Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 662 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 85 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 13-8-2010 0:26 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


waarom zou je eigenlijk zon inlaat maken? want ik zie het wel veel in crossers maar mensen maken het niet in een mt cilinder ofzo?

Op hele kleine carb maten en middelmatige setupjes heeft dat allemaal niet veel zin, maar of dit goed uitpakt is ook nog maar de vraag.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Marcooow 13-8-2010 0:33 Print reply

Posts: 5713
het zal vast wel goed lopen omdat crossers het ook hebben.
of heeft het ook nog te maken met zon paddo inlaat hoe hoog of hoe laag die zit?
 
faster than a bullet!
BIET 13-8-2010 0:38 Print reply

Posts: 22355
Of iets wel of niet werkt is niet allemaal zo vanzelfsprekend
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Marcooow 13-8-2010 0:39 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Of iets wel of niet werkt is niet allemaal zo vanzelfsprekend


als het niet werkt is het jammer van de cilinder
 
faster than a bullet!
JB1 13-8-2010 0:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Of iets wel of niet werkt is niet allemaal zo vanzelfsprekend


Helaas niet nee.

Maar met zo'n Paddo inlaat kan natuurlijk niet te hoog liggen, dan gaan de zuigerveren happen toch?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BIET 13-8-2010 0:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Helaas niet nee.

Maar met zo'n Paddo inlaat kan natuurlijk niet te hoog liggen, dan gaan de zuigerveren happen toch?

Gezien het moment dat ie moet inlaten heeft het ook geen zin om hoog te liggen. Maar het zal vast wel lopen, de vraag is meer of het meer vermogen oplevert.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Marcooow 13-8-2010 0:43 Print reply

Posts: 5713
oke nou snap ik dus waarom je het niet ziet in mt cilinders . omdat het gewoon veel testen is of het helpt of niet.
heb weer wat geleerd vandaag
 
faster than a bullet!
JB1 13-8-2010 0:45 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
oke nou snap ik dus waarom je het niet ziet in mt cilinders . omdat het gewoon veel testen is of het helpt of niet.
heb weer wat geleerd vandaag


Je kan het er best in maken
Ik denk dat ik als ik m'n wegbrommer klaar heb ga beginnen met een crosser.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BIET 13-8-2010 0:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
oke nou snap ik dus waarom je het niet ziet in mt cilinders . omdat het gewoon veel testen is of het helpt of niet.
heb weer wat geleerd vandaag

MT is sowieso in principe een straatbrommmer en ik denk dat een dergelijke inlaat niet positief is qua verbruik, dus dat is al een reden om het niet te maken en zo'n tam cilindertje kan denk ik niet overweg met zoveel mengsel, waarschijnlijk gaat het onderin erg vercracked lopen in zo'n geval. Als je kijkt naar vb 110 malossi cilinders, die hebben volgens mij wel een stuk extremere inlaat.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Marcooow 13-8-2010 0:51 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

MT is sowieso in principe een straatbrommmer en ik denk dat een dergelijke inlaat niet positief is qua verbruik, dus dat is al een reden om het niet te maken en zo'n tam cilindertje kan denk ik niet overweg met zoveel mengsel, waarschijnlijk gaat het onderin erg vercracked lopen in zo'n geval. Als je kijkt naar vb 110 malossi cilinders, die hebben volgens mij wel een stuk extremere inlaat.


maar waarom zie je dit niet in de cilinders voor de sobw dan. die hoeven toch ook geen positief verbruikt te hebben en die hoeven onderin ook niet goed te lopen als ze het bovenin maar doen.
 
faster than a bullet!
BIET 13-8-2010 0:56 Print reply

Posts: 22355
Daar rijden ze voornamelijk met am6 en derbi blokken, die draaien op carterinlaat, daar gaat dit dus niet op. En stel je gebruikt een honda blok, als je een 16mm carb moet gebruiken heeft zo'n enorm oppervlak ook niet veel zin, zou eerder tegen werken.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Toettoet 13-8-2010 2:58 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding
afbeelding


deze heb ik zo op de PC staan, ik zal vanavond nog wel wat duidelijkere maken vanaf de membraankant etc.



Heb jij btw niet voor een paar euro nog een MT/MB 5/8 liggen?
om aan te passen naar losse binnenkop :P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-7-2010 om 18:07 uur.



Dit ziet er heelanders uit dan me 125cc cilinder van suzuki.
De inlaat lijkt er echt TOTAAAL niet op

Als je wilz al ik wel eerdaags foto'tje maken
 
Derbi-Olaf 13-8-2010 9:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]



Dit ziet er heelanders uit dan me 125cc cilinder van suzuki.
De inlaat lijkt er echt TOTAAAL niet op

Als je wilz al ik wel eerdaags foto'tje maken

die van je 125cc zoezoeki is een soort vlinderpoort met 2 kleine boostertjes erboven ?


volgens mij heb ik een cilinder van dat bouwjaar van jou liggen nl.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 13-8-2010 21:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Ben benieuwd of die extra poorten wat gaan uithalen. Zorg iig dat de symmetrie helemaal toppie is .


We zien wel.

Voor het zelfde geld rijd het voor geen meter meer, als ik het dadelijk weer in elkaar heb, dan heb ik iets niet goed gedaan.

Ja ik ga proberen het zo netjes mogelijk gelijk te zetten, maar dat zal wel goed komen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]De CR80 Elsinore heeft dit ook
Kan je een heel groot inlaat oppervlak creeƫren, waardoor er weer een groter carburateur op kan etc.
Toch?


Heel veel cilinders hebben het, Niek zei moet je ook doen, naja daarom heb ik het ook maar gedaan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


als het niet werkt is het jammer van de cilinder




Ah deze cilinder zegt me niet zo veel.
Is geen zeldzame cilinder, dus als het mislukt kan er gewoon weer een nieuwe worden gemaakt.




Mijn oma had het blok alvast onder de nsr uit gehaald, kon ik het mooi ophalen.

Foto van aangepast en standaard nsr50 blok.



Met op de achtergrond ook het kleine achtertandwiel voor het 50 blok.
Aangezien het "80" blok weer uitelkaar gaat, stop ik maar even de cr80 bak in het 50cc blok.
Maar die heeft dus een hele lichte twv nodig.


Owja en in het "80" blok komt ook een 46mm slag krukas, dus heb ik dadelijk een kleine 90cc.

eigenlijk moest het nog uitelkaar om de carters te bewerken, maar daar had ik geen zin meer in, komt morgen wel.
 
Maup 13-8-2010 21:26 Print reply

Posts: 4353
Je oma sleutelt aan je brommer? Cool, zo'n oma wil ik ook
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 192613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 85 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved