Hoi mede BF'ers.
Dit topic gaat over mijn project , mijn Honda nsr sprinter.
Omdat dit project nu al een geruime tijd aan de gang is en door de jaren heen toch redelijk wat update's zijn geweest in deze begin post.
Heb ik besloten om deze wat op te ruimen.
Het hele verhaal vanaf het prille begin van het project is via deze link te lezen:
http://www.brommerfo...print/reply/3/638437 .
Ik zal de bovenstaande link even kort samenvatten.
Al sinds ik een klein manne'tje was deed mijn vader mee met de brommersprint in Jubbega, zo ben ik een aantal jaar mee wezen kijken, ook nog mijn zus zien sprinten.
En toen ik ook eindelijk 14 was geworden mocht ik ook mee doen.
Natuurlijk zoals vele op een Puch Maxi in de automaten klasse.
Hier 2 jaar in mee gereden en toen was ik oud genoeg om in de schakel klasse mee te mogen doen.
Na een tijdje rond kijken kwam ik de onder staande Honda nsr tegen, toen ik hem zag staan was ik meteen verkocht.
Zo kocht ik de nsr van oud forum gebruiker Hans.F :
Dit was een mooie basis voor de 70cc klasse in Jubbega.
Maar door omstandigheden steeds niet mee kunnen sprinten en hadden we ook tijd om een blok te bouwen voor de Pro-Stock.
Toen ik de nsr kocht zat er een leuk mbx80 blok onder, maar door het reglement mocht ik hier niet mee rijden, vanwege de 80cc carters.
Dus was het plan om de spullen van het mbx80 blok over te bouwen op nsr50 carters.
aangezien de cilinder niet op het blok past moest dit worden aangepast.
Door het blok op te lassen en weer uit te draaien en frezen.
het mbx80 blok en toebehoren wat onder de nsr zat toen ik hem kocht
Opgelaste nsr50 carters en mtx-sh koppelingkap.
mbx80 cilinder en toebehoren
Spoelkanalen in het blok uit gefreesd
Aangezien het clinderhemd van de 80 cilinder groter is als de 50 cilinder, moet het gat in het blok voor het cilinderhemd groter worden gemaakt.
Dit werd gerealiseerd met een helse mal die in de draaibank werd opgespannen
Het past zowaar ook nog
Een cr80 blok gekocht voor de versnellingsbak
Nsr50 blok met mbx80 cilinder, weer in elkaar
De nsr was helemaal uit elkaar geweest en het frame werd op diverse plaatsen aangepast, gespoten en gepolijst.
Bestickerd
Helemaal klaar en "getest"
2 dagen voor de wedstrijd
Een filmpje van het testen:
http://www.youtube.com/watch?v=gZLc9WPg_1I
En in 2009 dan eindelijk weer bij de sprint geweest:
Het was zeker leuk , om na 4 jaar weer eens mee te doen.
Maar in de 4 jaar tijd die ik afwezig was geweest waren ook de brommer héél wat sneller geworden.
Dat was ook het doel voor de nsr voor de wedstrijd in 2010.
de volgende punten moesten worden herzien van de nsr:
-Blok
-Vering
-Achterbrug
-Wielen
Nu ook een andere basis als cilinder gekozen, namelijk een honda NS1 cilinder, waar een cr80 wiseco zuiger in moest komen.
Membraan werd ook een stukje groter en moest er flink gebeund worden met aluminium om het passen te krijgen. (en natuurlijk een hoop uit het membraanhuis halen)
(links oude, rechts nieuwe)
Ondertussen ook heel BF gek gemaakt wat voor wielen keuze erin zouden moeten komen, zijn geloof ik wel een ziljoen wielen door het topic heen gekomen die erin moesten komen.
Maar ik zal jullie die een 2de keer besparen.
Het waren uit eindelijk de onstaande wielen geworden.
Een ktm voorwiel (lekker licht, maar 3kg , helemaal compleet met band, rem, etc) en een kawasaki ar50 achterwiel, helaas iets zwaarder en 18inch.
Na de metamorfose
Ook werd er een andere achterbrug gekozen, een derbi drd aluminium achterbrug met een vaste verbinding ipv een achterveer.
Hier waren ook weer een aantal bussen voor gedraaid om het passend te krijgen.
De voorvork werd ook ingekort
Een proef opstelling van het blok (met de uitlaat van Niek)
En een proef opstelling van de nsr
Cilinder kon natuurlijk ook niet standaard blijven.
Uitlaatpoortje na het aanpassen
wiseco gesmeden zuiger
Stukje van de cilinder af gefreesd
aux poorten gemaakt
cilinder af , links nieuwe recht oude
Nog een foto omdat het kan
blokje klaar
Eerste ritje
http://www.youtube.com/watch?v=V6DhXjky6Bw
Wezen testen samen met de sprinter van papa
[url]http://s754.photobucket.com/albums/xx181/Kenny-77/?action=view¤t=nsr50-2.flv[/url]
[url]http://s754.photobucket.com/albums/xx181/Kenny-77/?action=view¤t=nsr50-2.flv[/url]
Nsr stond nog wat rijk, maar liep voor de rest wel lekker.
Vol goeie moed naar Jubbega
Papa en ik
Filmpje van de run op Jubbega
http://www.youtube.c...&feature=channel
Maar daar liep de nsr er pet.
Helemaal niet meer zoals hij thuis deed, een hoop gesputter.
En de 2de run sloeg het noodlot toe
Maargoed, het was wel een leuke dag en daar gaat het voor mij ook helemaal om.
Dus gaat er weer het een en ander veranderd worden voor Jubbega 2011...
Ook nog in November aan iets heel anders mee gedaan dan sprint, namelijk een "circuit"race op een kartbaan.
Hiervoor werd de nsr weer omgebouwd
Met een 50cc
En een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=4hHAHUM3HNw
Was zeker ook weer een leuke ervaring voor erbij!
Maargoed nu weer verder met het sprint blok..
Cilinder wordt weer aangepast
En er komt een andere krukas in met een langere slag, die wel nog passend moet worden gemaakt, daarom moest die uitelkaar.
Nieuw 17 inch achterwiel en voorwiel
En tot zo ver...
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2010 om 22:00 uur.