- Kevin - |
30-12-2007 22:17 |
 Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
met spoed !
ik heb een ns1 blok in zijn vrij loopt die en als ik hem in de verslenning zet slaat die meteen af ook al ik hem aanduw dan start die niet en in zijn vrij wel
volgens mij vonkt hij niet in de versnelling is dit een beveiliging oid?
mij kabelboom hangt een beetje rommelig aan me frame
Hmm, even vraagje, heb je een werkend neutraal lampje?
Ik denk dat deze zorgt voor kortsluiting. Dat wil zeggen in zijn vrij brand deze en loopt die wel. Zodra je hem in zijn versnelling zet maakt die sluiting en het gevolg is dat je bougie ook niet meer vonkt.
Het is maar een gok, ik zou gewoon even je draadboom nalopen en het eea doormeten met een multimeter.
Suc6
|
|
|
|
driver004 |
30-12-2007 22:33 |
 Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Hmm, even vraagje, heb je een werkend neutraal lampje?
Ik denk dat deze zorgt voor kortsluiting. Dat wil zeggen in zijn vrij brand deze en loopt die wel. Zodra je hem in zijn versnelling zet maakt die sluiting en het gevolg is dat je bougie ook niet meer vonkt.
Het is maar een gok, ik zou gewoon even je draadboom nalopen en het eea doormeten met een multimeter.
Suc6
hmm ik begrijp ongveer wat je bedoelt maar me kabelboom is echt een rotzooi dus en heb geen daschbord oid
dus gewoon netraal lampje afsluiten en dicht tapen>?
(das tog dat ene kabeltje wat aan hetpinnetje zit onder je vliegwiel?)
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
- Kevin - |
30-12-2007 22:39 |
 Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
me kabelboom is echt een rotzooi dus en heb geen daschbord oid
Zie hier je probleem, het is zeker dat er iets sluiting veroorzaakt.
Gewoon even je kabelboom nalopen en alle breuken en dergelijke netjes isoleren.
Je neutraal schakelaar zit inderdaad onder je vliegwiel. Simpelweg het draadje eruithalen zorgt ervoor dat deze niet meer werkt. Niet het draadje los laten hangen! Werk het even netjes weg. Het is niet de bedoeling dat het draadje ergens tussen komt (vliegwiel).
|
|
|
|
driver004 |
30-12-2007 22:45 |
 Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Zie hier je probleem, het is zeker dat er iets sluiting veroorzaakt.
Gewoon even je kabelboom nalopen en alle breuken en dergelijke netjes isoleren.
Je neutraal schakelaar zit inderdaad onder je vliegwiel. Simpelweg het draadje eruithalen zorgt ervoor dat deze niet meer werkt. Niet het draadje los laten hangen! Werk het even netjes weg. Het is niet de bedoeling dat het draadje ergens tussen komt (vliegwiel).
thx
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Erik 39 |
30-12-2007 23:08 |
 Posts: 15088 |
ook al ik hem aanduw dan start die niet en in zijn vrij wel
Hoe kan je hem aanduwen in zn vrij?? Volgens mij klopt er iets meer niet dan de kabelboom. Verder zie ik een goeie logica in de tekst van HondaMT8
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Tombrom |
30-12-2007 23:36 |
 Posts: 15925 |
me rs doet weer vaag
in zijn vrij loopt ie perfect geef je gas pakt die direct op etc
maar zodra ik hem in zijn versnelling tik gaat die raar doen
hij zakt dan in toeren en als ik gas geef doet ie bwoap en valt uit
wat kan het zijn?
en klopt het dat je een am5 niet kan schakelen als die aan staat?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
30-12-2007 23:38 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
ook al ik hem aanduw dan start die niet en in zijn vrij wel
Hoe kan je hem aanduwen in zn vrij?? Volgens mij klopt er iets meer niet dan de kabelboom. Verder zie ik een goeie logica in de tekst van HondaMT8
misschien met de kickstart starten in zijn vrij?
staat nergens dat hij hem aanduwt in de vrij
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
steyn123 |
31-12-2007 1:26 |
Posts: 135 |
Ik heb een Gilera Citta ( Ik weet het, kut snorfiets, maar ik heb nou eenmaal geen honda  ) en als ik bijna volgas of helemaal vol gas geef, hoor ik een heel hard gezoem. Ik snap hiet waar het vandaan komt.. het lijkt uit de koplamp of uit de cillinder te komen.
Als ik dus 3/4 gas geef dan heb ik er soms totaal geen last van, en soms een beetje. Maar als ik volgas geef hoor je het altijd, en erg hard ook!! Moeilijk te omschrijven geluid, maar het is gewoon een hard gezoem. Maar ik vind het vreemd dat ik geen probleem heb als ik 25 30 40 45 ofzo rij, maar pas vanaf 55-65 begint het 'gezoem'.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn..? Ik kan het helaas niet beter beschrijven  Beetje vaag probleem, maar misschien weet iemand iets... Wat kan er heel hard zoemen? Je hoort de uitlaat of het blokje niet eens meer blazen, zo hard is het gezoem
Dit bericht is gewijzigd door steyn123 op 31-12-2007 om 1:27 uur.
|
|
|
|
driver004 |
31-12-2007 10:30 |
 Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Zie hier je probleem, het is zeker dat er iets sluiting veroorzaakt.
Gewoon even je kabelboom nalopen en alle breuken en dergelijke netjes isoleren.
Je neutraal schakelaar zit inderdaad onder je vliegwiel. Simpelweg het draadje eruithalen zorgt ervoor dat deze niet meer werkt. Niet het draadje los laten hangen! Werk het even netjes weg. Het is niet de bedoeling dat het draadje ergens tussen komt (vliegwiel).
hmm alsk dat draadje losmaak en isoleer dan loopt die niet meer???
strax ook al een hoop geprobeert met draadjes aan elkaar maar wilt niet lopen in versnelling en in zijn vrij wel
gvd ik haat elektronica
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Sypie_Honda |
31-12-2007 10:52 |
 Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
me rs doet weer vaag
in zijn vrij loopt ie perfect geef je gas pakt die direct op etc
maar zodra ik hem in zijn versnelling tik gaat die raar doen
hij zakt dan in toeren en als ik gas geef doet ie bwoap en valt uit
wat kan het zijn?
en klopt het dat je een am5 niet kan schakelen als die aan staat?
eehm ja dat klopt ja kan niet schakelen als de brommer loopt
maare ff normaal, je brommer loopt in de vrij onbelast.
enne je moet er ff een grotere sproeier in doen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
daanmtx |
31-12-2007 11:09 |
 Posts: 3759 |
wat is het verschil tussen de V-snaar en de distributieriem van een auto?
|
|
Honda VFR400R |
|
-Bassie- |
31-12-2007 11:15 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
wat is het verschil tussen de V-snaar en de distributieriem van een auto?
een distributieriem is een tandriem en kan dus niet slippen.
daar in tegen een v snaar wil nog wel is slippen en dus zou dan je klep timming heel anders komen te staan
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
31-12-2007 11:30 |
 Posts: 13700 |
v-snaar heeft geen ribbels, drijft de dynamo aan.
distributie riem drijft nokkenas enz aan en heeft wel kartels of strepen.
|
|
|
|
-Bassie- |
31-12-2007 11:46 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
v-snaar heeft geen ribbels, drijft de dynamo aan.
distributie riem drijft nokkenas enz aan en heeft wel kartels of strepen.
heb jij nog nooit een v snaar gezien die ribbels heeft??
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Tombrom |
31-12-2007 11:54 |
 Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
eehm ja dat klopt ja kan niet schakelen als de brommer loopt
maare ff normaal, je brommer loopt in de vrij onbelast.
enne je moet er ff een grotere sproeier in doen.
bedoel als ik stil sta met lopende motor schakelt ie niet
me andere rs wel en me hondatjes ook
met een grotere sproeier verzuipt ie en doet die gewoon het zelfde
|
|
|
|