Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 1 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 98, 99, 100Volgende pagina >
Dit topic is 189311 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 7-10-2007 12:08 Print topicpost

Posts: 29286
Hoi mede BF'ers.

Dit topic gaat over mijn project , mijn Honda nsr sprinter.

Omdat dit project nu al een geruime tijd aan de gang is en door de jaren heen toch redelijk wat update's zijn geweest in deze begin post.
Heb ik besloten om deze wat op te ruimen.

Het hele verhaal vanaf het prille begin van het project is via deze link te lezen: http://www.brommerfo...print/reply/3/638437 .

Ik zal de bovenstaande link even kort samenvatten.

Al sinds ik een klein manne'tje was deed mijn vader mee met de brommersprint in Jubbega, zo ben ik een aantal jaar mee wezen kijken, ook nog mijn zus zien sprinten.
En toen ik ook eindelijk 14 was geworden mocht ik ook mee doen.
Natuurlijk zoals vele op een Puch Maxi in de automaten klasse.

Hier 2 jaar in mee gereden en toen was ik oud genoeg om in de schakel klasse mee te mogen doen.

Na een tijdje rond kijken kwam ik de onder staande Honda nsr tegen, toen ik hem zag staan was ik meteen verkocht.

Zo kocht ik de nsr van oud forum gebruiker Hans.F :



Dit was een mooie basis voor de 70cc klasse in Jubbega.
Maar door omstandigheden steeds niet mee kunnen sprinten en hadden we ook tijd om een blok te bouwen voor de Pro-Stock.

Toen ik de nsr kocht zat er een leuk mbx80 blok onder, maar door het reglement mocht ik hier niet mee rijden, vanwege de 80cc carters.

Dus was het plan om de spullen van het mbx80 blok over te bouwen op nsr50 carters.
aangezien de cilinder niet op het blok past moest dit worden aangepast.
Door het blok op te lassen en weer uit te draaien en frezen.

het mbx80 blok en toebehoren wat onder de nsr zat toen ik hem kocht



Opgelaste nsr50 carters en mtx-sh koppelingkap.







mbx80 cilinder en toebehoren





Spoelkanalen in het blok uit gefreesd



Aangezien het clinderhemd van de 80 cilinder groter is als de 50 cilinder, moet het gat in het blok voor het cilinderhemd groter worden gemaakt.

Dit werd gerealiseerd met een helse mal die in de draaibank werd opgespannen













Het past zowaar ook nog



Een cr80 blok gekocht voor de versnellingsbak



Nsr50 blok met mbx80 cilinder, weer in elkaar





De nsr was helemaal uit elkaar geweest en het frame werd op diverse plaatsen aangepast, gespoten en gepolijst.



Bestickerd



Helemaal klaar en "getest" 2 dagen voor de wedstrijd



Een filmpje van het testen:
http://www.youtube.com/watch?v=gZLc9WPg_1I

En in 2009 dan eindelijk weer bij de sprint geweest:



Het was zeker leuk , om na 4 jaar weer eens mee te doen.
Maar in de 4 jaar tijd die ik afwezig was geweest waren ook de brommer héél wat sneller geworden.

Dat was ook het doel voor de nsr voor de wedstrijd in 2010.

de volgende punten moesten worden herzien van de nsr:

-Blok
-Vering
-Achterbrug
-Wielen

Nu ook een andere basis als cilinder gekozen, namelijk een honda NS1 cilinder, waar een cr80 wiseco zuiger in moest komen.

Membraan werd ook een stukje groter en moest er flink gebeund worden met aluminium om het passen te krijgen. (en natuurlijk een hoop uit het membraanhuis halen)


(links oude, rechts nieuwe)





Ondertussen ook heel BF gek gemaakt wat voor wielen keuze erin zouden moeten komen, zijn geloof ik wel een ziljoen wielen door het topic heen gekomen die erin moesten komen.
Maar ik zal jullie die een 2de keer besparen.

Het waren uit eindelijk de onstaande wielen geworden.
Een ktm voorwiel (lekker licht, maar 3kg , helemaal compleet met band, rem, etc) en een kawasaki ar50 achterwiel, helaas iets zwaarder en 18inch.

Na de metamorfose





Ook werd er een andere achterbrug gekozen, een derbi drd aluminium achterbrug met een vaste verbinding ipv een achterveer.
Hier waren ook weer een aantal bussen voor gedraaid om het passend te krijgen.



De voorvork werd ook ingekort



Een proef opstelling van het blok (met de uitlaat van Niek)



En een proef opstelling van de nsr







Cilinder kon natuurlijk ook niet standaard blijven.
Uitlaatpoortje na het aanpassen



wiseco gesmeden zuiger



Stukje van de cilinder af gefreesd



aux poorten gemaakt



cilinder af , links nieuwe recht oude



Nog een foto omdat het kan



blokje klaar



Eerste ritje

http://www.youtube.com/watch?v=V6DhXjky6Bw

Wezen testen samen met de sprinter van papa



[url]http://s754.photobucket.com/albums/xx181/Kenny-77/?action=view¤t=nsr50-2.flv[/url]

[url]http://s754.photobucket.com/albums/xx181/Kenny-77/?action=view¤t=nsr50-2.flv[/url]

Nsr stond nog wat rijk, maar liep voor de rest wel lekker.

