Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 9 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 30-10-2008 16:26 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


mijn DT is al 105kg En daar is de tank en meuk allemaal van kunstof.



brommers worden steeds zwaarder (moeten meer op motoren lijken)

maar het vermogen is ook beter

in de tijd van de kreidlers waren Honda MT's echt snel te maken (nu bijv derbi's en am6 gevallen)

elke tijd komen nieuwe brommers die steeds sneller worden

kijk maar naar het nieuwe derbi blok, ook stuk sneller dan het oud type blok


 
giggitybyte
kenny77 30-10-2008 16:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


wat weegt het geheel ongeveer dan?


De vorige eigenaar had geloof ik 79kg zondervloeistoffen en cilinder.


Dus de schatting van Frysk komt denk ik wel in de buurt.
 
ronaldt 30-10-2008 16:49 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



brommers worden steeds zwaarder (moeten meer op motoren lijken)

maar het vermogen is ook beter

in de tijd van de kreidlers waren Honda MT's echt snel te maken (nu bijv derbi's en am6 gevallen)

elke tijd komen nieuwe brommers die steeds sneller worden

kijk maar naar het nieuwe derbi blok, ook stuk sneller dan het oud type blok



vermogen wordt beter in die zin dat er steeds meer onderdelen voor te krijgen zijn ja, die redelijk plug en play zijn.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kenny77 5-11-2008 21:28 Print reply

Posts: 29286
Vandaag cilinder af gehaald, ziet er nog allemaal netjes uit.
Ziten zelfs nog wat hoon sporen in.

Hier wat foto's:



De drijfstang die Hans er nieuw in heeft gezet.














 
Intenso 5-11-2008 21:39 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Vandaag cilinder af gehaald, ziet er nog allemaal netjes uit.
Ziten zelfs nog wat hoon sporen in.

Hier wat foto's:

afbeelding

De drijfstang die Hans er nieuw in heeft gezet.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding



afbeelding

afbeelding


daarboven de uitlaatpoort zit wel een dikke aanloper zo te zien
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
kenny77 5-11-2008 21:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


daarboven de uitlaatpoort zit wel een dikke aanloper zo te zien



Op de foto wel, maar je ziet hem met het blote oog niet en je voelt hem ook niet.
 
Rick_koningslust 5-11-2008 21:42 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


daarboven de uitlaatpoort zit wel een dikke aanloper zo te zien


inderdaad, ziet er niet helemaal fris uit
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
kenny77 5-11-2008 21:56 Print reply

Posts: 29286




Ziet er nog netjes uit.

Voor een cilinder die 12000 @ 13000 toeren draait.

Die vegen wat je op de andere foto ziet voel je niet eens en zie je met het blote oog niet eens echt goed.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-11-2008 om 21:58 uur.
 
Frysk 5-11-2008 21:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]

vermogen wordt beter in die zin dat er steeds meer onderdelen voor te krijgen zijn ja, die redelijk plug en play zijn.



nee origineel

ontgrenst zijn brommers tegenwoordig steeds sneller..

@ kenny, damn die cilinder ziet er snel uit

Vlinder heeft dezelfde vorm als mijn NS1 Vlinder

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-11-2008 om 22:00 uur.
 
giggitybyte
Sypie_Honda 5-11-2008 22:05 Print reply

Posts: 13830
zow idd leuk cilinderjte !

welke was dit ook al weer? die daytona mini of die MBX80?

en wat voor inlaatset is dat?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 5-11-2008 22:06 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



nee origineel

ontgrenst zijn brommers tegenwoordig steeds sneller..

@ kenny, damn die cilinder ziet er snel uit

Vlinder heeft dezelfde vorm als mijn NS1 Vlinder

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-11-2008 om 22:00 uur.



Ik vond hem er ook wel leuk uit zien.

(leuker als dat ik me kon herrinneren. )

Is alleen niet 100% goed afgewerkt, maarja hij liep prima.

Er moet alleen nog een beter uitlaat opkomen, dan zullen er wel wat meer pk tje uitkomen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
zow idd leuk cilinderjte !

welke was dit ook al weer? die daytona mini of die MBX80?

en wat voor inlaatset is dat?


Dat is de mbx cilinder.

Membraam is de orginele met andere kleppen, en heeft hans zelf de vorm gegeven van het spruitstuk.

Spruitstuk heb ik geen idee van.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-11-2008 om 22:09 uur.
 
De Schout 5-11-2008 22:08 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
zow idd leuk cilinderjte !

welke was dit ook al weer? die daytona mini of die MBX80?

en wat voor inlaatset is dat?


dit lijkt niet echt op een daytona:P die heeft fluiters en nica wand enzo..
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 5-11-2008 23:21 Print reply

Posts: 29286
Oke , eentje dan nog om het af te leren.



Links orgineel mbx, rechts Hans tuned mbx.


 
kenny77 10-11-2008 20:53 Print reply

Posts: 29286
Vandaag , kwam me vader met de carters thuis, hij heeft de grove voor bewerking al gedaan, aan de spoelkanalen.

Ook heeft hij de grondplaat weer passend gemaakt, door weer een heel deel van de las af te halen en wat van de grondplaat.

Moet ik zelf de fijne afwerking doen (eerst tentamens ) en dan kunnen ze weer naar me vaders werk om uit te kotteren en afte vlakken.

Lagers en keeringen zijn ook binnen, alleen nog een pakkingset en het bovengenoemde en hij kan weer worden opgebouwd.

foto's :






 
TimoFuria 2-12-2008 20:14 Print reply

Posts: 183
vet project

Die gepolijste voorvork is ook vet
blijft dat lang mooi?
 

Dit topic is 192400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved