|
|
12345678910 |
|
Erik 39 |
6-1-2008 15:43 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxi rider
hey
ff een vraagje zou een spruitstuk van een honda mb8 op een mt passen en is een 20mm carb overkill op een 50cc snel honda mt verder alles ori en onbegrenst
20mm carb is overkill ja. gewoon te groot, zal niet super lopen.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
maxi rider |
6-1-2008 15:45 |
 Posts: 429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
20mm carb is overkill ja. gewoon te groot, zal niet super lopen.
oke bedankt
|
|
12345678910 |
|
gilera mark |
6-1-2008 15:49 |
 Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
bij een 50snel zit gewoon een zuiger hoor.
ik heb die 50cc snel bij opvoeren.nl bestelt en daar staat niks bij dat er een zuiger bij zit.
|
|
|
|
Coon |
6-1-2008 15:54 |
 Posts: 142 |
Heeft er iemand een manier om een uitlaat die dr echt lang onder heeft gezeten los te halen. Ik heb alle schroeven, bouten en veertjes losgehaald, alleen hij blijft gewoon in mn cilinder steken. Hij gaat echt niet makkelijk los
|
|
|
|
Erik 39 |
6-1-2008 15:56 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Coon
Heeft er iemand een manier om een uitlaat die dr echt lang onder heeft gezeten los te halen. Ik heb alle schroeven, bouten en veertjes losgehaald, alleen hij blijft gewoon in mn cilinder steken. Hij gaat echt niet makkelijk los
als echt alles los zit, kruipolie ertussen enzo en met rubber hamertje tikken.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
jellerrr |
6-1-2008 16:57 |
 Posts: 572 |
Ik heb op dit moment deze setup:
MK Pro Race 2 70cc
Yasuni Cross HM
HPI Race ontsteking
24 mm carb
Maar ik wil de brommer gaan afvoeren (heb hem zo gekocht). Er zit een Rito krukas in, dit is een sterkere/beter/snellere krukas ofzo neem ik aan? Maar is het dan beter om het blok te splitsen en een standaard krukas erin te zetten als ik rond de 60-65 km/h wil gaan rijden, of maakt het niet uit dat er dan een Rito krukas in zit?
|
|
|
|