Vol goeie moed naar Jubbega



Papa en ik





Filmpje van de run op Jubbega

http://www.youtube.c...&feature=channel

Maar daar liep de nsr er pet.
Helemaal niet meer zoals hij thuis deed, een hoop gesputter.

En de 2de run sloeg het noodlot toe



Maargoed, het was wel een leuke dag en daar gaat het voor mij ook helemaal om.

Dus gaat er weer het een en ander veranderd worden voor Jubbega 2011...

Ook nog in November aan iets heel anders mee gedaan dan sprint, namelijk een "circuit"race op een kartbaan.
Hiervoor werd de nsr weer omgebouwd

Met een 50cc










En een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=4hHAHUM3HNw

Was zeker ook weer een leuke ervaring voor erbij!


Maargoed nu weer verder met het sprint blok..

Cilinder wordt weer aangepast





En er komt een andere krukas in met een langere slag, die wel nog passend moet worden gemaakt, daarom moest die uitelkaar.



Nieuw 17 inch achterwiel en voorwiel








En tot zo ver...


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2010 om 22:00 uur.
 

wipe-out 7-10-2007 12:26 Print reply

Posts: 7672
Ziet er leuk uit. Goed om te zien dat deze NSR goed terecht is gekomen .
 
erwinko 7-10-2007 12:31 Print reply

Posts: 1012
supertof project!

ik wou dat ik zon vader had!

succes, en houd ons op de hoogte he
 
kenny77 7-10-2007 12:32 Print reply

Posts: 29286
Bedankt
Ik ben er ook best wel blij mee.
Alleen jammmer dat ik er nog niet mee heb kunnen sprinten.
Maarja nog even gedult.
 
driver004 7-10-2007 12:35 Print reply

Posts: 3418
tering vet project
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Jarco 7-10-2007 12:44 Print reply

Posts: 4520
mooi project, ga zo door (Y)
 
Nouwk 7-10-2007 12:45 Print reply

Posts: 4242
tof!
 
Elco 7-10-2007 12:49 Print reply
Posts: 4527
nais
 
Mt5_grolsch 7-10-2007 12:54 Print reply

Posts: 2014
vet project

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
TubeLess-90 7-10-2007 13:07 Print reply

Posts: 629
Mooi project!!
En het geluid dat hij maakt klinkt echt mooi,

Ben benieuwd hoe hij eruit gaan zien als hij ook gespoten is!

Succes ermee.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
honda tim 7-10-2007 13:23 Print reply
Posts: 92
mooi dingetje hoor erg vet weer een honda project. houd je er wel rekening mee dat je niet met een 80 blok mag sprinten. alles moet oevrgebouwd worden op een 50 cc blokje als je met je 80cc wilt gaan sprinten. daar ben ik nu ook me bezig met dezelfde cilinder. succes.
 
PraatPaal 7-10-2007 13:23 Print reply

Posts: 7977
Hm, die nsr is iig in goede handen zie ik al

Veel plezier/succes ermee
 
kenny77 7-10-2007 13:52 Print reply

Posts: 29286
Bedankt voor de reacties!!

Ik weet dat ik met het 80 blok niet mag sprinten , is erg jammer want hij loopt eigenlijk prima , maar ik heb nog NSR 50 karters en een snelle 70cc erbij gekregen die wil ik dan gaan bouwen voor jubbega.
Hier in Sittard mocht ik wel meerijden (niet officieel, gewoon voor de lol) omdat we de man konden die dat organiseerde , maar toen had ik hem nog niet af.

Ik ben nu aan de NSR bezig dus strax misschien weer wat foto's.
(zijn maar een paar kleinen dingetjes.)
 
kenny77 7-10-2007 13:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda tim
mooi dingetje hoor erg vet weer een honda project. houd je er wel rekening mee dat je niet met een 80 blok mag sprinten. alles moet oevrgebouwd worden op een 50 cc blokje als je met je 80cc wilt gaan sprinten. daar ben ik nu ook me bezig met dezelfde cilinder. succes.


Jou project is ook zuper mooi, ik heb hem al een tijdje in de watchlist staan.
Ben benuwd hoe die strax gaat lopen

 
Erik 39 7-10-2007 13:56 Print reply

Posts: 15088
Hoeveel kost een sprintpuch ongeveer om te bouwen? 1000 euro ofzo?
Ziet dr leuk uit trouwens, hotje.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 7-10-2007 om 13:57 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
kenny77 7-10-2007 13:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Mooi project!!
En het geluid dat hij maakt klinkt echt mooi,

Ben benieuwd hoe hij eruit gaan zien als hij ook gespoten is!

Succes ermee.


Hij rijd ook best welk leuk eerst moet ie ff op toeren komen en dan opeens gaat het voorwiel een stukje de lucht in

Ik wil als hij zover klaar is een beter filmpje maken waar ik meer de ruimte hem en ook nog een keertje op de testbank.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-10-2007 om 13:59 uur.
 

Dit topic is 189311 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 98, 99, 100Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved