Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 28

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 733 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46449 - "kleine vragen" topic - deel 28
Pagina 131 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 88701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pau1 28-12-2007 16:10 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dikke blokolie

omdat het nu wat kouder is

OK, en moet ik daar nog wat aan doen of gewoon wachten tot het weer een beetje warmer wordt?
 
helly 28-12-2007 17:20 Print reply

Posts: 2424
wat is het verschil tussen een b9H en een b9E bougie?

kan beter hittegraad 9 of 8 bij:

Athena 70
Dell'orto 14mm
Sproeier 98
Orginele uitlaat
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Djeep 28-12-2007 17:22 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pau1
[...]

OK, en moet ik daar nog wat aan doen of gewoon wachten tot het weer een beetje warmer wordt?


gewoon nog langer warm rijden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
wat is het verschil tussen een b9H en een b9E bougie?

kan beter hittegraad 9 of 8 bij:

Athena 70
Dell'orto 14mm
Sproeier 98
Orginele uitlaat


9
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
helly 28-12-2007 17:25 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


gewoon nog langer warm rijden

[...]


9


k,

en weet je ook toevallig waarom er E en H bougies zijn?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Djeep 28-12-2007 17:34 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


k,

en weet je ook toevallig waarom er E en H bougies zijn?


korte en lange draad als ik me niet vergis

en dan is H korte,

correct me if i'm wrong

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 28-12-2007 om 17:37 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
erwinko 28-12-2007 17:43 Print reply

Posts: 1012
is inderdaad lengte van de schacht

H is korte schacht
E is lange schacht
 
helly 28-12-2007 17:46 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
is inderdaad lengte van de schacht

H is korte schacht
E is lange schacht


en wat is het verschil en daar bedoel ik mee, wanneer heb je korte en wanneer heb lange nodig? of kan allebij ofwa?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Djeep 28-12-2007 17:47 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


en wat is het verschil en daar bedoel ik mee, wanneer heb je korte en wanneer heb lange nodig? of kan allebij ofwa?


Licht aan de brommer/kop die erop zit. NSR heeft bijvoorbeeld lange schacht en Puch een korte

edit: en dit verschil komt door de KVS in NSR kop en lucht in Puch. Denk dat je Appies ook Lange hebben

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 28-12-2007 om 17:48 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Geared 28-12-2007 17:48 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


en wat is het verschil en daar bedoel ik mee, wanneer heb je korte en wanneer heb lange nodig? of kan allebij ofwa?

als je een lange bougie doet in een cilinder waar een korte in moet, dan knalt je zuiger tegen de bougie aan, heb je een te korte in een lange schacht, dan loopt die slecht omdat de vonk te hoog zit
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
-simon- 28-12-2007 17:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


en wat is het verschil en daar bedoel ik mee, wanneer heb je korte en wanneer heb lange nodig? of kan allebij ofwa?


licht aan de kop. als die voor korte schacht is en je draait er een lange bougi in dan komt je bougi waar schijnlijk tegen de zuiger aan.
en anders om dan zal hij ook niet goed lopen omdat hij dan niet mooi verbrand omdat hij dan in het bougi gat vonkt.

@djeep: dat heeft volgens mij eigenlijk helemaal niks met ac of lc te maken. zijn ook genoeg ac brommers met lange schacht en andersom zal er ook wel zijn.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 28-12-2007 om 17:50 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Djeep 28-12-2007 17:50 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


licht aan de kop. als die voor korte schacht is en je draait er een lange bougi in dan komt je bougi waar schijnlijk tegen de zuiger aan.
en anders om dan zal hij ook niet goed lopen omdat hij dan niet mooi verbrand omdat hij dan in het bougi gat vonkt.

@djeep: dat heeft volgens mij eigenlijk helemaal niks met ac of lc te maken. zijn ook genoeg ac brommers met lange schacht en andersom zal er ook wel zijn.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 28-12-2007 om 17:50 uur.


naja vond het wel een mooie theorie
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Geared 28-12-2007 17:52 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


naja vond het wel een mooie theorie

en hij klopt voor 99% van de gevallen ook nog, een lc heeft altijd een lange schacht, en een ac heeft meestal korte schacht, maar daarbij heb je ze ook wel met lange schacht.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
erwinko 28-12-2007 18:08 Print reply

Posts: 1012
en als je een tijdje rijd met een korte schacht in een kop waar lange schacht in moet, heb je kans dat je schroefdraad smelt en je dus een nieuwe kop moet
 
Djeep 28-12-2007 18:09 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
en als je een tijdje rijd met een korte schacht in een kop waar lange schacht in moet, heb je kans dat je schroefdraad smelt en je dus een nieuwe kop moet


tis niet te rijden... kwam neit boven 4k uit..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
langenboom 28-12-2007 18:38 Print reply
Posts: 81
gilera gsm blokke wa is dat voor blok een am5/6 of derbi ofzo

 

Dit topic is 88701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 131 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved